Corona iFokus

Corona

LĂ€st 324 ggr
Condor
9

Coronasutra 😄

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Thailands regering har givit rekommendationer om hur man ska ha sex för att förhindra spridning av viruset, t.ex. med skyddsmask, gummihandskar och avstĂ„nd. Eftersm de flesta inte har en "sĂ„ lĂ„ng" att hĂ„lla 1,5 meters avstĂ„nd, finns det rekommendationer om vilka sexsstĂ€lnningar som Ă€r sĂ€kra och vilka som Ă€r osĂ€kra. SĂ€ker Ă€r t.ex. "the masked rider". 😄 I stĂ€llet för kamasutra, blir det coronasutra. 😁

https://twitter.com/StickboyBangkok/status/1424567623052836871?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1424567623052836871%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.krone.at%2F2481959

• Redigerat 2021-08-10 13:53 av Condor
[Urskog]
3

Hur kan det hÀr vara kul ?

Jag ser inget nöje alls tvĂ€rtom men du skrattar som ett barn samtidigt som du tar upp allvar i andra trĂ„dar men det hĂ€r var visst vĂ€ldigt roligt för dig och framför allt att pĂ„peka sĂ„ lĂ„ng" att hĂ„lla 1,5 meters avstĂ„nd, finns det rekommendationer om vilka sexsstĂ€lnningar som Ă€r sĂ€kra och vilka som Ă€r osĂ€kra. SĂ€ker Ă€r t.ex. "the masked rider". 😄 I stĂ€llet för kamasutra, blir det coronasutra. 😁

Var finns respekten för alla Corona offer pÄ riktigt , jag bara undrar för knappast att dom ser sÄnt hÀr billigt som roligt tvÀrtom

• Redigerat 2021-08-11 17:48 av [Urskog]
Condor
3

#1:

Somliga har humor, somliga inte.

[Urskog]
2

Humor Àr en sak, respekt en annan.

Condor
0

#3:

Humoren sÀger ingenting om respekten som man har. I min kultur Àr den sortens humor normal (kallas Wiener SchmÀh). Vill du mobba mig pga min etniska hÀrstamning?

[Urskog]
5

#4 Men hur kan jag mobba dig nÀr jag kommer frÄn trakterna sjÀlv ? dÄ mobbar jag mig sjÀlv ocksÄ och Wiener SchmÀh det skiter jag fullstÀndigt i joll och larv.

Men det Ă€r kanske du som mobbar mig som kommer frĂ„n Goslar, vi Ă€r ju lite utomsides dĂ€r och inte helt i hickan av grĂ€nser det fĂ„r vi ju smaka pĂ„ av er Österikare 
..

[Urskog]
5

mein Fan, allvar nu.

Condor
1

#5:

Du mÄste sjÀlv veta varför du mobbar mig. Bara för att man kommer frÄn en trakt, betyder det inte att man lever kulturen, speciellt inte om man inte lever dÀr. Men jag lever i den hÀr kulturen. Du har bara varit pÄ besök. Du kÀnner inte till "Wiener SchmÀh" och du skriver ju sjÀlv att du skiter i den. Men kanske det har helt andra orsaker att du mobbar mig, som har med min person att göra och du tar bara inlÀgget som anledning till det.

Vi Àr alla olika mÀnniskor. För mig Àr livet inte bara allvar. Det mÄste vara svÄrt att leva utan "joll och larv", men med en massa bitterhet och hat i sig.

[Urskog]
6

Kalla det vad du vill det Àr jÀkligt osmakligt att driva med det hÀr mitt i en pÄgÄende allvarlig Pandemi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnJq0B/smittan-stiger-efter-tantrafestivalen

Över 90 personer har smittats med covid-19 pĂ„ en tantrafestival i VĂ€rmland. NĂ€stan alla smittade Ă€r ovaccinerade – och viruset riskerar att spridas till resten av samhĂ€llet, enligt Region VĂ€rmland. ”Huruvida det var fel eller inte att köra tantraveckan kĂ€nns svĂ„rt att sĂ€ga, vi fĂ„r helt enkelt stĂ„ för att vi gjorde det och ta konsekvenserna”, skriver kursgĂ„rden i ett pressmeddelande.
Condor
0

#8:

SĂ„ gĂ„r det om man gör kamasutra i stĂ€llet för coronasutra. 😄

FataMorgana
1

#9:

"Skulle inte leendet vara starkare Ă€n att gnissla tĂ€nderna av ilska och godhet inte starkare Ă€n hat, dĂ„ skulle mĂ€nskligheten sĂ€kert inte lĂ€ngre existera" 😉

Chr. Rueger

Condor
1

#10:

Ett vist ordsprÄk. Jag har valt leendet i alla fall, precis som folk som inte vaccinerar sig och sen deltar i coronapartys och coronaevents har valt att bli smittade. Bara för andra mÀnniskors fria val kommer jag inte att att vÀlja att ta pÄ mig svarta klÀder och grÄta i stÀllet. SjÀlv har jag valt att vaccinera mig och att ÀndÄ inte deltaga i coronaevents och jag bÀr FFP2 mask trots vaccination.

