Labben i Wuhan igen
"CIA har i flera år sagt att man inte har tillräcklig information för att dra några slutsatser om covid-19-pandemin startade på en marknad i Wuhan eller i ett laboratorium.
Men nu har den nya underrättelsechefen John Ratcliffe lagt fram byråns främsta teori.
Enligt CIA pekar bevisen mot att pandemin startade i ett av två labb i Wuhan som hanterat coronaviruset."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VOdWE/covid-19-cia-s-teori-sa-skapades-det
"Än så länge har man inte hittat några bevis."
Det låter rätt flummigt alltihopa. Jag skulle vilja höra några medicinskt kompetenta personer.
En sak som stärker den teorin är ju det faktum labbet i Wuhan som forskar på nya corona-virus. Det är ju en ledtråd liksom.
Mvh // Johan
#2: Vad ska de ha dem till liksom?
Pja, man kan t.ex. vilja hitta metoder att försvara sig mot dem. Eller komma på smarta sätt att använda dem som biologiska stridsmedel. Kan väl vara vilket som i Kina.
Håller med om att det känns lite flummigt. Det som talar för är väl det där vi vetat i princip hela tiden, men som på nåt sätt hyschats ner, att en massa anställda på de där labben fick svår "lunginflammation" tiden innan covid var ett faktum. Förutom då att de de facto hade corona-virus där.
#3: Det goda skälet är väl att man vet att nya Coronavirus kan dyka upp naturligt eller av ond stater och då vill man kunna försvara sig bättre.
Men personligen tror jag risken är för hög för att motivera det. Som vi nu sett.
Men värst av allt tycker jag är hur USA är med och sponsrar detta lab, att Fauci verkar tagit beslut om detta, ljuger om det i kongressen och att Biden benådar honom i förebyggande syfte.
För mig är det som att med megafon skrika att något inte har gått rätt till, men ingen ska kunna hållas ansvarig för det.
Det hela påminner så mycket om back-storien till V for Vendetta, där man skapade ett virus som skapade stor rädsla och i denna rädsla gav man regeringen extraordinär makt som dom aldrig släppte ifrån sig. Alla som ifrågasatte fängslades.
Oerhört likt hur många regeringar betett sig under pandemin. Jag är stolt över att dom nordiska länderna skötte det bättre.
Mvh // Johan
De utbildade ju självmordspiloterna som flög in i WTC också så… Och Bush familj var ekonmiskt insyltade med Bin Ladens. USA har ett väldigt selektivt minne när det passar. 😉
Högrisklaboratorier finns nog lite här och där. Och det är nog nödvändigt om man ska kunna forska fram Vaccin och annat.