"Sanningsrörelsens" snedvridningar
Kom över det här korta video klippet i går som ska bevisa att corona viruset aldrig har isolerats: https://youtu.be/TjjA-8JXzYI I klippet ser man hur en reporter frågar en kinesisk epidemiolog varför de inte delade med sig av datan och epidemiologen svarar med att de inte hade isolerat viruset. Klippet varar bara i 18 sekunder och är förstås klippt ur sitt sammanhang. Hela videon finns här: https://youtu.be/6p2DCtZlH9w
Om man ser på hela videon, så förstår man att videon är gjord ca 1 år efter coronautbrottet och att dom är tillbaka på plats i Wuhan där allt började och att det handlar om datan som WHO krävde av Kina de första dagarna i januari.
Den 31 december 2019 meddelande kinesiska myndigheter att de har ett cluster av "pneumonia of unknown etiology in Wuhan" (lunginflammation av okänd etiologi). Redan en dag senare, alltså den 1 januari krävde WHO mer information av Kina och den 2 januari skickade dom in sin begäran igen, eftersom Kina inte svarade. Men vid den tiden hade dom ännu inte isolerat viruset. Det blev isolerat för första gången i Kina den 7 januari. "The causal agent was not identified until 7 Jan 2020; a new type of Coronavirus was isolated by Chinese authority" https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7098030/#B10
Det var alltså det som den kinesiska epidemiologen syftade på. Att dom ännu vid den tidpunkten inte hade isolerat viruset och därför kunde dom inte skicka någon data vidare till WHO.
Så försöker "sanningsrörelsen" att lura folk.
#0:
Man ser att det finns en hel del lättlurade dumskallar som sväljer det där med hull och hår. Sen går dom och demonstrerar, sprider gojan och blir till ett instrument för faschistiska och anarkistiska organisationer. Dom är alltså redan de lydia slavarna som dom säger att man blir av vaccinet.
Att viruset aldrig skulle ha isolerats och därmed inte existera är hos "sanningsrörelsen" ett återkommande tema. Inte bara klipper dom ut meningar ur sina sammanhang så som dom gjorde med videoklippet ovan, i huvudinlägget, utan ofta använder dom sig också av Kochs postulat som ett argument för att viruset inte skulle ha isolerats. Dom hävdar bland annat att viruset inte har isolerats för att det inte har odlats fram i "ren" kultur, så som det står föreskrivet i postulat nr 2. Kolla bilden.
Här bör man dock veta, att Kochs postulat skrevs ner 1882, dvs under en tid då man inte ens kände till existensen av virus och att postulaten har uppdaterats många gånger sedan dess.
"Sanningsrörelsen" använder sig av den gamla modellen från 1882 som egentligen skrevs ner för att isolera bakterier. För virus isolation gäller andra kriterier.
Virus kan inte odlas fram i "ren" kultur eftersom virus inte har en egen ämnesomsättning. De kan bara föröka sig i celler och utnyttja cellens ämnesomsättning för att föröka sig. Bakterier däremot kan föröka sig utan celler och utan värd.
Sen pandemin startade har alltså viruset isolerats många gånger i olika länder, men inte enligt den gamla Kochs modellen, utan efter dagens kriterier för virusisolation.
Här finns en svensk artikel om Kochs postulat http://www.vetbact.org/index.php?LANG=sv&displayextinfo=93&fbclid=IwAR1wrerLpcH58WuaF7IIAYKnYr4iYHkgDsFbnzK9qg19jnPqFSSC2I2anIw
- Redigerat 2021-08-06 12:25 av FataMorgana
Den här bilden har jag också sett att "sanningsrörelsen" ofta sprider ut. Vad det ska bevisa vet jag inte? Det är klart att PCR testet inte kan avgöra om någon är smittsam eller inte. Något annat har väl aldrig någon ens påstått. Men just därför för att man inte vet, om någon som testats positivt är smittsam eller inte, så har man i många länder valt att skicka folk som testats positiva i karantän. Hade man vetat vem som är smittsam och vem som inte är det, hade man säkert bara skickat de smittsamma i karantän.
Så det där bevisar verkligen ingenting. Bara "sanningsrörelsens" egen dumhet.
- Redigerat 2021-08-06 16:00 av FataMorgana
#3:
Grejen är den, att PCR testen inte kan avgöra om det handlar om ett aktivt levande virus eller om det bara är virusrester från en infektion som man just har haft. Vet heller inte vad dom vill ha bevisat med det. I alla fall är det bättre att positiva hamnar i karantän tills de testas negativt.
Jag läste på social media att "sannings"rörelsen sprider ut till folk, att om de blir sjuka, ska dom isolera sig lika lite som viruset har blivit isolerat, alltså inte alls. Dom går verkligen och sprider ut smittan om de blir sjuka! Det är ju mord! Egentligen borde dom hamna i en sluten psykiatrisk anstalt.
Är det här maken av dumhet? En och samma person hävdar först att viruset inte existerar (och att inget virus överhuvudtaget existerar) och sen berättar han hur farliga spikproteinerna i vaccinet är.
Jag förstår inte hur man samtidigt kan tro att ett virus inte existerar som man tror på existensen av dess spikproteiner…. Denna person som hävdar det här har dessutom en stor hejarklack med tusentals tittare på sin Youtube kanal. Tänker folk inte alls efter?
Det är precis samma sak som om jag skulle tro på att hundar inte existerar, men att hundskiten nog gör det.
Säger lite som min kusin brukar säga: "Jag klär inte i foliehatt, så jag kollar mina källor!" För tror jag 10 år sedan blev jag förskräckt över hur dumma människor kan göra sig eller rent av vara, men sedan blev jag blasé med åren.
Fick höra från nån antivaxxare (samma antivaxxare som sprang och tvångskramade folk i början av pandemin) att de bara ville vaccinera folk för att tvinga på dem 5G och så vidare. Talade om för honom vilket skitprat han for med, jag har fått två sprutor, mitt internet är fortfarande likadant som förr. Nej, det är bra att kolla sina källor helt enkelt.
Vad trött jag blir på att hela tiden läsa om hur vi vaccinerade skulle vara rädda för viruset och rädda för att bli sjuka och att nyheterna skulle skrämma oss till vaccinet osv.
Men nej, jag är varken rädd för viruset eller rädd för att bli sjuk och mig skrämmer nyhetsrapporteringarna heller inte. Sen är jag heller inte rädd för vaccinet. Jag är inte rädd för att där skulle finnas grafenoxid och inte rädd för att det skulle finnas några chip i vaccinet. Jag är heller inte rädd för munskydden och att de skulle innehålla maskar eller att de skulle kunna ta livet av mig. Jag är inte rädd för att mista min frihet och jag är inte rädd för eliten och att de skulle försöka döda mig. Jag är inte rädd att jag skulle förlora min själ eller att jag skulle bli till en lydig slav genom vaccinet. Att 5G skulle göra mig sjuk är jag heller inte rädd för och jag är heller inte rädd för att vaccinerade ska smitta ner mig med gifter.
Och eftersom jag inte är rädd vaccinerar jag mig och bär munskydd. Jag vaccinerar mig för att vi ska få ett slut på pandemin, för att vara en del av lösningen och inte problemet. Jag vill att folk som behöver opereras inte ska bli hemskickade igen pga platsbrist på sjukhusen. Jag vill att folk inte ska behöva mista sina nära och kära och behöva genomgå en massa lidanden. Jag är inte rädd för att bli sjuk, men är hellre frisk och jag vill inte behöva ta upp en intensivvårdplats på sjukhusen när det knappt finns några kvar. Att vara medkännande har inget med rädsla att göra.
Jag använder munskydd och håller avstånd för att skydda andra från mina aerosoler och inte för att jag skulle gå omkring och leva i rädsla för ett virus.
