Corona iFokus

Corona

Läst 778 ggr
Condor
1

Smittspridning genom fisar?

Det låter som ett skämt, men det diskuteras verkligen inom seriös medicin och flera läkare anser att det är så. Det finns studier som stöder teorin:

https://www.news-medical.net/news/20200422/Lifting-the-lid-on-coronavirus-flatulence.aspx

Kanske vi snart måste bära mask "där bak" också? 😄

The highly infectious virus is spread via aerosols (droplets of saliva or nasal discharge spread by coughing or sneezing by the infected person with the mouth uncovered). New speculation reveals that it could spread via fecal matter and even via farts or flatulence. Researchers believe that there is some truth to this speculation.
Uppkatten
1

Varför inte? Viruset finns ju i avföring och vi mäter redan nu virusförekomst i avloppsvatten.

Det är klart att det måste kunna finnas virus även i luft som vi "andas ut" (gör oss av med) den vägen…???

Mask "där bak" har väl de flesta av oss redan (och då avser jag inte inälvsmask!), i flera lager t om (långkalsonger, byxor o s v) 🤣. Kanske kommer det rekommendationer om tre lager även i den änden…?

Men problemet finns ju vid blöjbyten, när man hjälper barn/äldre vid toalettbesök o s v.

Jag hävdade f ö redan från dag ett att man borde använda munskydd vid blöjbyten på förskolorna, men har inte hört ett ord om att det används på någon förskola här i stan…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2021-11-26 20:25 av Uppkatten
Karmatarerskanise
5

In med en kork så är det löst ;)

[Urskog]
3

#0 Det förvånar mig inte alls om det är så, tänkte faktiskt tanken ihop med att dom började kolla avloppsvatten så att det med fjärtar kan komma virus är inget konstigt alls.

Denna kommentar har tagits bort.
[Moon AppleGrey]
1

Varför är det så många borttagna kommentarer i den här tråden helt plötsligt?

Är det spaminlägg?

[Tismon]
4

#11: Ett troll

Karmatarerskanise
5

#11: garanterat skit 😁

[Moon AppleGrey]
2

#12 & #14: Okej. Var ett tag sedan jag läste här sist, så blev rätt så förvånad .

[Tismon]
2

Vad pratar du om? Mask är inte detsamma som virus? Man avmaskar djur om de får mask

• Redigerat 2021-12-15 14:07 av [Tismon]
Karmatarerskanise
1

Man vaccinerar inte mot parasiter som tex mask. Så det har ju ingenting med Vaccin mot virus att göra.

[Urskog]
1

#26: Ursäkta, men varför använder du en annan medlems signaturs ord i ditt svar ?

jag har bara otur när jag tänker

Onödigt och dumt uppenbart om du vill framstå som seriös.

Karmatarerskanise
1

Nä men man kan trolla.

[Urskog]
1

Att anmäla bort inlägg ger inget resultat mer än för moderatorer så låt dom stå kvar för på så vis ser vi hur troll för sig i kulisserna det är bästa vapnet.