Corona iFokus

Corona

Etikettvardagen
Läst 481 ggr
Draken
2

PANG där åkte vi dit 😒

Det blev coronakarantän nu, då näst yngsta dottern testade positivt på Covid.

Hon var och hälsade på en kompis i Lördags, och i Söndags insjuknade hon med lättare symptom. Huvudvärk och ont i halsen.

Igår fick hon feber, ganska låg. Inatt kom hon in till oss och grät då hon hade jätteont i halsen och huvudet . Hon var alldeles vinglig och hon sa att hela rummet snurrade runt. Hon var jättevarm så jag kollade tempen, den låg på 40,2 grader.

Jag körde henne i säng och stoppade i henne alvedon och ipren. Jag kokade också buljong som hon drack upp, men hon hade så ont i halsen att hon knappt kunde svälja. Jag satt hos henne till hon somnade.

Idag är hon lite bättre i halsen men har fortfarande hög feber på kring 39,5-40 grader. Vi får se hur länge det håller i sig.
Hon har fått första sprutan.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
1

Usch då. Hoppas på snar bättring.

/Maria

Condor
3

#0:

Oj vad snabbt det gick. Bara en dag mellan infektion och symptom och 2 dagar mellan infektion och svåra symptom. Där ser man att omikron inte är "mild".

Det vore kanske bäst om hon skulle ligga på sjukhus och få antikroppsmedicin. Önskar henne god bättring.

Scorpio97
1

Håller tummarna att hon kryar på sig, och att ni andra slipper få det!

//Jessie

Maleficum
1

Hoppas det vänder fort och hon snart känner sig kry igen!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
1

Hoppas hon piggar på sig snabbt igen!

// Harley

Draken
1

#1: Hoppas det jag med. Hon yrar nu, men hon säger att hon inte har lika ont i halsen längre. Kan nog kanske bero på att jag stoppar i henne Alvedon och Ipren.
Har varit i kontakt med sjukvården, de vill att vi avvaktar och håller henne hemma så länge vi kan hålla febern i chack.
Febern ligger fortfarande kring 39,5-40 grader

#2 Jo det gick väldigt snabbt tyckte jag med. Men jag vet inte om hon kan ha varit sjuk utan symptom längre tid. Jag ringde kompisens mamma och meddelade, kompisen har också testat positivt. De kan ha blivit smittat på skolan.

#3 Hoppas också att vi andra inte blir sjuk. jag har symptom dock, så jag skall testa mig också. jag är visserligen vaccinerad med 3 sprutor och jag har haft det, men man kan inte vara säker.

#4 #5 Det hoppas vi med. Det är fruktansvärt jobbigt att se henne vara så dålig. Hon blir så himla sjuk när hon väl blir sjuk, hon åker knappt på en förkylning ens.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
1

#2: fast den är ju mildare än tidigare var. Färre har behövt vårdas.

Condor
2

#7:

Mildare än delta, men inte mildare än den ursprungliga virusvarianten. Sveriga har som 7 dagars medelvärde just nu 48 dödsfall om dagen. fast 7 dagars medelvärdet för antalet nyinfektioner har gått ner till 1.797.

[Moon AppleGrey]
2

Åh, fy, vad ledsamt. 😢

Önskar er ett snabbt tillfrisknande! 🌻

Staffan
2

Jag håller också tummarna, både för att din dotter återhämtar sig snabbt och för att ni andra ska klara er eller i alla fall komma lindrigt undan.

// staffan

Draken
2

febern har gått ner en grad, och hon yrar inte lika mycket längre. Jag gav henne alvedon och Ipren kring 07 imorse, och hon har inte behöft tagit något mer efter det.

Ingen annan har insjuknat eller visat symptom. Jag är Negativ.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Moon AppleGrey]
1

#11: skönt det iallafall. Hoppas att det fortsätter så.

Draken
1

#12: Ja jag hoppas att det håller sig som det är nu 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Draken
0

"Greetings" från sjukstugan. Jag och ena hemmaboende sonen testade positivt nu på morronen 😒

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Moon AppleGrey]
1

#14: nej, vad tråkigt. 🙁
Man hade ju hoppats på bättring.

Maria
1

Aj då. Hoppas på bättring.

/Maria

Draken
0

Verkar vara snabbt övergående för min del i varje fall. Igår hade jag som mest 39,7 i temp, nu på morronen låg jag på 36,8 🙂

Men jag har ont i kroppen och halsen. Är också jättehes, smak och lukt har, återigen, försvunnit 🥴

Sonen har fortfarande feber och äldsta dottern, so just nu bor hemma, har åkt på feber och hosta.
Hon vägrar låta mig testa henne, hon "vill inte ha en pinne upp i hjärnan" som hon säger. Men vi räknar med att det är Covid på henne också.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-03-15 14:24 av Draken
Herveaux
1

Hur mår ni nu?

// Harley

Draken
0

Bättre.

Yngsta dottern trillade dit natten till igår. Hög feber och hostan från hell. Idag är febern något lägre. Hon blev hårt drabbat förra gången också.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Herveaux
2

Stackars kraken, sån där hosta är hemsk.
Fortsätt krya på er hela bunten! 🤗

// Harley

Draken
0

Jahopp. Då testade maken positivt nu på morgonen 🥴

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Kattenlava]
1

Men fy så jobbigt för er och här ser vi verkligen att pandemin inte är slut ännu.

Krya på er alla och hoppas ni blir friska snart 😎

Draken
0

2 till med symptom sedan igår kväll. Skall kolla dem på eftermiddagen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis