Freedom convoy
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Convoy med 1000tals lastbilar som går igenom canada som protesterar mot Vaccin mandaten..tror världen börjar lessna 😂
- Redigerat 2022-01-27 19:28 av Niklas
Trodde aldrig jag skulle säga det här om The Sun, men utifrån vad jag har läst och hört om Freedom Convoy så tycker jag Anthony Furey återger konvojens och dess supportrars budskap riktigt vettigt utan snedvinklingar:
"…but when you look at people who are supporting the convoy it seems like there is a lot of unity. In that you got people from different political backgrounds, vaccinated, unvaccinated… Regular folks just coming together and saying "We like this message of enough is enough".
// Harley
Att införa tvång är nog det absolut sämsta man kan göra för att öka viljan att vaccinera sig.
Mvh // Johan
Det här gör dom faktiskt bra och på ett fredligt sätt, inget bråk inga vandaliseringar som normalt förekommer i såna här sammanhang. Kollade antalet visningar igår, tror den i #0 låg på 17 000 igår innan jag stängde av datorn och den andra i #1 på 193 000 efter bara nån dag och visningarna stiger snabbt så helt klart drar dom uppmärksamheten till sig och det på ett positivt sätt.
Budskapet är enkelt men starkt med orden we're not gonna take it och jag instämmer med Johan att införa tvång är det absolut sämsta och det slår bara bakut istället och gör folk förbannade.
- Redigerat 2022-01-28 03:57 av [Urskogens Folk]
Aftonbladet skriver man väntar motdemonstranter när convoy anländer till Ottawa där polis fått ta emot direkt hot och tonläget på sociala medier eskalerat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wO5lM4/antivaxxkonvoj-invaderar-stad-hall-er-borta
”Ni är inte välkomna här. Ni har rätt att demonstrera. Ni har rätt att inte hålla med. Ni har inte rätt att skada vår infrastruktur, ta hit våldsamheter, eller sprida ert budskap om hat, främlingsfientlighet och rasism till de som inte håller med er. Kom fredfullt. Kom respektfullt. Eller kom inte alls.”, skriver Catherine McKenney, lokalpolitiker, Ottawa.
- Redigerat 2022-01-28 04:54 av [Urskogens Folk]
Detta är från ett kristet par i canada som åxå stödjer detta och är ett ganska starkt budskap..tvång är ingen lösning och skapar klyftor i samhället som inte borde finnas
Sådana här bildemonstrationer gjordes också i Österrike och Tyskland och idag ska det bli en i Wien igen.
Just när det är som mest trafik i Wien, dvs. på en Fredag, blockerar de trafiken i Wien genom att köra extremt långsamt och skapa köar så att trafiken i Wien står stilla. Sist som de gjorde det ofredade de också passanter t.ex. för att de bar munskydd.
https://www.heute.at/s/autokorso-legt-am-freitag-wiener-strassen-lahm-100186775
"*Upp till 400 bilar kommer att köra genom Wien i gångtakt under flera timmar på fredag – mitt i rusningstrafiken – för att lamslå staden.
Inte bara på lördagar utan även på fredagar får man räkna med betydande funktionshinder i centrala Wien. Det som ska vara "mega-demon" på Heldenplatz igen i helgen börjar dagen innan med en kortegen.
Den sista av detta slag var först den 14 januari. Då kom runt 200 bilar. De startade i Schwechat och fortsatte i riktning mot Wiens centrum och gjorde två varv runt Ringen. Det gjorde de i gångtakt och stora delar av staden blev förlamad i flera timmar som följd.
Några förbipasserande blev mobbade och hånade från bilarna. Att bära en mask på spårvagnsstationen räckte för att bli grovt förolämpad av deltagarna. De "aktiva besöken" streamade sig själva live på internet."*
Som jag skrev tidigare, ser somliga deras frihet som någonting som slutar där som den blir till en fara eller problem för andra, medan andra ser deras frihet över allt annat, oavsett vilka konsekvenser det har för andra.
- Redigerat 2022-01-28 12:48 av Condor
#6 - Vill påminna om att jag nämnt att motreaktioner är att vänta som en följd av restriktiva åtgärder. Det här är en del av priset ni betalar för vaccintvången.
#7:
Motreaktioner? Mot vem?
Mot de stackarna som står i kö i flera timmar oavsett om de är för eller emot vaccinplikt?
Eller mot passanter som bara följer lagen och bär mask och inte medverkar i deras störaktioner?
Eller mot miljön, när bilarna förpestar luften i onödan när det bildas köar?
Sen vet jag inte vilket "vaccintvång" som det är på tal om. Ska man kalla det tvång att de som orsakar fulla sjukhus ska betala lite mer till sjukhusen än andra skattebetalare som inte orsakar fulla sjukhus? Det är ju inte annorlunda än att bilister som ofta orsakar olyckor betalar mer försäkring än bonusförare.
#8 - Kalla det vad du vill - jag tycker "vaccintvång" fångar vad det handlar om. Du kan kalla det "frivilliga bidrag till sjukvården för den som inte är sugen på att vaccinera sig" om du tycker det beskriver policyn bättre. ;) Du vet vad jag menar.
Det är alltid oskyldiga som drabbas vid demonstrationer och manifestationer, men budskapet är till de styrande.

Vilken enorm manifestation.
#1 Herveux
Håller med dig helt. Mycket bra inslag av Anthony Furey på The Sun.
// Staffan
#9:
Tror du att de demonstrerande väcker sympatier för deras sak om det är oskyldiga som drabbas? Om jag t.ex. är sur för att polisen straffar mig för fortkörning, när jag tycker att hastighetsbegränsningen är överdriven, går jag ju heller inte till grannen och slår honom på käften.
Vilka alternativ har de styrande om inte tillräckligt många vaccinerar sig? Jag har ställt den frågan ofta, men aldrig har någon kunnat att svara på den. Om man kritiserar restriktioner bör man ju åtminstone kunna göra alternativa förslag.
Regeringen har ju försökt allt möjligt, t.ex. informationskampanjer mot faskinformationer, belöningar för att vaccinera sig, t.ex. vaccinlotterier, men det räckte inte till att få tillräckligt många att vacciner sig. Vad är ditt förslag?
#7: Får jag fråga dig när du anser att restriktiva åtgärder blir befogat? Hur mycket skada måste ett virus ställa till med innan du anser, att okej, nu räcker det inte med bara rekommendationer längre? Finns det överhuvudtaget en sådan gräns för dig?

#11 Condor
Väcker de sympatier? Ja, det verkar helt klart så:
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1486713295708909586?s=20&t=B4v_kyVJOTNddw8kDSw3Mw
// Staffan
#12 - Måste ni dra upp det här? Jag bara konstaterar att restriktionerna har konsekvenser. Vad jag tycker om dem borde inte ha någonting med saken att göra.
#14 De som beklagar sig över att restriktioner har konsekvenser verkar glömma bort att det är covid som har konsekvenser.
Sajtvärd Katter iFokus
#15 - Antar att du menar mig nu? På vilket sätt verkar jag glömma bort att Covid har konsekenser? Det ena utesluter väl inte det andra?
Vidare beklagar jag mig inte. Jag konstaterar, som jag har gjort tidigare. Faktum är att jag till och med lutar mot att jag tycker det är bra, då det agerar som motkraft mot en politisk utveckling som jag är mycket orolig över.
#16 Det du väljer att vara "mycket orolig" över bekräftar bara det jag skrev.
Sajtvärd Katter iFokus
#17 - För det ena utesluter verkligen det andra, eller hur menar du nu?
Och vart vill du komma? Antar att du på något sätt försöker motsäga mina inlägg ovan om att protesterna är en följd av restriktionerna, men det är oklart hur. Det faktum att jag är orolig över den politiska utvecklingen är väl på inget sätt ett argument mot att folk protesterar mot restriktioner. Eller?
#14: Du ska veta att i början av pandemin så hade vi bara rekommendationer. Men det var nästan ingen som följde dem eller alldeles för få. Sen kom den första lockdownen och det blev plikt på munskydd och att hålla avstånd och först det fick många att sätta på sig munskydden och att hålla avstånd.
I länder som i Finland verkar rekommendationer fungera bra. När jag var i Finland för ett par månader sedan blev jag förvånad över hur många det var som bar munskydd och vad som gäller antalet vaccinerade så har Finland ett väldigt högt antal vaccinerade. När alla fått sina tre doser, så kommer ca 85% att vara vaccinerade.
I Vissa länder fungerar rekommendationer tydligen bra, men vad gör man i länder där antalet som inte vill följa rekommendationer blir för stort?
#16: Vilken politiska utveckling är du orolig över?
#13:
Jag menar inte att demonstrerande väcker sympatier för varandra, utan att väcka sympatier hos resten av folket.
Knappast väckte de som demonstrerade sympatier hos folk som stod i flera timmar stilla i en bilkö i Wien.
De väcker heller inte sympatier för innehavarna av affärerna i Wiens första distrikt och omgivning, när de gör ett handlande i affärerna omöjligt varje lördag.
De väcker inga sympatier bland folk som bor där som det alltid demonstreras, när folk inte vågar sig ut på gatorna.
Och till slut väcker de inga sympatier bland folk som är medvetna om konsekvenserna som vi skulle ha om vi skule leva utan restriktioner.
Jag tänker, att om man demonstrerr vill man ju också väcka sympatier bland majoriteten av folket och inte bara bland den lilla likasinnade minoriteten.
#16:
Jag är orolig att den politiska gruppen som gör motstånd har inflytande på folk som inte tillhör den gruppen och som inte är medvetna om konsekvenserna om den gruppen skulle få makten.
Det är ju så här att är man missnöjd med något så behöver man reagera och just i Canada har det tydligen gått fredligt till sen vad som sker väl dom anländer Ottawa återstår att se.
Vad gäller fordon som maskar genom stan i protest mot något oavsett det är corona eller något annat är enda sättet att få uppmärksamhet av dom styrande. När jag bodde i Sthlm och körde tunneltåg maskade vi genom stan för vi var missnöjda med arbetsgivarens avtal och det sved för trafikanterna, det blev förseningar både för dom men även för oss med uteblivna raster samt övertid när inget tåg var på rätt plats.
Vill man uppmärksamma något man anser vara orätt så kommer alltid oskyldiga i kläm så som Condor beskriver om bilarna i Wien som stockar upp trafiken det är poängen med det hela det ska synas det ska märkas men det ska gå fredligt till annars kan man helt låta bli men något måste man göra och den rätten har vi däremot sätter jag ner foten när det kommer till våldsamheter i en demonstration så jag hoppas det får fortsätta gå väl för Canadas convoy.
Personligen har jag inga problem med restriktionerna och kan istället tycka vi i Sverige vart för veka men jag drabbas inte lika hårt som exempelvis chaffisarna i Canada när det gäller att passera gränsen och göra sitt jobb så dom har min fulla förståelse varför dom agerar mot att sitta i karantän, en del av dom är vaccinerade andra inte så det är en väldig blandning och bara helt vanligt folk som vill göra sitt jobb och få sin lön 🚚
#19, #20 - Jag vill inte ta över en tråd till med diskussioner om vilken policy jag tycker man skall följa i olika länder. Det är en diskussion vi har haft redan, som inte leder någonstans. Jag tror dessutom att ni redan vet vilken utveckling som oroar mig.
#24: Nej jag vet inte vilken utveckling som oroar dig, annars hade jag inte frågat dig.
#23: Om man vill göra något mot något som man anser vara orätt, så är tänker jag att det är bäst att diskutera konstruktivt och att komma med egna förslag på bättre lösningar. Man kan skriva mejl till regeringen med förslag, deltaga i debattpaneler och ordna föreläsningar i hyrda lokaler t.ex och försöka att göra sig hörd på så sätt. Snarare är chansen till förändring större genom bra argument än genom att förstöra för andra.
Condor & FataMorgana !
Det ni måste förstå är att alla har inte lika åsikter som er och ni blir så oerhört exalterade så det övergår i extremism då är det inte sunt längre.
Ni behöver ha en öppenhet i att alla inte tänker och tycker som ni i dom här frågorna och i andra frågor också. Ni talar om Gudomlighet på eran sajt och är man verkligen Gudomlig ja då accepterar man alla människors olikheter utan att ens reagera på sånt här men ni reagerar väldigt starkt och det gör jag också men jag är inte Gudomlig jag är bara människa.
Ni har också mycket bra och intressant att tillföra men allt övergår i en extrem nyans som kan liknas med alla dom där extrema som ni talar om så tänk efter lite hur ni framstår och varför reaktioner kommer för vore ni Gudomliga så skulle det här inte besvärat er alls och ni skulle befinna er helt i nirvana utan en endaste reaktion ni skulle bara vara ett med universum 🙂
#27:
Varför tror du att det besvärar mig att vi har olika åsikter här på sajten och att jag inte kan acceptera det?
Har du tänkt på att jag kanske bara tycker om att fundera och filosofera över en massa ämnen som det är på tal om och att jag är en skrivglad människa som kan diskutera utan att förlora mitt inre lugn?
#27:
Du läser vår sajt lika dåligt som våra inlägg. Vi har tillräckligt ofta skrivit att alla människor är lika gudomliga och i mitt sista inlägg skrev jag att den värsta syndaren är lika gudomlig som den heligaste människan.
Jag brukar att acceptera andra människors åsikter, men om jag har en annan åsikt är det inte fel att diskutera om den. Jag diskuterar helst genom att väga upp mina argument mot andras argument. Det är för mig som att spela chack, men det finns människor som reagerar som min far gjorde när jag var barn och slog honom i chack flera ggr efter varandra, att han tog pjäserna och smällde dom på golvet. Att jag har en annan åsikt än andra betyder inte att jag inte accepterar andras åsikter. Men jag har svårt att acceptera att det dör människor bara för att extrema rörelser hjärntvättar folk och det är anledningen till mina aktiviteter här.
Det som du skrev till slut är en föreställning som folk har om "andlighet" som själva inte har erfarit. De tror att "den andliga människan" hela tiden befinner sig i nirvana och alltid i harmoni. De skiljer mellan gudomliga och inte gudomliga, andliga och inte andliga människor, för att de inte har erfarit att alla människor är lika gudomliga. Men alla människor är fortfarande människor, hur upplysta som de än är. Till och med Jesus fick ett raseriutbrott när han kastade ut handlarna ur templet.
Men vem som har gått på en andlig väg och samlat erfarenheter har också lärt att alla människor har brister och accepterar därför sina egna brister. Först närman accepterar dessa, förmår man att acceptera andra människor med deras brister.
Kallar nån mig för gudomlig blir jag bara förbannad, gud bevare mig väl och det ska gudarna veta att det är det sista jag är. Vaknar jag upp en dag och tror mig vara gudomlig då har jag verkligen fått storhetsvansinne och får ringa efter farbröderna i vita rockar 😷
Åter till allvaret, läste heute nyss och där skriver dom om convoy i Wien som du Condor nämnde tidigare men det har ni två säkert redan hunnit läsa men här är länken i alla fall 😎
https://www.heute.at/s/corona-demo-autocorso-am-wiener-ring-blockiert-verkehr-100187018
- Redigerat 2022-01-29 11:22 av [Urskogens Folk]
#30:
Det är just det som visar mig att du aldrig har gjort andliga erfarenheter. För det första pratar du om "gudar", dvs. de olika gudarna som folk tror på, t.ex. Jahwe, Allah osv., som bara är föreställngar som de har fått av andra människor. För det andra, om du inte har erfarit din egen gudomlighet, ser du den inte i andra människor heller.
Men även det andra som du skriver om storhetsvansinne visar att du identifierar dig med ditt jag och din kropp, som bara är en del av illusionen (maya). Men jaget och kroppen är inte din sanna natur. Den har du inte erfarit än.
Jo, jag skrev att demonstranter kommer att blockera trafiken i Wien igen.

Över 7,5 miljoner dollar har nu skänkts för att bidra till manifestationen…
// Staffan
- Redigerat 2022-01-29 12:05 av Staffan
#32: Härlig video! ❤️🤍🍁🤍❤️
Satt precis och tittade på ett nyhetsinslag från Kanadas Global News med bla uttalande från Ottawas polischef om dagens manifestation.
Omkring 1000 lastbilar förväntas delta i manifestationen, holy moly.
Inslaget om Freedom Convoy börjar vid 0:48.
// Harley
- Redigerat 2022-01-29 14:24 av Herveaux
Har suttit och tittat på en livestream ett par timmar nu med tre engelska killar.
De brukar ha runt 50 pers i tittarantal och sitter i vanliga fall och recenserar eller bara snackar om öl eller motorsport. En av dem driver ett eget litet bryggeri. Idag ville de bara sitta och snacka medans de följer det här eventet via olika livesändningar. Nu ett antal timmar senare har de som mest haft över 3500 tittare från hela världen. 😅
Grabbarna för ingen egen agenda utan vill bara ta del av den här händelsen, uppmuntra till ett civiliserat samtal om det hela och med hjälp av sina moderatorer hålls en god ton i streamens chat där både åsikter för och emot får höras. Uppblandat med en skopa brittisk humor. Underbart att se. 😊
De har fått så mycket uppskattning för att de gör sin livestream. Speciellt kanadensiska tittare verkar ha svårt att hitta livesändningar från eller om manifestationen utan att använda en VPN.
Väldigt intressant också att höra från andra håll i världen hur lite deras massmedia rapporterar om detta.
Om det finns fler nyfikna nattugglor här så hittar ni livestreamen här:
https://www.youtube.com/watch?v=j79qrrYYtic
// Harley
- Redigerat 2022-01-30 01:11 av Herveaux
Hela världen engagerar sig ,är så fint att se ❤
#35: Jag tyckte jag hörde det pratas om i videor att det planeras febrilt i USA också.
// Harley
Dagsfärskt från manifestationen.
Kort kommentar från en polis på plats i Ottawa vid 2:10. 🥰
// Harley

Konstaterar bara att det är synd att gammelmedia vinklar saker så mycket att man (åtminstone jag) tappar förtroende för dom.
// Staffan
#38: Håller med dig.
The Rubin Report på YouTube tycker jag rapporterar både bra och med en härlig dos humor och sarkasm. 😊
28 jan. See How Large the 'Freedom Convoy' Justin Trudeau Denounced Has Become
https://www.youtube.com/watch?v=XjTxirxR9MI
1 feb. Justin Trudeau Proved Wrong as 'Freedom Convoy' Greeted by Massive Crowds
https://www.youtube.com/watch?v=QJW_bhh8y4E
// Harley
Tror det är bara australien,england och vissa medier i usa som visar d riktiga faktan om convoyen..resten ser det som kriminellt att göra sin röst hörd..ska vara ett kontrollerat samhälle till max,sticker man ut så ska man demoniseras och man är konspirationsteoretiker,högextremist,qanon osv..lol..nu ser man vilka effekter det blir med tvång..politikerna har redan sitt medans arbetarna får gå på knä..är en fredlig demonstration å d som inget vet är d som skriker högst av nån underlig anledning..hycklare hela bunten..följer media som slavar och går dit vinden blåser bäst..oavsett om det är rätt el fel..har man ett eget självtänkande och kritisk till vissa saker så slås man ner av skrikarna som vet allt om allting pga lydmedia 😝
Finns ingen medmänsklighet längre hos media och dom som följer det går samma väg..vi demonstrerar för våra rättigheter och råkar det finnas nån obetydlig mindre grupp med högextremister osv så är alla det..vi har alla rätten att få bli hörda oavsett vart vi står i livet el vilken grupp vi tillhör
- Redigerat 2022-02-01 15:47 av [ghostdoggy]
#40:
Somliga följer de som förfalskar fakta, sprider konspiratinsteorier och sen tror att de tänker själva, att de är fria, att de inte är slavar och att de inte går dit som vinden blåser och utan att vara medvetna att de bara följer en annan vind. En vind som blir till deras fängelse.
Pga detta instrumetaliseras de av de som du nämnde, utan att vara medvetna om det. De tror att de som granskar fakta och intresserar sig för sanningen är de som följer media som slavar, för att det är deras eget mönster att leva och för att de inte har lärt något annat än att följa någon.
- Redigerat 2022-02-01 15:54 av Condor
#41: Visst finns det såna också, men allt är inte så svart eller vitt som du vill utmåla det. Det finns fler alternativ än att bara välja mellan att hålla med dig eller konspirationsteoretikerna.
// Harley
#42:
Det finns också ett annat alternativ än att följa någon. Att själv intressera sig och läsa studier och den vetenskapliga faktan som finns. Så länge som någon bara föjer en annan, oavsett om det är social media eller vanlig media kan han bara tro eller inte tro. Vem som vet behöver inte tro.
#43: Det är just det folk gör men då är det en eller två här inne som måste låta käften glappa om att folk läst eller hört fel, för håller man inte med dessa två glappkäftar så är man felinformerad, missledd eller rent av indoktrinerad… 🙄
// Harley
#40 Det är bra ghostdoggy 👍🏻 följ det som för dig känns rätt det är den absolut rätta vägen för oss alla och den dagen vi inte följer det som känns rätt för oss då sviker vi oss själva om vi börjar vända kappan efter vinden och följa andra då har vi förlorat oss själva.
Nu råkar jag vara vaccinerad men som jag skrivit många gånger det är ett undantag för den situation vi befinner oss i annars håller jag mig från sånt där och nog har jag mött frågetecken hos folk när jag sagt det och frågan kommer snabbt upp är jag konspirationsteoretiker ? det är som om folk tror man måste tillhöra något bara för man gör sina egna val. Så har det aldrig vart för mig tvärtom jag gör det som känns rätt för mig och känns det fel då avstår jag svårare än så är det inte .
Vi ska vara kritiska och inte köpa allt med hull och hår för mycket är galet och snett och har man en övertygelse som in i anden känns rätt då ska man följa den no matter what 😎
Tyvärr kommer det alltid att finnas narcissister eller annan beteendeproblematik som tror sig ha rätten att manipulera, kontrollera och styra över andra människors val, som tror sig ha rätten att trycka ner andra som gör val som inte passar deras egen mall och det enda rätta där är att gå sin egen väg så får dom gå sin.
Jag tycker den här convoy är suveränt bra och jag hoppas att den fredligt får växa sig stark för hur det är ska ingen annan människa bestämma och avgöra vad andra ska göra oavsett det gäller Vaccin eller något helt annat. Vi måste stå starka i vårt, våga ta plats och kämpa för våran rättighet som människa.
#44 👍🏻👍🏻👍🏻 😎
#44:
Undrar var alla har tagit vägen som klandrar folk som inte kan uppföra sig. Att kalla någon för "klappkäftar" är tydligen inte lika upprorväckande som när jag hänvisar till egoistiskt beteende. Då fanns det speciellt 2 som kladdade ner en hel tråd bara för det. En av dem gav dig just en "tummen upp" och ger sig själv ett par gilla för det. Där ser man att somliga inte är objektiva och det beror inte på vad man skriver, utan vem som skriver till vem.
Men hur som helst har det ingenting med att hålla med mig och Fata Morgana att göra, utan vi går ju efter vetenskaplig fakta. Om du inte håller med oss, håller du inte med den vetensklaplig faktan. Det är förstås upp till var och en att antingen tro på vetenskapen eller misstro vetenskapen för att vetenskapsvärlden är en del av den stora konspirationen och hellre följa konspirationsteoretikerna som snedvrider fakta. Vem som inte vet, måste väl tro det ena eller andra.
- Redigerat 2022-02-01 17:36 av Condor
#47: Ehm, jag nämnde inga namn så om mitt uttalande gjorde att du kände dig träffad är inte min huvudvärk.
// Harley
#48:
Jag nämnde heller inga namn när jag hänvisade till egoistiskt beteende.
#49: Ja man ser ju att somliga mäter med olika mått beroende på vem som skriver.
#49: Du faller på eget grepp kompis. 😉
// Harley
#50:
Ja, somliga bryr sig inte om de tappar ansiktet.
#51:
Hurså? Det handlar ju om hur folk reagerar på ord, beroende på vem som skriver orden. Sen vet jag ju vem du menade utan att du behöver att nämna namn.
En av alla livestreams från gatorna i Ottawa.
Vissa har börjat forma tutandet till en ny musikalisk konstform låter det som. 😄
// Harley
#54:
Det har ingenting med moderationen att göra, utan om vad folk skriver. Jag har aldrig sett Staffan ta bort ett inlägg.
Om du vill att det ska diskuteras om ämnet, bör ditt ego själv undvika ord som "klappkäftar" och diskutera sakligt. Fram till "klappkäften" var diskussionen saklig, så ta själv ansvar för det som du skriver och skyll inte på andra.
#47 Nu är vi där igen, vad fasen läs om och läs rätt 🙂
Hur var det här nu med skrivförbud jo jag skrev om det hade vart andra sajter så hade du fått skrivförbud jag intog inte Staffans roll i frågan men jag gav exempel på att på den här sajten är det jäkligt högt i tak och på andra sajter hade ni haft skrivförbud det är en enoooooorm skillnad.
Vad händer jo ni gav mig skrivförbud som straff på eran sajt som om det skulle betyda något för mig öht men jag blev faktiskt lättad för den sajten kan jag gott vara utan och den visar bara på oförmågan mot andra människor.
Men vilka är ni att rätta alla andra ? nu får det faktiskt vara nog ? snacka om kontrollbeteende det är ni bra på men låta andra vara sig själv då får dom kalla handen 😥
Sluta kontrollera andra människor för den makten och rätten har ni inte och den rätten kommer ni aldrig att få.
Med tanke på de här lastbilschaufförerna, så är det för mig obegripligt att somliga hellre väljer att riskera bli svårt sjuk i Covid än att låta sig vaccineras.
#57:
Genom att du skrev det, tillskrev du oss att det skulle finnas en anledning till att vi borde få skrivförbud. Det är det som är grejen och nu visade du ju att du inte är objektiv. Tack!
Vår sajt är ändå ingenting för dig, för den handlar om någonting som du inte intresserar dig för.
#58: Kanada har en hög andel vaccinerade så jag kan tänka mig att de uppskattningar jag har hört stämmer att de flesta i både konvojen och bland supportrarna är (full)vaccinerade.
Den här rörelsen är inte emot vaccinet. De är främst emot vaccinationskravet.
// Harley
#60: Det står på videon "we´re not gonna take it".
#61: De menar ju vaccinationskravet inte vaccinet som jag precis skrev.
"We're not gonna take it" i det här fallet betyder "Vi tänker inte tolerera det här", inte det bokstavliga "Vi tänker inte ta det (vaccinet)". Låten "We're not gonna take it" har blivit lite av konvojens anthem, då både titeln och texten passar väldigt bra:
We're not gonna take it
Oh no, we ain't gonna take it
We're not gonna take it anymore
We've got the right to choose it
There ain't no way we'll lose it
This is our life, this is our song
En annan slogan konvojen har är "Enough is enough" eller "Nu är det nog"
// Harley
- Redigerat 2022-02-01 18:34 av Herveaux
#62: Varför ska man protestera mot det om man ändå har tagit det frivilligt? Men hur som helst, även om det bara skulle bara handla om protester mot vaccinkravet, så är det fortfarande obegripligt för mig att somliga hellre väljer att riskera bli svårt sjuk av covid än att ta vaccinet.
#63: De protesterar för att de tycker att alla ska ha rätt att välja om de vill ta vaccinet eller ej. De står upp för folks rätt att bestämma över sin egen kropp.
// Harley
"One protester was filmed dancing on the war memorial - the tomb of the unknown soldier - and flags bearing swastikas were seen in the crowd. A downtown mall shut down because protesters refused to wear masks."
Det är somligas förståelse av frihet.
- Redigerat 2022-02-01 18:41 av Condor
#64: De ser alltså bara sin egen kropp, men inte kropparna av alla människor där ute som blir smittade och sjuka. Deras kroppar är väl inte lika viktiga för dem antar jag.
#67: Men lägg av. Vaccinerade är smittspridare de också så det där argumentet håller inte, spec nu när fler och fler experter verkar enas om att omikron är en rätt mild variant som inte går speciellt hårt åt varken vaccinerade eller ovaccinerade. Klockren tajming också att Trudeau själv är sjuk i corona nu trots sin fullvaccinering. "Vaccinet är vår väg ut ur pandemin, fler kanadensare måste vaccinera sig!" Jo, tjena… Andra länder med, om jag minns rätt, lägre andel fullvaccinerade börjar blåsa faran över medans Kanada bara drar åt snaran hårdare. Inte konstigt att folket får nog.
