Corona iFokus

Corona

Läst 176 ggr
[jmm]
1

#talaomdet manifestation 30 april 2022

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 30 april 2022 höll #talaomdet en manifestation på observatorielunden vid Odenplan Stockholm. Talaomdet handlar om de vaccinskador och biverkningar som nu poppar upp som svampar ur jorden. De “säkra och effektiva vaccinen” visade sig inte vara så säkra och effektiva trots allt.

https://jmm.nu/talaomdet-manifestation-30-april-2022/

Maj 2022    Den 30 april 2022 höll #talaomdet en manifestation på observatorielunden vid Odenplan Stockholm. Talaomdet handlar om de vaccinskador och biverkningar som nu poppar upp som svampar ur jorden. De "säkra och effektiva vaccinen" visade sig inte vara så säkra och effektiva trots allt.    På manifestationen pratade vaccinoffer samt diverse olika föreningar...
Condor
5

Sanningen är:

T.ex. Pfizer:

Antal givna doser: 16 184 232

Antal inkomna rapporter: 54 280

Mest rapporterade misstänkta biverkningar:

Huvudvärk (13 879)
Feber (12 179)
Trötthet (11 380)
Sjukdoms­känsla (7 858)
Muskelvärk (7 373)

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/rapporterade-misstankta-biverkningar-coronavaccin

Det är 0,325 %

Men 0,75 % av alla smittade dog av covid, mest ovaccinerade. Sen ska man inte glömma alla tusentals ovaccinerade som drabbades av long covid och alla barn som drabbades av MIS.

Det "poppar" inte upp lika många vaccinskador som det poppar upp dödsfall och blivande skador för att somliga inte lät sig vaccineras.

Sammanställning av registrerade och handlagda rapporter om misstänkta biverkningar för de vacciner mot covid-19 som är godkända och används i Sverige.
FataMorgana
3

Borde man vid här laget inte känna någon som blivit vaccinskadad eller som fått bestående biverkningar av det här vaccinet, om det nu skulle vara som så, att de poppar upp som svampar ur jorden? Jag har en ganska stor släkt och många vänner och känner säkert hundratals människor som blivit vaccinerade, men känner ingen som dött av det och ingen som fått några bestående biverkningar (förutom en kvinna som blev svårt sjuk av vaccinet, men som nu är frisk). Men jag känner ett flertal som blivit svårt sjuka av covid och ett flertal med longcovid.

Condor
5

#2:

Ja, så är det. Det är så att vaccinet räddar livet på ett mycket stort antal människor och räddar ett ännu större antal människor från svåra förlopp och blivande skador, medan ett mycket litet antal människor skadas av vaccinet.

TS har ju bara länkat till sin egen blogg där han tog upp ett klipp med anektotiska berättelser som han dramatiserar genom att säga att det poppar upp skador som svampar, för att skrämma folk. Objektiva siffror rapporteras aldrig av antivaccarna.

Visst, jag hade också biverkningar, trötthet och ont i armen i 2 dagar. Jag känner ingen som hade värre biverkningar än det, men jag känner folk som råkade illa ut pga covid för att de inte var vaccinerade.

[keell]
8

Vaccinet är så farligt för oss alla oj oj oj !

Men tänk så många liv det räddar har du jmm ingen respekt för dom liv som Vaccin faktiskt räddar ?

Vad baserar du din propaganda på ? fakta tack.

Tre sprutor i kroppen jag är tacksam för det skyddet och hur mår jag då ? jo jag mår alla tiders så kom inte hit och sprid skit och snart kommer fjärde som jag med glatt humör tar emot 😎

Niklas
6

#3, #4: Jag förmodar att #0 tjänar pengar på sitt bloggande även om det inte är så mycket. I så fall kan pengar vara en drivkraft att skriva saker som lockar så många som möjligt till läsning snarare än saker som är sanna eller förmedlar en komplett bild.

#0: Tack för att du inte skriver med enbart versaler längre!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[keell]
3

#5 Så långt har jag inte ens tänkt eftersom jag inte bloggar, klart det är pengar som är drivkraften att sprida desinformation 👍🏻

Niklas
2

#6: 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning