Jerusalema Dance đđșđ¶
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
MÄnga Är börjar gÄ sen Corona pandemin en oerhörd sorg och förlust för hela vÀrlden med alla döda sjuka och alla som Àn idag lever med sviter efter sjukdomen.
Idag tÀnker vi inte lika mycket pÄ det jag kan se i nÄn enstaka butik att det fortfarande finns avstÄnd linjer kvar men ytterst sÀllan sÄ fortfarande pÄminns vi om den hÀr tragiska och svÄra tiden för en hel vÀrld.
Jag kom att tÀnka pÄ Jerusalema hur den sÄngen och dansen förde samman en hel vÀrld hur det pÄ nÄgot vis skapade en global gemenskap att dansa den och den har blivit inspelad hur mÄnga gÄnger som helst allt frÄn barnen till vuxna och inom olika yrken vÀrlden över.
Nu nÀr vi befinner oss Äter igen i en osÀker vÀrld med alla krig och sÀkerhetshot som rÄder tÀnker jag kommer vi att ha samma gemenskap som den hÀr lÄten skapade vÀrlden över under pandemin jag hoppas det för vi behöver alla varandra.
Vi behöver pÄminna oss om att oavsett det Àr sjukdom eller krig vi mÄste hÄlla samman vi mÄste tillsammans kÀmpa för en global fred och gemenskap precis som vi gjorde under pandemin det var oerhört imponerande att se mÀnniskors insatser för att hjÀlpa varandra under den hÀr enormt svÄra sjukdomstiden.
VarsĂ„goda Jerusalema lĂ„ten som förde samman en hel vĂ€rld i svĂ„ra tider đ€
- Redigerat 2026-04-16 16:05 av [Vargnatt]