Skrämmande att ni har så svårt att greppa konceptet att folk ska ha en valfrihet när det kommer till deras egen kropp.
// Harley
- Redigerat 2022-02-01 20:19 av Herveaux
Helt OT men jag tyckte den var så fin.
Twisted Sister's megahit "We're not gonna take it" från 1984 har haft sin plats på frontlinjen i andra kamper också.
Här framför Dee Snider låten akustiskt i en promo 2016 för Criss Angels välgörenhet
HELP (Heal Every Life Possible) med fokus på barn som drabbas av cancer.
// Harley
- Redigerat 2022-02-02 10:40 av Herveaux
#60 Otroligt rörande starkt budskap och man kan inte hålla tillbaka tårarna för det berör så oerhört starkt i hjärtat , barnen, pandemin ja allt som rör våra rättigheter som människa ❤️
#68: Ja men de vaccinerade har en mindre viruslast och smittar inte lika mycket och sen handlar det inte bara om det, utan om att hamna på sjukhus eller inte. Själv ser jag vaccinet som min plikt och skyldighet att göra något för samhället och mina medmänniskor. Det finns så många svaga och sköra människor där ute, äldre människor och människor med kroniska och autoimmuna sjukdomar som trots vaccinet inte kan bilda så många Antikroppar. Jag gör allt vad jag kan för att själv inte bli sjuk, så att jag inte smittar ner andra, så att ingen för min skull ska hamna på sjukhus. För deras skull gör jag gärna några uppoffringar och låter mig vaccineras. Skrämmande att det finns folk som bara tänker på sig själva och på sina egna kroppar men inte på andra människor och på deras kroppar.
#71: Ja, jo, vi har hört den där predikan ett antal gånger nu.
Det kanadensarna fortfarande sätter sig emot är att införa vaccinationskrav mot en smitta som nu fler och fler experter (och länder) vill likställa med säsongsinfluensa.
Det är inte befogat att sätta in ett vaccinationskrav 2år in i en Pandemi som ser ut att förhoppningsvis vara inne på sin svanesång.
// Harley
#72: Vilka experter vill likställa det med en säsonginfluensa?
#73: Är det ens värt att bemöda mig med att ge exempel? Vi vet båda vad responsen kommer bli… 😔 "Fel, oseriös, opålitlig, falskinformation…bla, bla, bla…"
// Harley
- Redigerat 2022-02-02 12:26 av Herveaux
#68:
Mild variant? Jo, mildare än delta, men inte mild. Sverige hade igår 117 dödsfall. https://platz.se/coronavirus/#jump-to-total-deaths
I Österrike är 99 % av alla som dör ovaccinerade.
USA och England som drabbades av Omikron före oss har problem att många av personalen som upprätthåller infrastrukturen är sjukskrivna. Det är t.ex. sjukvårdspersonal, polis, brandkår osv. Ett exempel. I Seattle var 1.050 av de 1.350 poliser samtidigt sjukskrivna i december. Bara 300 kunder göra tjänst.
I många mataffärer var hyllorna tomma för att försörjningen pga sjukskrivningar inte fungerade.
Den "mildare" omikron varianten är inte så värst mycket mildare. Betydligt mindre människor behöver en respirator, men statistikerna visar att det bara hamnar 1/4 mindre ovaccinerade människor på sjukhus än vad det hamnade när vi hade delta.
Att vi fortfarande har en grundförsörjning, sjukvård och fungerande infrastruktur kan vi tacka alla vaccinerade för. Skulle omikron drabba ett ovaccinerat samhälle skulle en stor del av de som bara är sjukskrivna hamna på sjukhus, men där skulle det vara personalbrist pga sjukskrivningar.
Sen vet vi ingenting om vilka långtidseffekter som omikron har. Sydafrika som drabbades först och som nu när viruset har gått genom befolkningen har låga nyinfektioner har ett annat problem som inte uppträdde hos de forna mutationerna. Dödsfallen skjuter i höjden och ingen vet varför.
Här finns en artikel på tyska, med rubrik som jag översätter till svenska:
Dödar Omicron med en fördröjning? Dödsfallen i Sydafrika skjuter i höjden
Sen får man inte glömma att viruset muterar snabbt. I höstas kom delta och nu har vi redan omikron. Frågan är inte om det kommer en ny mutation, utan när den kommer och hur farlig den kommer att vara.
#75: Men snälla nån, kan ni inte hålla ert predikande i era andra trådar?
Ni måste inte komma och mästra upp allt som skrivs som inte stryker er medhårs.
Tillägg: Bespara er tiden, vi som läser vet redan "Ni visar bara på vetenskaplig fakta… bla, bla, bla…".
// Harley
- Redigerat 2022-02-02 12:29 av Herveaux
#74:
Experterna hoppas på ett best case scenario, vad som betyder att det inte kommer en farligare mutation och befolkningen bygger upp en immunitet, antingen pga vaccinet eller tidigare infektioner, så att man kan likställa viruset med säsonginfluensan.
Men det finns också ett worst case scenario, att det kommer en "deltakron" mutation eller lknande, som är lika smittsam som omikron och lika farlig som delta, som vi inte har en Flockimmunitet mot.
Ingen seriös expert vågar göra en progons om den framtida utvecklkingen. Det är vad experter säger. De säger inte det som du hävdar.
#77: Alltså du är värre än en repig skiva. VI VET.
Tänka sig att fast du är självutnämnd expert i detta ämne så resonerar flera länder annorlunda än dig gällande statusen på covid.
// Harley
#76:
Varför tyckert du att vi "mästrar upp" bara för att vi inte delar din åsikt? Vi beklagar ju oss heller inte att du inte delar vår åsikt, utan vi bemöter dig med argument och fakta. Är det inte så som diskussioner bör vara?
Om vi också skulle reagara som du och bemöta argument genom att avfärda dem med kommentarer som "predikande" utan att bemöta argumenten skulle vi inte ha en diskussion.
Då börjas det. Smått förvånad att det inte började tidigare.
// Harley
#79: Som jag skrev i en annan tråd:
"Wow, bara wow… 😒"
// Harley
#78:
Som jag just sa, bemöter man inga argument genom sådana kommentarer. Det var just det som jag menade i mitt förra inlägg som du nu bekräftar med "repig skiva".
Jag har aldrig utnämnd mig till expert, men jag litar på experter som håller sig till den vetenskapliga forskningen. Sen får du tala om för mig vilka länder som resonerar på vilket sätt, så att det blir till ett argument som man kan bemöta och inte bara ett löst påstående.
Att skriva wow är heller inget argument. Kan du inte diskutera med argument eller vill du inte?
#82: Ni är ju så insatta i allt så det borde ni ju ha koll på, kan man tycka.
Ni slår er för bröstet med att ni minsann gör er research till skillnad från oss andra osv ändå gjorde FataMorgana bort sig rejält när det kom fram rätt tydligt att hon inte, och troligen ingen av er, satt sig in det minsta i vad Freedom Convoy vill (pekar här på hur FM tog för givet att textraden "We're not gonna take it" på en videos thumbnail betydde att de inte tänkte ta vaccinet) utan vänder er till hårt vinklad media för att bilda er en egen uppfattning som går i linje med er egna intressen.
Kort och gott är det jag inte längre vill att lägga tid och energi på två intelligensbefriade narcissister. Nämner inga namn med de brukar förstå vilka de är ändå. Mer givande att diskutera med gjutjärnslaggen här hemma. Jisses alltså.
// Harley
#83:
Våra "egna" intressen är att bekämpa pandemin. Tack för att du skriver "intelligensbefriade narcissister". För det första visar du att det är du som inte kan uppföra dig. För det andra visar du att du tar till sådana fasoner för att din egen intelligens inte räcker till att föra en saklig diskussion. För det tredje visar du att du projicerar dina egenskaper på oss och för det fjärde visar du att det där är din egen diskusionskultur.
Sen kommer säkert ett "wow" igen.
- Redigerat 2022-02-02 12:55 av Condor
#83: Tänka sig. Det visste jag inte, att jag gjorde bort mig 😉 Men för din information så intresserar jag mig inte för freedom convoy, utan jag intresserar mig mycket mer för hälsa och medicin och för vad vetenskapen och experter har att säga. Det var därför jag frågade dig efter vilka experter som likställer covid19 med säsonginfluensa.
#85:
Somliga har sin egen föreställning av att göra bort sig. Jag har en annan föreställning, t.ex. att tillskriva debattmotståndare att vara intelligensbefriade narcister när argumenten tryter.
Just because the PM is basically a puppet for what's happening doesn't mean we're in this fight alone. I think we need to commend those who ARE standing up against the egregious overreach. Thank YOU to anyone…from any party, who is doing the right thing. #freedomconvoy2022
Bra skrivet Justin, kan bara hålla med! All heder till de politiker som står upp för Freedom Convoy.
// Harley

Jag är inte helt insatt i för och emot åsikterna angående just detta. Men reagerar på ordet freedom. Det vill väl alla ha. Men så läser man sånt här och jag blir personligen rädd. Att dö i en sjukdom är väl inte vad man vill direkt men att vara helt utslagen och sjuk i 2 år!! Utan att ens veta om man någonsin blir frisk. Det är iallafall vad som gör att jag gör allt för att inte smittas.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dJrvB/asa-drabbades-av-langtidscovid-hoppas-forskningen-ska-hitta-svar
#88: Kanadensarna i Freedom Convoy vill ha friheten att välja själva om de vaccinerar sig, inte att det ska vara obligatoriskt. Sen finns det säkert falanger inom rörelsen som lägger in mer i ordet frihet men det är iaf grundsyftet med rörelsen och mantrat freedom; "Min kropp, mitt val, mitt beslut".