När ska denna "sanningsrörelse" äntligen fatta, att det är dom som lider av de värsta rädslorna? Att det är de som är rädda för allt möjligt. Rädda för nästan allt som jag räknade upp att jag inte är rädd för.
- Redigerat 2021-12-10 18:05 av FataMorgana
#8:
De "bloddrickande rymdöslorna" glömde du. Ja, det finns faktiskt folk som är rädda för allt som du nämnde och som lever i en riktig paranoiavärld.
Sen projicerar de deras ångester på oss som inte är rädda och ser oss som de som tar vaccinet pga rädslor.
Visst kan jag bli sjuk igen, men det är ingenting som skrämmer mig. Jag har haft Covid och jag blev inte så himla dålig då, trots att jag är i riskgrupp. Jag var inte vaccinerad när jag blev sjuk, och jag tror knappast att jag blir mycket sämre om jag skulle bli sjuk igen, jag är vaccinerad med 2 sprutor och får den tredje imorron.
Jag klär heller inte i foliehatt, så jag kollar också mina källor.

#8 Bra skrivet FataMorgana 😎
Är det några som är rädda så är det dom och det där med att munskydd skulle innehålla mask det tror jag inte jag hört tidigare och vad kommer allt tok från .
Ni vet min fd vän som bröt kontakten för jag skulle ta emot vaccinet och låter id chippa mina katter som jag skrivit om tidigare där har vi en riktigt rädd person och konspiratorisk uti fingerspetsarna.
Hen är rädd för allt, mobiler, tåg, mat ja allt är ett hot mot hens hälsa och hen blir sjuk av allt. Mobiler får hens barn inte ha för hen blir sjuk och kommer barnens kompisar så får dom gå ner i källaren för hen kan bli sjuk om dom har en mobil med sig och inte nog med det avlyssnade, kontrollerade av eliten och ni vet allt det där bla bla bla.
Det här är människor som är rädda för att leva livet och min fd vän har hur många sjukdomar som helst påstår hen i alla fall men allt är psykologiskt det genomskådade jag för många år sedan så egentligen är det synd om många av dom för dom mår dåligt och vågar inte göra som övriga samhället i rädsla av att bli upptäckta, kontrollerade och jag vet inte allt vad för allt och alla är ett hot mot dom och vad är det för liv att leva ?
På tal om foliehattar så använder hen folieskydd över kroppen när hen är ute i rädsla för mobiler och att hen ska bli avlyssnad och fotograferad scannad ända in på kroppen sa hen och hen går sällan ut just av rädsla så stänga in sig i hemmet är sundare. Jisses.
Det dom inte inser är att dom skadar sig själva och andra på sin väg men i deras värld är det vi andra och myndigheter för att inte tala om alla rymdödlorna, Illuminati med flera dom ska vi verkligen se upp med enligt dom här människorna.
Helt otroligt hur sekter kan förvrida hjärnan på folk så pass så dom faktiskt på riktigt tror på att det är sanning.
Bara att instämma. Det är beklämmande hur massvis med människor köper utsagor som sanningar bara för att det stärker deras uppfattningar.
Ingen nämnd, ingen glömd…
- Redigerat 2021-12-13 01:40 av Erik
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej, vaccinet kan inte förändra vårt DNA som snubben i videon hävdar vid minut 3. Vår arvsmassa består av DNA och inte av RNA. Vaccinet når inte ens cellkärnan där vårt DNA befinner sig. mRNA kan heller inte utan vidare transkriberas till DNA, eftersom de proteiner som krävs för detta saknas. Eftersom kroppen bryter ner mRNA igen inom en kort tidsperiod utesluts även förändringar i arvsmassan på sikt. Vissa virus såsom retrovirus kan transkribera sitt mRNA till DNA och sedan integrera det i genomet hos de infekterade cellerna. För att göra detta behöver de proteiner med mycket specifika funktioner. Dessa proteiner finns inte i Coronavirus. https://www.genteknik.se/genetik-och-genteknik/genmodifierade-organismer-gmo/manniska-och-medicin/covid-19-och-genteknik/
Hoppsan 😮😮😮 Den här bilden hittade jag i social-media och är ännu ett bra exempel på hur "sanningsrörelsen" lever i sin helt egna värld, där helt andra fysiska lagar råder.