[Hayabusa]
3

HĂ€rlig och rolig pĂ„ en och samma gĂ„ng 👌😀

Condor
2

#12:

Kul att det ocksĂ„ finns folk som har humor. 😊

[Hayabusa]
2

#13 Ja, men jösses :) Ett gott skratt förlÀnger livet och jag Àr övertygad om att hela kroppen mÄr bra av det. SjÀlen ocksÄ.

SÀrskilt grovt eller opassande tycker jag inte att det Àr heller.

Condor
2

#14:

Jo, det stÀmmer. NÀr man skrattar utsöndrar kroppen lyckohormonerna serotonin och endorfin, medan stresshormoner som kortisol bryts ner. Sen utvidgas blodkÀrlen, vad som leder till bÀttre blodförsörjning, sÀnker blodtrycket och minskar risken för hjÀrt-kÀrl sjukdomar.

Jag vet heller inte vad som skulle vara opassande med det skojet som jag tog fram. I alla fall krÀvs det in viss intelligens för att förstÄ vissa skÀmt, speciellt svart humor. Det har studier visat, t.ex. den hÀr:

https://link.springer.com/article/10.1007/s10339-016-0789-y

De som skrattade minst Ät skÀmten hade lÀgre IQ och var de mest negativa och aggressivaste i jÀmförelse med de som skrattade mer.

Humour processing is a complex information-processing task that is dependent on cognitive and emotional aspects which presumably influence frame-shifting a
  • Redigerat 2021-08-13 12:18 av Condor
[Urskog]
3

Det Àr klart vi ska ha humor och Condor om du kÀnde mig privat sÄ skulle du veta att jag Àr den som skrattar och har hur kul som helst, jag Àr en levnadsglad jÀkel som Àr nöjd med mitt men nÀr jag ser sÄnt hÀr dÄ mÄste allvaret fÄ ta vid och det Àr inget skÀmt lÀngre.

https://sverigesradio.se/artikel/over-hundra-bekraftade-fall-efter-tantrafestivalen-pa-angsbacka

Covidutbrottet efter tantrafestivalen pĂ„ kursgĂ„rden Ängsbacka fortsĂ€tter att vĂ€xa. Nu har 106 fall av covid-19 bekrĂ€ftats enligt Smittskydd VĂ€rmland. Det ...
Condor
0

#16:

Vad Àr det som du ser? Ser du nÄgot annat Àn det som vi skrattar Ät?

[Urskog]
8

Ser du inte det sĂ„ Ă€r du blind. Det Ă€r allt jag har att tillföra och det Ă€r sĂ„ oerhört tragiskt 😱 alla corona offer och du skĂ€mtar om dom med sex fy fan 😱 du andlige och upplyste 😱

Condor
1

#18:

Ok, bortsett att jag aldrig har hÀvdat att vara anligt upplyst, sÄ verkar det att finnas fler saker som bara du ser. Jag ser inte att vi skrattar Ät corona offer, utan vi skrattar för att regeringen i Thailand har lagt ut dessa rekommendationer till folk och om man har en smula förestÀllningsförmÄga, kan man skratta Ät förestÀlningen om hur folk hanterar det i praktiken och förstÄs att folk som har humor kallar det för coronasutra och har gjort karikatyren.

Men kanske du inte skulle ha reagert som du gör, om nÄgon annan skulle ha skrivit inlÀgget. Du mobbar ju mig och min sambo sen lÀngre tid. Du sprider ut saker om oss som vi aldrig har skrivit och nu vill du fÄ det att verka att jag Àr en sÄn dÄlig mÀnniska att jag skrattar Ät coronaoffer.

Ditt hat och din ilska förtÀr dig och du skadar varken mig eller min sambo med den, utan bara dig sjÀlv. Det Àr du som mÄr dÄligt av den, inte jag.

Condor
1

TilÀgg:

SvÀr omkring gör du ocksÄ. Ur vilken mijö kommer du egentligen?