// Harley
#71: jag har inte hamnat på sjukhus..nån förutspådde min död här på forumet när jag skrev att jag trodde på naturlig immunitet, vart nästan en häxjakt..men numera visar det sig att jag har samma immunitet som d som vaccinerat sig och haft sjukdomen..så om du är vaccinerad så sprider du fortfarande, alla är spridare oavsett om du själv tror du sprider mindre ,ser dock ingen gloria status med att vara vaccinerad el inte..men här i sverige så räknas även d vaccinerade in i dödstalet för covid..en fråga har du haft nån form av covid?dom som bör vaccinera sig är ju d äldre eftersom d är i den största riskgruppen att faktiskt dö om d får covid..och d flesta är äldre som dör enligt statestiken
#90:
Jag är vaccinerad 3 ggr. och har aldrig varit sjuk av covid. Jag har en bättre immunitet än alla som bara har haft covid en enda gång och den immuniteten varar även mycket längre, helt utan att ha varit sjuk.
Jag kan vara säker på att inte ha smittat andra, för även om jag skulle ha haft ett symptomfritt förlopp utan att veta att jag är smittad pga den lilla risken som kvatstår, har jag alltid använt FFP2 mask, minskat sociala kontakter och hållit avstånd och har i så fall inte varit lika smittsam lika lång tid som alla som har haft sjukdomen medan de hade den.
Du fick din immunitet pga att du blev sjuk och innan du hade symptom var du redan smittsam. Du vet inte hur många som du har smittat och vilka konsekvenser det hade för dom.
- Redigerat 2022-02-02 15:32 av Condor
#90:
Som vaccinerad löper man mindre risk att bli smittad och att sprida smittan vidare till andra. Det är inte vad jag tror, utan vad jag har informerat mig om.
https://www.kry.se/din-halsa/kan-jag-fa-covid-19-efter-vaccinet/
Nej jag har inte haft covid, vad jag vet om iallafall. Men eftersom vaccinet inte eliminerar risken att bli smittad helt så bär jag fortfarande munskydd och håller avstånd eftersom jag inte vill orsaka andra människor lidande och död. Du skriver om riskgrupper och att dom som bör vaccinera sig är äldre, men vet tydligen inte om, att det finns personer i riskgrupperna som har ett svagt immunförsvar och därför inte kan bilda tillräckligt med Antikroppar av vaccinet för att få ett skydd. Skulle det bara handla om mig och min kropp, skulle jag kanske också tro som du, dvs på en naturlig immunitet, men det handlar inte bara om mig och min kropp, utan om andra människors kroppar, om äldre personer och om alla människor där ute med svagt immunförsvar och om dom som inte får bli vaccinerade av någon anledning. Sen att jag mår bättre som frisk än sjuk är förstås också en anledning till att jag vaccinerade mig. Även om jag inte tror att jag skulle dö av viruset, så vill jag ändå inte riskera att bli svårt sjuk och få long-covid. Det finns många till synes friska människor som varit sjuka av covid och som lider lång tid efteråt. Varför ska jag spela rysk-roulette när det inte finns något att vinna utan bara att förlora?
#91: Oh, dom skulle bara våga… Morr! Jag och tusentals andra har skänkt pengar till konvojen. Punkt. 😠 Intressant att de där twitter-posterna med hoten om att beslagta pengarna plockats bort.
Tack för att du tipsar om Kim. Gillar henne!
// Harley

#92 Condor
Du skriver:
”Jag är vaccinerad 3 ggr. och har aldrig varit sjuk av covid. Jag har en bättre immunitet än alla som bara har haft covid en enda gång och den immuniteten varar även mycket längre, helt utan att ha varit sjuk.”
Statistiken från CDC tyckte jag visade någonting annat men jag har vid den här punkten kommit till insikt om att du aldrig kommer ens överväga att du har fel på någon enda punkt på den här sidan döden.
Här hade du kunnat ta del av statistiken själv, om du velat:
https://corona.ifokus.se/discussion/1533324/%22excellent-natural-immunity-confirmed
// Staffan
"Freedom convoy"… och "We're not gonna take it"… Så jäkla löjligt… 🙄Samma anda och samma snillen som stormade Capitolium…
Sajtvärd Katter iFokus
#96: Ja bort med yttrandefriheten länge leve Nordkorea.

Det är lite tråkigt att det är så extremt allting nu. Antingen Capitolium riots eller Nordkorea. Merparten av befolkningen, vill väl ändå ha någonting mer normalt.

#98 UlrikaD
Tack Ulrika, så välkommet med en "voice of reason".
// Staffan
#99 Voice of reason jämför inte coronarestriktioner med Nordkorea. Det är bara löjligt.
Sajtvärd Katter iFokus
#95:
Jag brukar att ta mina informationer direkt från studier och vetenskapsvärlden och inte låta dom tolkas av youtubare som inte ens är doktorer i medicin och som redan har fått kritik för att sprida falskinormationer:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
Vad CDC har kommit fram till finns att läsa här i deras studie:
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7044e1.htm
och nu citerqr jag ur den:
"These findings suggest that among hospitalized adults with COVID-19–like illness whose previous infection or vaccination occurred 90–179 days earlier, vaccine-induced immunity was more protective than infection-induced immunity against laboratory-confirmed Covid-19. All eligible persons should be vaccinated against Covid-19 as soon as possible, including unvaccinated persons previously infected with SARS-CoV-2."
Om man jämför skyddet från en med naturlig infektion med ett Vaccin måste man ta hänsyn till faktorer som: vilken virusvariant? Hur lång tid efter infektionen man har vilken immunitet? Hur många doser har man fått? Hur lång tid efter vaccinationen har man immunitet mot vilken virusvariant.
Det är inte bara till att ta en statistik som inte visar detta, speciellt om man endast tar med sjukhuspatienter i statistiken. Det har visat sig att personer med ett svårt förlopp får en bättre immunitet än sådana med ett milt förlopp eller som var symptomfria.
Men jag har följt med i vad vetenskapen har kommit fram till och i början av pandemin visade det sig att en infektion ger ett bättre skydd än en spruta, men 2 spruter ger bättre immunitet än en infektion och att immuniteten av 2 sprutor håller längre än av en enda infektion. Men en infektion och en spruta ger bättre immunitet än 2 sprutor.
Jämför man nuförtiden med delta och omikron, så ger en infektion med delta eller omikron ett bättre skydd mot dessa varianter än 3 sprutor mot den gamla virusvarianten. Men en infektion skyddar inte längre tid än en spruta, så de som har fått 3 sprutor är skyddade över längre tid.
Man kan därför inte betrakta saken så svartvitt att man kan säga att en infektion eller ett Vaccin principiellt, antingen det ena eller andra skulle ge ett bättre skydd.
Sen behöver du inte överväga om jag har fel, för jag har inte gjort studier eller undersökningar. Jag har bara läst dom.
Tillägg:
Det som jag skrev här:
Jämför man nuförtiden med delta och omikron, så ger en infektion med delta eller omikron ett bättre skydd mot dessa varianter än 3 sprutor mot den gamla virusvarianten.
ska tolkas som att 3 sprutor mot den gamla variante inte ger ett lika bra skydd mot delta och omikron. Det ska inte betyda att dessa 3 sprutor mot den gamla varianten gav ett sämre skydd mot den gamla varianten.
#101: Ja och vem som var sjuk i Covid-19 för ett år sedan är säkert inte lika immun mot varianten som vi har idag som den som fått sin tredje dos för en månad sedan. Så allt är relativt och i konstant förändring. Även den naturliga immuniteten försvinner med tiden och är inget som förblir.
#103:
Vem som var sjuk för ett år har knappast kvar några Antikroppar alls längre.
Sen ville jag tillägga att man vaccinerar sig ju för att bygga upp en immunitet som skyddar mot konsekvernserna som man riskerar att få av covid som t.ex. ett svårt förlopp, ett dödligt förlopp, long covid och organskador.
Vilken mening har det att bygga upp en immunitet som skyddar mot dessa konsekvenser genom att få sjukdomen och riskera dessa konsekvenser? Det är där som det sunda förnunftet protesterar.
Intervju med BJ Dichter, talesperson för Freedom Convoy.
// Harley
Presskonferens med Freedom Convoy, 7 feb.
GoFundMe har nu börjat betala tillbaka alla donationer som skulle ha gått till Freedom Truckers, en ny insamling finns här: https://givesendgo.com/FreedomConvoy2022
// Harley
Saskatchewan ending Covid-19 passport, lifting mask requirement
https://torontosun.com/news/national/saskatchewan-ending-covid-19-passport-lifting-mask-requirement
Jason Kenney, premier of Alberta på Twitter
"Today at 5 pm I will announce Alberta’s path back to normal - a careful and prudent plan to lift damaging restrictions if pressure on our hospitals continues to decline."
https://twitter.com/jkenney/status/1491083263204474880?cxt=HHwWgICqnf2UsrEpAAAA
"If the Canada-USA trucker vaccine mandate wasn't bad enough, now Justin Trudeau wants to bring in a mandate for truckers going between provinces.