Bortsett från att ingenting stämmer som står i bilden, så verkar personen som skrev det där projicera sin egen gravt intellektuellt handikappade sinnesslöa idioti på andra.
Här är lite fakta
"När du vaccineras skapas det inte på långa vägar lika mycket spikeprotein och det är många debattörer som missar denna avgörande skillnad i proportioner."
https://kallkritikbyran.se/har-ar-sanningen-bakom-uttrycken-i-vaccindebatten/
"Spikeprotein-komponenterna i vaccinet produceras inte i samma mängder som en normal virusinfektion (antagligen en miljon gånger färre)"
"Mängderna som skapas efter mRNA-injektionen är väldigt små och stannar nästan helt uteslutande lokalt"
https://kallkritikbyran.se/nej-covidvacciner-far-inte-kroppen-att-producera-gift/
#16:
Då är ju vi som bara kallar dom för covidioter nästan snälla, med tanke på allt annat som man kan kalla dom för. 😄
Ja, i deras värld existerar inget virus och det är bara mRNA sekvenser som sprids ut från vaccinerade som folk blir sjuka av. Sen har dom ju en tjej som hävdar vara en utomjording, som säger att hon känner av om nån är vaccinerad för när hon är i närheten av vaccinerade mår hon dåligt. Då vill resten av dom heller inte vara sämre och inbillar sig att också må dåligt. Med tanke på hur många som är vaccinerade, måste dom ju må dåligt hela tiden. Att det beror på deras egna obalanser eller att dom är inbillningssjuka ingår inte i deras föreställning av världen.
I deras värld är man bara intelligent om man bär en foliehatt, tror att världen styrs av utomjordiska rymdödlor, tror att hela världen konspirerar mot dom, för dom är ju så viktiga att det lönar sig att regeringar som i Iran konspirerar tillsammans med Israel och USA, bara för att skada dem.
Jag undrar om det beror på att dom tar för mycket ayahuasca och magic mushrooms, att dom lever i en sån paranoiavärld eller om de har en organisk sjukdom som gör att de har en nedsatt förmåga att skilja på verklighet och fantasi. I alla fall borde dom söka psykiatrisk hjälp, men problemet är att sjukdomsinsikt ofta saknas hos folk som lider av psykos.
#17: Ja det kallas för shedding och är ett väldigt missförstått begrepp i denna "sanningsrörelse" Här kan man läsa mer om vad shedding är för något.
https://kallkritikbyran.se/myt-att-covid-vaccinerade-lacker-och-paverkar-ovaccinerade/
Snubblade över den här artikeln som "sanningsrörelsen" försöker skrämma folk med. Nu är jag INTE medlem på "friatider" så jag kan inte läsa artikeln, utan bara titta på bilden. https://www.friatider.se/nya-skrackbiverkningen-av-pfizers-vaccin
Det var någon som skrev något om vaccinskador och länkade till den här sidan och jag blev förstås nyfiken på vad det handlar om och började googla runt.
Hittade en "fall rapport" där det första rapporterade fallet av en Toxic Epidermal Necrolysis beskrevs, som verkar ha uppstått till följ av Pfizers Vaccin. Det är också därifrån bilden är hämtad. https://www.cureus.com/articles/68051-toxic-epidermal-necrolysis-post-covid-19-vaccination---first-reported-case
Nu bör man veta, att detta handlar om ett läkemedelsinducerat syndrom som förekommer som en cytotoxisk allergisk reaktion mot läkemedel, särskilt hos vuxna och mer sällan hos barn. Den betecknas som den maximala formen av Stevens-Johnsons syndrom. I Tyskland är förekomsten av läkemedelsinducerat Toxic Epidermal Necrolysis syndrom 0,93 per 1 000 000 invånare per år.
