Allt handlar bara om pengar
Den italienske läkaren Pasquale Bacco har länge varit ansiktet utåt för antivaccinationsrörelsen. I dag ser han saker helt annorlunda.
Han deltog i över 300 anti-corona-demos och uttalade sig mot coronavaccinet så ofta han kunde, men nu vänder den italienske läkaren Pasquale Bacco ryggen åt antivaxscenen. Efter allt han upplevt de senaste två åren är Bacco nu "övertygad om att Covid är dödlig och att Vaccin är lösningen".
I en intervju med den italienska tidningen "Corriere della Sera" säger läkaren från Neapel vad No-Vax-världen egentligen handlar om: mycket pengar - Bacco talar om en "true economy of anti-vaccination fear". Enligt läkaren handlar det om grupptalan, webbsidor, stiftelser och kunder. "Det är därför så många människor är rädda att pandemin ska ta slut."
"Rika gamla män" ligger bakom No Vax-scenen
Det finns en ekonomisk tanke bakom scenen. "Restauranger, läkare, advokater, ingenjörer, lantmätare, lärare, en värld av No-Vax-försäljare som är redo att välkomna No-Vax-kunder", säger Bacco, som till och med skrev en bok som heter "Una strage di Stato" ("En statlig massaker" ) utfärdad.
Det finns 400 000 euro på antivaccinationsklubbarnas bankkonton, säger han. "Det finns så många donationer. Man behöver bara titta på vem som äger dem och vem som är huvudet för att förstå allt. De är alla rika gubbar", anklagar doktorn.
Den gamle magistraten, den gamle överläkaren, den gamle juridiska rådgivaren. Alla proffs i slutet av sin karriär som köpte en leksak i deras ålder för att tillfredsställa sina perversioner.
I intervjun uppger Bacco att han blev vaken när han såg en 29-åring dö av Covid-19 på intensivvården. "Han hade videor av mina demonstrationer på sin telefon. Familjen sa till mig att han var ett fan av mig. De sa det inte ens av ilska. Tvärtom. Och det sårade mig ännu mer. Jag känner att den här döden är min Skuld. Och det irriterar mig till denna dag."
Jag tror att vi som har stått på de scenerna har en del människor på vårt samvete. Alla vi som inte vaccinerade oss är stora fegisar. Vi gick ut på torgen och när vi pratade visste vi att folk ville höra starka budskap. Så du provocerade mer och mer”, erkänner Pasquale Bacco idag.
Vi var riktigt stora skitstövlar, jag tänker inte på det, det är sanningen. En dag måste vi redogöra för dessa saker. Tyvärr." Han ville därför "be alla om förlåtelse" - "även om denna förlåtelse är värdelös".
https://www.heute.at/s/ex-impfgegner-haben-viele-menschen-auf-dem-gewissen-100189812
- Redigerat 2022-02-12 13:27 av Condor
Starkt ändå. Att kunna ändra åsikt och vara öppen med det.
"I'm too old for this shit."
#1:
Ja, absolut! Respekt för det.
#0: Starkt gjort att gå ut offentligt med att han har ändrat åsikt. Stor eloge för det.
Förhoppningsvis så kommer de flesta andra överens om det också, fast det är väl att hoppas på för mycket.
Men jag förstår inte riktigt hur det ligger pengar i att pandemin fortsätter? Om nåt verkar det ju vara att man vill den ska vara över för ekonomins skull och säger människor inte behöver jobba hemifrån, lite för tidigt kanske.
#4:
Det finns dom som vinner på pandemin och dom som förlorar. Enligt en studie är det bara 12 personer som är ansvariga för 65 % av alla falskinformationer som sprids på social media. Det är en del av vinnarna:
Sen kan du ta rörelser sanningsrörelsen eller wake up rörelsen, t.ex. Björn Lundvberg, Charlotta Rexmark, Michael Odane, Susann Björklund osv. Dom har you tube kanaler med tusentals följare som klickar på deras klipps och som donerar pengar. En konspirationsteorifilm som heter "plandemic" hade miljoner klicks. De skriver böcker och samlar pengar.
Björn Lundberg t.ex. gör sig ett gott liv på Malta och det är hans följare som finanserar det. Jag tvivlar på att han själv är så dum att han tror på det som han sprider ut, att de som inte tar vacciner stiger upp till den femte dimensionen, medan resten kommer att möta ett fruktnsvärt öde och dö inom ett par år. Han ställer in 1-2 klipps i veckan och det räcker för att göra heltidssemester på Malta.
Dom säljer produkter och kosttillskott mot mRNA sekvenserna som enligt dom vaccinerade sprider ut eller produkter som ska göra immunförsvaret så starkt att man aldrig får covid eller annat onödigt som ska hjälpa.
Det finns även politiska vinnare, dvs. högerpartierna. Förr fick dom sina röster genom att tagga upp folk mot utlänningar. Nu taggar dom upp folk mot regeringarna pga att de bekämpar pandemin. Vid demonstrationerna har de ställt upp boxar för donationer.
Det här var bara ett par exempel av jättemånga.
- Redigerat 2022-02-13 12:15 av Condor
#5 Ja det förstås