Alberta will fight this every step of the way - including in court, if we have to."
https://twitter.com/jkenney/status/1491112177192763394?s=20&t=JCfa9FYAaoG30Hl6GY880Q
Oavsett om Freedom Convoy har hjälpt till att skynda på dessa lättnader så är jag så glad för mina kanadensiska vänner att nu iaf två provinser kan börja återgå till det normala.
// Harley
- Redigerat 2022-02-08 20:55 av Herveaux
Förutspådde the Simpsons Freedom Convoy och Trudeau's respons?
Klippt från episoderna
Maximum Homerdrive - Season 10, Episode 17 (1999)
D'oh Canada - Season 30, Episode 21 (2019)
Det vore inte första gången the Simpsons förutspådde framtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=-10vg90ZIy8&ab_channel=GameSpotUniverse
Det här är skrivet med glimten i ögat, menat som humor inte blodigt allvar. 😀
// Harley
Ett meddelande från Brian Denison, polis i Kanada som varit på plats i Ottawa bla, till alla sina kanadensiska kollegor. 🧡
// Harley

#111 Herveux
Några kommentarer från Youtube:
"This is what courage and strength looks like. Thank you sir."
"I'm a US police officer. I would never follow an order like this; even if it meant my resignation. I support the Freedom Convoy. I support Canada"
"I love this guy… this is what a true, honourable, strong, honest, respectable law enforcer looks and sounds like. Thank you so much, Brian Denison! Prayers pouring for and in full support of freedom truckers and freedom protectors across our world, from South East Asia."
"This is what a good man looks like , kids listen up."
"Thank you for spreading Peace. God Bless all of those peacefully standing up for Freedom. 🙏🙏"
// Staffan
#112: Jag kan bara hålla med dem alla. 🧡
// Harley
Trudeau bodyguard turned Freedom Convoy volunteer calls Liberal gov’t the ‘real threat’ to democracy
Now working with the Freedom Convoy, he has applied his extensive background in counter-terrorism tactics to ensure that no manufactured violence can be coaxed out of the freedom movement or pinned on the truckers.
https://www.lifesitenews.com/news/trudeau-bodyguard-turned-freedom-convoy-volunteer-calls-liberal-govt-the-real-threat-to-democracy/
// Harley
Tillägg till #109: Nu har även provinsen Manitoba gått ut med att alla restriktioner planeras vara borta den 15e mars.
Manitoba has announced it is speeding up the relaxing of public health orders in the province, with a plan to have all orders in the province, including proof of vaccination requirements and the mask mandate, removed by March 15.
https://winnipeg.ctvnews.ca/manitoba-ending-all-covid-19-restrictions-by-march-15-1.5777396
// Harley
Vilket jobb och vilken insats konvojen gjort och det tycks börja ge resultat.
Bra gjort.
Freedom Convoy sprider sig över världen.
Nya Zeeland, Australien, Cypern, Argentina, Belgien, Österrike, Italien, Frankrike, Nederländerna, Storbritannien, Israel… Jag vill minnas att jag hörde om en i Finland? USA verkar ha flera konvojer på G. Helt otroligt.
// Harley
🤡🤠👽🤪🤖🦎😂
Sajtvärd Katter iFokus
Freedom truckers och polisen vid blockaden i Alberta. 🧡
// Harley
Lite mer uppmärksamhet kring det här, dom gör det så starkt som inte ger upp.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trudeau-valjer-den-kontroversiella-vagen
#120: Det där var en av de mest verklighetsförankrade skildringar av konvojen och protesterna jag läst av inte bara en svensk journalist, utan i massmedia överhuvudtaget. Kan det finnas hopp för SVT trots allt? 😮
Bara att han nämner att uppemot 90% av chaufförerna är fullvaccinerade tycker man borde få tyst på folk som gapar om att manifestationen till största del består av antivaxxare och konspirationsteoretiker. Tittar man på Kanada i sin helhet så är nästan 80% fullvaccinerade (i gruppen 5år och äldre är siffran 83,4%) och 52,3% av 18+ har fått sin booster.
Konvojen handlar inte om vaccinmotstånd utan om rätten till sin egen kropp och rätten att visa sitt missnöje mot den sittande regeringen i en fredlig manifestation. Alla större rörelser får med sig folk från grupper som drar saker till sin spets, men de är så otroligt få i den stora massan.
Hold the line truckers! Stay strong, stay safe and stay peaceful. 🧡
// Harley
Meddelande från en av Freedom Convoy's jurister ang regeringens och polisens nya krafttag mot demonstrationen.
// Harley
#121: Jamen visst var det bra skrivet det tycker jag också , ser att Staffan lagt in hela artikeln i en egen tråd för det var så bra 😎
Vi tutar och kör och nu hamnar jag i rätt tråd i alla fall 😅
På gång även i Sverige med konvoj.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/foi-forskaren-om-lastbilsprotesten-freedom-convoy-sweden
Ottawa just nu: https://www.youtube.com/watch?v=Vj0I3bQGaFk&ab_channel=mistersunshinebaby 😰
Quebec just nu: https://www.youtube.com/watch?v=92mqkWaM4aE&ab_channel=mistersunshinebaby 🥰
Kliv upp ur sandlådan nu Trudeau. Du vart premiärminister i fel land om du trodde att du skulle kunna skrämma och hota ditt folk till tystnad.
En YouTube-kommentar som jag tycker är läsvärd:
There was a woman yesterday asking a riot officer what he was going to tell his grandchildren when they asked him what side of history was on. And when he didn't say anything she looked him dead in the face through his shield, and said "Don't you fcking lie to them when it comes down to it. Don't you fcking lie to them and tell them that you fought for our freedoms because you didn't!!!"
Very powerful moment. That police officer turned around and walked away. Another replaced him.
// Harley
- Redigerat 2022-02-19 19:02 av Herveaux
Tillägg till #125. BC ser ut att vara näst på tur att få besök av en konvoj.
Keep your stick on the ice Canada, keep your stick on the ice! 🏒 🥰
// Harley
Kanadensare är mest kända för sin artighet och fredlighet. De är också förbannat tuffa och stryktåliga.
I klippet: 10 000 lastbilar redo för en ny konvoj.
// Harley
USA's konvoj 'The Peoples Convoy' är startklar för att påbörja en elva dagar lång roadtrip över landet med Washington DC som slutmål.
// Harley
🥰
// Harley
#131:
I alla fall är "eldsjälen" en duktig affärsman.
Materialvärde: De 4 vita stenarna är magnesit. Värde ungefär 1-2 euro. De röda stenarna skulle kunna vara korall eller bara trä. Om det är korall är materialvärdet också 1-2 euro. De svarta stenarna är i bästa fall svart obisdian, men kan också vara glas. Om det är Obsidian är materialvärdet ungefär 3-4 euro. Stålbandet kanske kostar 1 euro.
Sammanlagt, i bästa fall 9-10 euro. Arbetstiden för ett sånt band är ungefär 3 minuter.
Banden säljs för 59,35 euro. Minst 407 band har "elsjälen" sålt tills nu = vinst 20.350,-- euro för 20 arbetstimmar.
#132: Att du bara måste öppna käften i parti och minut. 🙄
Dessa armband var ingen investering i hantverk eller dyrbara material.
Det var ett sätt att stötta en content creator ekonomiskt och få ett symbolisk smycke som minnessak.
// Harley
#133:
Jo allt handlar bara om pengar. 😁😄
Det är många som tjänar på pandemin.
#134: Jag skriver ju att köpet var ett ekonomiskt stöd till Jasper så det råder inga oklarheter att det handlar om pengar först och främst.
Många content creators använder merchandise för att dryga ut kassan.
// Harley
#135:
Jasper kunde nog köpa sig en ny bil bara för att jobba i 20 timar. 😄
#136: Avundsjuk?
Det du missar att ta med i din beräkning är de åtskilliga oavlönade arbetstimmar som behövs för att bygga upp sin egen plattform och community.
// Harley
#137:
Nej, i så fall finns det mycket affärsduktigare skojare att vara avundsjuk på, som lurar av folk mycket mer pengar. 😄 Det blir för jobbigt att vara avundsjuk på alla och så är jag heller inte så skrupelfri att lura folk.
Dessutom säljer han dom ju inte på sin egna plattform, utan på andras plattformer:
#138: Jag tar det en sista gång.
Att jag, och säkerligen i stort sett alla andra, valde att köpa ett armband var för att stötta Jasper ekonomiskt. Jag hade lätt kunnat skänka samma summa direkt till hans PayPal utan att få ett armband i utbyte.
Jag uppskattar hans arbete och valde att visa min uppskattning på det här sättet.
Precis som många andra köper merchandise för att stödja folk vars arbete de uppskattar.
Det handlar inte om lurendrejeri eller manipulering. Det är din egen skeva tolkning.
Ja, alltså Etsy är en av världens största plattformar för försäljning av egengjorda grejor så varför gå över ån efter vatten?
Du fortsätter att sprida länkar till saker du är emot… Aningens bakvänt kan man tycka.
Jag uppskattar iaf att länken sprids. Troligen Etsy's algoritmer också.
// Harley
Freedom Convoy 2.0 - Next Generation Convoy har börjat rulla in och ut från Ottawa, i en sk slow roll manifestation. Polisen har uppmanat bilarna att hålla sig ifrån tutan så den här gången var det folket som samlats längs gatorna som stod för skrålandet.
https://ottawacitizen.com/news/local-news/next-generation-convoy-slow-rolls-in-and-out-of-ottawa
// Harley
#139:
Det är ju just det som är manipulationen, att få folk att tänka på det här viset.
Nu ska du veta att Jasper är en av Kanadas mest kända social media stars. Det har han varit redan långt innan det existerade en "freedom convoy". Han har miljoner följare. Bara på youtube har han över 200.000 abonenter. Yrke: influencer som lever bra på sina följares pengar.
Hans har olika namn på olika social media kanaler t.ex. "mistersunshinebaby".
Hans riktiga namn är Patrick Vaillancourt:
https://callmart.app/youtuber/y50432
och han har blivit dömd för bedrägeri:
"Quebec blogger sentenced after defrauding a man with cystic fibrosis of $125,000"
Du spenderar pengr till en bedrägare som har mycket mer pengar än du.
#141: Du borde se över dina källor och göra lite mer research innan du försöker kasta "ögonöppnare" i ansiktet på mig.
Du kan häckla bäst du vill, ditt messiaskomplex biter inte på mig.
// Harley
#142:
Och du säger att du inte är manipulerad??? 😄😁😄
#142: Det är just det här som är pudelns kärna i alla dina sk 'diskussioner':
håller man inte med dig och de sanningar du lägger fram så är man manipulerad och/eller ointelligent.
Det rör mig inte i ryggen vad du anser att jag är eller inte är.
Det är din åsikt och tro det eller ej men din åsikt är inte per automatik den ofelbara sanningen (speciellt inte när den försöker backas upp av tvivelaktiga källor).
// Harley
#144:
Nej, du måste lära dig skilja mellan åsikt och fakta. Den första länken var Jaspers egen text, där han skrev sitt riktiga namn. Den andra länken var till en helt vanlig tidning för nyhetsraportering, som rapporterade precis det som andra tidningar också rapporterar:
"Quebecer sentenced after defrauding a man with cystic fibrosis of $125,000"
"Quebec blogger sentenced after defrauding a man with cystic fibrosis"
https://www.pressreader.com/canada/national-post-latest-edition/20170810/281621010433212
"A Quebec blogger who swindled a man with cystic fibrosis of $ 125,000 has been sentenced to 18 months house arrest. In June, 2014, a judge found Patrick"
"Manipulerad och/eller ointelligent" som du skriver, är man inte bara för att man inte håller med mig. Men om man blundar för fakta för att kunna vägra att inse att man har blivit lurad är man åtminstone manipulerad.
#45: Det du måste lära dig är att bara för att en text finns på en hemsida så är det inte per automatik sant det som skrivs. När det kommer till uppgifter om namngivna youtubers på den typen av webbsidor ska man ta infon med en redig dos skepsis.
Så här ser jag på det hela:
Jasper la upp videor och höll i livestreams som jag fick ut mycket glädje av.
Jasper gjorde reklam för sina armband, sin merch, som ett sätt att stötta honom ekonomiskt.
Jag köpte ett armband för att stötta honom ekonomiskt som tack för vad han gett mig, med andra ord hade jag redan fått valuta för mina pengar.
Jag visste vad jag betalade, jag visste vad jag betalade för.
Han lovade ett armband i utbyte, vilket jag fick.
Att du läser in lurendrejeri och manipulering är din åsikt, inte fakta.
Sen som eftersläntrande respons till #141 så har du ingen aning om hur mycket pengar jag har. Hur jag väljer att spendera mina pengar är min ensak.
Du har banne mig gått över gränserna en gång för alla här i tråden. Truck off!
// Harley
#146:
Ojoj, var det en öm tå? 😄 Jag tänkte att en känd social media stjärna med miljoner följare redan tjänar en massa pengar utan att ens behöva sälja någonting och med alt som han säljer borde han vara ganska rik. I alla fall var hans van till salu för att han ville köpa sig en Tesla. Ingen billig bil precis. 😄 Sen sålde han 407 armband bara på Etsy = 20.000 dollar för 20 timmars arbete. Hans Tesla fick han säkert arbeta en hel vecka för eller kanske 2. 😁 Sen har han kanske gjort andra bedrägerier också än at lura av en sjuk människa 125.000 dollar, som han inte har åkt fast för? I alla fall tänkte jag att du som pensionär inte kan hålla med, men du har rätt, vad vet jag? Kanske du är multimiljardär?
Nu vet jag inte vad du menar med "hemsidor"? Menar du nyhetsrapporteringarna eller menar du det som Jasper själv skrev om sig?
Varför skulle jag inte lita på nyhetsrapporteringar om samma rapport förekommer i flera tidningar. Är det en konspiration av "lydmedia" att rapportera falskt? 😁 Eller ska jag inte lita på vad Jasper skriver om sig?
För övrigt är din berättelse om hur du ser på saken en beskrivning av manipulationen.
#147: "Du som pensionär"? Huh? Nu har du verkligen snurrat till det. 😂
Nog för att jag skulle kunna leva på mina besparingar i typ 5år utan att jobba men gått i pension vid 34års ålder har jag då inte gjort. Du visar återigen att du inte har någon koll.
Hemsidan jag menar är givetvis Callmart, som skrotades 2019. De påstår sig ha en kanalbeskrivning från diverse youtubers, ja, men det är inte helt ovanligt att såna sajter slirar rejält på vad de publicerar.
Spela inte dum, det råder ingen tvekan om att samtliga artiklar rapporterar om samma rättsmål.
Det du dribblar bort är att du inte har kunnat visa att Jasper är denne Patrick Vaillancourt mer än genom en tvivelaktig och skrotad app.
(Om sen Jasper och Patrick är densamme så ändrar inte det min uppfattning om hans youtube-material.)
Det finns flera vida kända (och betrodda) sajter som visar hur en youtube-kanal har ökat/fallit i antal följare, visningar och intäkter men dessa verkar ha undgått dina research-skills. Märkligt…
Jisses säger jag bara. "Du uppskattade vad han postade och köpte hans merch. Du har blivit manipulerad!!"
Vart vill du komma med ditt häcklande? Varför så engagerad i vem jag gillar och skänkte en slant till?
Uppenbarligen hade du ingen koll på Jasper innan mitt inlägg om armbandet eftersom jag postat x antal videor från hans kanal utan ett pip i protest från dig.
Jaspers van har varit till salu rätt länge nu. Det var den redan när freedom convoy startade. Vill han köpa en Tesla så köper han väl säkert en Tesla. Intresseklubben noterar…
// Harley
Den som är nyfiken kan kasta ett öga på Jaspers youtubekanal i siffror här:
https://socialblade.com/youtube/channel/UC6sLjLotevEzaOspcJqEONQ
Runt 220 000 subrscribers som i stort sett alla kom iom freedom convoy.
Innan freedom convoy hade han 320 subscribers.
Drar in 130 - 2100 dollar/månad.
Rankas tillsammans med 7 andra kanaler på plats 885 i Kanada.
Hans instagram har 1052 följare.
Social media-stjärna som är stenrik…nja…en bra bit kvar till toppen skulle jag säga.
Tillägg: Just ja, negativa siffror på views (tittningar) betyder att en eller flera videor vart omlistade som privata istället för offentliga. Detta hände på Jaspers kanal iom Trudeaus hot om frysta bankkonton etc för dem som visade stöd till freedom convoy.
// Harley
- Redigerat 2022-03-28 17:15 av Herveaux
#148:
Tror du att profilen är fejkad? https://callmart.app/youtuber/y50432
"My name is Patrick Vaillancourt and my husky puppy's name is Rhea. We live in my self converted 1983 dodge ram 350 custom getaway camper van."
'149
2.100,- i månaden bara för klicken på hans youtube kanal. Sen pengarna för sakerna som han säljer där, t.ex. trasharmband för 59 $.
För övrigt finns han inte bara på youtube, utan även på twitter, instagram, facebook och andra kanaler. Sen har han lite olika namn, Jasper", Jasper sunshine", Mistersunshinebaby" och vad vet jag vilka fler.
#150: Jag har då inte förnekat att han finns på fler plattformar eller har fler alias.
Jag redogjorde bara för den del av hans sociala medier som jag själv konsumerar.
Visa gärna siffror i antal följare/visningar etc eftersom du klassar honom som en av Kanadas främsta influencers som skrattar hela vägen till banken.
Jag kallar Callmart för en tvivelaktig källa så vad tror du själv jag tycker?
Precis, 2100 dollar en riktigt bra månad. YouTube är en otroligt lynnig inkomstkälla.
"Trasharmband"? Kallas även för merchandise och används som sagt av många för att dryga ut kassan eftersom YouTube är en allt annat än trygg och stabil inkomst.
Frågar igen:
Vart vill du komma med ditt häcklande? Varför så engagerad i vem jag gillar och skänkte en slant till?
Uppenbarligen hade du ingen koll på Jasper innan mitt inlägg om armbandet eftersom jag postat x antal videor från hans kanal utan ett pip i protest från dig.
// Harley
Just ja! På med detektivmössan och putsa förstoringsglaset.
I en av artiklarna så nämns det att brottet med bedrägeriet ägde rum 2007 och att Patrick Vaillancourt, när artikeln publicerades 2017 var 36år, dvs 41-42år i år.
Jasper är 28 år, vilket han nämnde i flera livestreams.
Så han heter kanske Patrick Vaillancourt men tvivlar starkt på att det är rätt Patrick Vaillancourt du pekar ut.
Vilken ironi om Jasper skulle kunna stämma dig för förtal och göra sig en hacka på dina anklagelser om att han är en pengakåt svindlare.
Tillägg: Hittade en gammal video med honom under hans namn, som mycket riktigt är Patrick Vaillancourt där han nämner sin ålder.
Tror inte en sekund på att tryckfelsnisse var i farten i artikeln eller att Jaspr föryngrat sig med 10+år.
Summa summarum; du hade rätt om namnet men fel om att han var bedragaren.
Mailar Jasper så blir det upp till honom om han vill ta dina anklagelser vidare eller inte. Att förtala veteraner brukar inte ses på med blida ögon. Inte fullt lika illa som i USA men inte långt ifrån.
// Harley
- Redigerat 2022-03-28 18:50 av Herveaux
Som spiken i kistan; bildbevis.
Förutom att Jasper måste ha föryngrat sig med närmare 14år så måste han också ha genomgått en rejäl sväng med plastikkirurgi då den dömde Vaillancourt syns på bild här: https://www.lavoixdelest.ca/2017/08/09/la-prison-a-la-maison-pourun-blogueur-controverse-5ad2b4a7458c988b802d5d4cdff477e1
// Harley
#151-153:
Först till att han är en känd social media star. Det kan du läsa här:
https://celebs.filmifeed.com/wiki/jasper-sunshine/
"Jasper Sunshine is a Canadian social media star who has gained populairty through the eponymous Instagram account. With over NA+ followers, Jasper Sunshine is deemed as one of the popular influencers in Canada. "
Trasharmbandet säljs för ett pris som är 6 ggr så dyrt som om det vore ett ärligt pris. 407 sålde han bara på Etsy och det är okännt hur mycket han sålde på hans youtube kanal eller annan social media. Säkert räcker det till att finansera hans Tesla om han tjänar 50 $ per band.
Däremot har du poäng med ditt argument med åldern och bilden som du ställde in. Det verkar att finnas 2 Patrick Vaillancourt i Kanada som båda är kända bloggare. Men vilken slump. Han som blev dömd är också trucker och köpte sig en truck med de 125.000 dollars med hans frus namn.
Men hur som helst, så har du skänkt pengar till någon som verkar att vara rik pga att han är en populär social media star.
#154: Visa hur många följare han har och hur många views etc han får då om han är så framgångsrik på sociala medier som du påstår.
Du nämnde tidigare att han har miljoner följare, fram med siffrorna.
Man blir inte rik på sociala medier bara för att man har konton på flera plattformar.
Såklart, sopa din dundertabbe under mattan bara och försök skifta fokus.
Hur var det du själv skrev högre upp i tråden? "Du måste lära dig skilja mellan åsikt och fakta." Verkar som den store Condor lät sin egen åsikt göra förhastade kopplingar för att det passade hans egen agenda istället för att ta reda på fakta innan han pekade ut fel person som en dömd bedragare.
Tar det igen: armbandets pris handlar inte om armbandets eget material- eller hantverksvärde.
Läs på om konceptet med merchandise, det är inte direkt ett nytt påfund.
Du missar att Etsy tar en viss % för varje annons man lägger ut (varje sålt armband räknas som en egen annons), de tar också ut en viss % av försäljningen.
Beroende på vilka andra tjänster man har via sin Etsy-butik så kan också andra kostnader/avdrag tillkomma, tex att de olika betallösningarna ta en viss % av försäljningen.
Jag frågar en tredje gång:
// Harley
- Redigerat 2022-03-29 11:41 av Herveaux
#155:
Men jag länkade ju till faktan att han är en populär social media stjärna i Kanada och du kan själv kolla på youtube att han har över 200.000 abonennter bara där. Räknar man ihop följarna på alla hans kanaler blir det lätt miljoner. På instagram klassas han so NA+.
Visst får du skänka slantar till vilka människor som helst, men var medveten om att du skänker slantar till någon som har väldigt många slantar. Sen är det inte samma sak att "peka ut" någon som att läsa och länka till olika artiklar som väcker intrycket att det är en och samma person. En "agenda" har jag inte. 😄
#156: "NA+" duger inte som bevis, jag vill se siffror.
Jag redogjorde för hans YouTube i siffror högre upp i tråden.
Backa upp vad du påstår. Du är ju själv så petig med andras källor så då håller jag dig till samma standard.
Du gjorde mycket mer än att bara länka till artiklar, tex när du skrev i
#141: och han har blivit dömd för bedrägeri och Du spenderar pengr till en bedrägare
#147: Sen har han kanske gjort andra bedrägerier också än at lura av en sjuk människa 125.000 dollar, som han inte har åkt fast för?
Såna uttalanden är vad jag kallar för att peka ut någon. Du kan försöka rättfärdiga ditt förtal bäst du vill. Du läste in vad som passade din egen åsikt om Jasper.
Du har ingen agenda säger du? Nänä, inläggen här ovanför i trådenvisar något helt annat.
// Harley
#157:
Varsågod, siffror: https://www.youtube.com/channel/UC6sLjLotevEzaOspcJqEONQ
"mistersunshinebaby
225.000 Abonnenten"
Pga att han redan på youtube har så många abonennter, kan man anta att han har ännu fler följare än bara abonenterna, som exempel Instagram 76 abonennter men 1.050 följare. Vad blir det om du gör en extrapolering med youtubes siffor? 😁 Sen har han ju flera andra kanaler också. Men det är inte så viktigt om han har miljoner eller bara flera hundratusentals följare. Han är en känd social media star och det hjälper honom att sälja trasharmbands till ett pris som motsvarar 6 ggr. så mycket som det är värt.
Så funkar faktiskt social media. Vem som tjänar pengar på att vara en social media star ser vilka trender som det finns och hoppar på "tågen som just kör". I det här fallet var det "freedom convoy" som han hoppade på. Därmed ger han folk en anledning till att köpa någonting till ett förhöjt pris. Skulle det just ha funnits en annan trend, dvs. en bättre trend, skulle han ha hoppat på ett annat tåg. Det är det som jag försökte att få dig att förstå.
Sen är det inte bara de skrivna orden som är avgörande för att "peka ut någon" eller ännu värre "förtala" utan det avgörande är om man själv får intrycket av att det handlade sig om en och samma person eller om man medvetet ljuger. Det fanns ju många likheter, som t.ex. samma namn, samma land, båda är kända bloggare, båda är trucker. Allt pekade faktiskt på att det var en och samma person och utifrån detta skrev jag det som du citerade. Men så klart, att om du hittar fakta som visar att det är olika personer inser jag att jag hade fel och det erkände jag faktiskt. Ett förtal är en annan sak. Ett förtal är att ljuga om en annan.
Vilken agenda menar du att jag skulle tillhöra?
#158: Ehm, ta en titt på mitt inlägg i #149 så ser du än mer utförliga siffror för hur hans YouTube-kanal presterar.
Det är du som påstår att han har miljontals följare, jag har bett dig visa mig de siffrorna flera gånger men det verkar du antingen ovillig eller inkapabel till.
Men det är inte så viktigt om han har miljoner eller bara flera hundratusentals följare.
Hur ska du ha det? Det är ju du som påstår gång på gång att han har flera miljoner följare men när du inte kan bevisa det så heter det plötsligt "att det spelar inte så stor roll hur många följare han har…".
Du har bevisat flera gånger om här i tråden att du är något av en analfabet när det kommer till sociala medier och internetkulturen, inget fel med det, men ett tips inför framtida diskussioner där du försöker hitta bevis är att granska dina källor ett par varv till.
Din agenda har de senaste åren varit att mästra över och förminska alla som inte tycker som du. Din åsikt är den rätta och alla andra ska motbevisas. Oavsett om det gäller pandemier eller ett armband.
Hade du inte haft en baktanke eller agenda här i tråden så hade du sett mitt armband, rullat med ögonen ev muttrat något tyst för dig själv och fortsatt med ditt liv. Men icke.
Är corona-forumet så dött numera att du måste hugga efter minsta smulor för att provocera och få till konflikter där du kan bolstra upp ditt ego? Det sket sig rätt ordentligt även i den här tråden kan man ju säga…
Nu när du har börjat lalla runt i cirklar och säger emot dig själv så tar jag det som ett sista tecken på att den här diskussionen har nått sitt slut.
// Harley
#159:
Det där har du missförstått. Jag skrev inte att det inte spelar en roll hur många följare som han har, utan "om det är miljoner eller bara flera hundratusen". Det betyder att om man har ett så stort antal följare, spelar de exakta siffrorna ingen stor roll längre.
Kan hända att jag inte är hema inom social media, men jag är hemma inom handeln, där jag har 2 olika yrkesutbildningar och en tredje "utan diplom". Jag vet hur man kalkulerar, beräknar priser och allt som behövs. Jag är också hemma med stenar och räknade ut hans vinst med priserna som man betalar i detaljhandeln för ett armband. Men om man tillverkar hundratals armband köper man stenarna till ett ännu billigare pris. Antagligen kostade de honom inte mer än 3-4 $ per armband. Jag vet också hur man ger folk anledningar till att betala mer för en vara än vad den är värd och vilka manipulationer av kunder som det finns.
Du säger att du har spenderat pengar, men ändå verkade du vara glad över att få armbandet. Pengarna har du spenderat till en som har råd att köpa sig en Tesla. Det är ju inget fel i att föra ett alternativt liv, att fara omkring i världen med en campingbuss, resa och se världen och låta sina följare betala för det. Det är smart. Men det är inte smart att stöda det, spendera pengar och köpa trash för dyra pengar.
Sen är det en mycket subjektiv syn hur du ser mig. Men det beror på att vi brukar att ha olka åsikter. Annars skulle du kanske se det mer objektivt. Varför ser du det som du tror egentligen som en "agenda"? För övrigt, forumet är inte så dött att det behövs så många trucker klipps som du ställer in och utan ditt armband skulle forumet också överleva. 😉