Enligt Drug Commission of the German Medical Association anses följande läkemedel vara möjliga triggers:
antibakteriella sulfonamider, till exempel cotrimoxazol (blandning av sulfametoxazol och trimetoprim)
Antikonvulsiva medel, till exempel fenytoin, karbamazepin, lamotrigin
Analgetika och icke-steroida antiinflammatoriska läkemedel, särskilt pyrazoloner som metamizol
allopurinol.
Om det här var det första rapporterade fallet av jag vet inte hur många miljoner vaccindoser, så kan jag bara tolka det som att risken att drabbas av Toxic Epidermal Necrolysis pga vaccinet är mycket mindre än för somliga andra läkemedel. Så man kan ju undra varför "sanningsrörelsen" inte varnar för andra läkemedel.
#19:
För ungefär 40 år fick jag utskrivet ett sulfonamid läkemedel mot halsinflammation. Då fick jag liknande hudreaktioner, fast inte så allvarligt som på bilden. Hos mig var det munnen, läpparna, näsan och "intima ställen" som drabbades. Det kliade och brännde och jag fick blåa läppar. Sen började huden att skala av sig. När det hände första gången såg jag inget samband till medicinen. Men när det hände andra gången, redan ett par timmar efter att jag tog den första tabletten, insåg jag att det var medicinen.
Nu har halva världen blivit vaccinerat och det har bara hänt en enda gång med vaccinet. Men sanningsrörelsen gör ju allt för att skrämma folk för att ta vaccinet.
Nu försöker "sanningsrörelsen" också att skrämma folk med att det skulle ha läkt ut hemliga dokument från Pfizer som skulle handla om en studie med 42 086 st. deltagare. De skriver på sina sidor t.ex det här och gör skärmdumps på tabellen som ni ser på bilden:
Studien genomfördes under 3 månader med totalt 42 086st deltagare. 520st fick biverkningar, och återhämtade sig innan studien avslutades. 11 361st fick biverkningar vilket de EJ återhämtat sig ifrån vid studiens slut. 1223st Avled!!!!
Men letar man reda på Pfizers dokument och läser igenom hela dokumentet, som jag länkar till här: https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf Så kan man se att det inte alls handlar om en studie med 42 086 deltagare, utan att det handlar om inrapporterade fall av biverkningar som skedde efter att USA hade nödgodkännt vaccinet, dvs efter att man började vaccinera den stora massan. Det handlar alltså inte om den kliniska studien som i fas 3 hade 43.000 deltagare. Den studien avslutades redan i november 2020. Det är alltså ingen studie med 42 086 deltagare där 1223 skulle ha dött som "sanningsrörelsen" vill få det att låta som, utan det handlar om 1223 dödsfall bland miljontals vaccinerade människor världen över under en period av några månader.
(observera att det bara handlar om inrapporterade dödsfall utan fastställd dödsorsak)
Som kan läsa på pfizers dokument kan man läsa det här: Cumulatively, through 28 February 2021, there was a total of 42,086 case reports (25,379 medically confirmed and 16,707 non-medically confirmed) containing 158,893 events. Most cases (34,762) were received from United States (13,739), United Kingdom (13,404) Italy (2,578), Germany (1913), France (1506), Portugal (866) and Spain (756); the remaining 7,324 were distributed among 56 other countries
- Redigerat 2022-01-17 18:16 av FataMorgana
Ännu ett till typiskt exempel på hur "sanningsrörelsen" försöker att skrämma folk från att vaccinera sig. Precis som om Covid19 inte medförde några symptom alls, inga risker, inga komplikationer och ingenting. Observera att dom förutom ett par väldigt sällsynta biverkningar också lagt till sjukdomar som t.ex Cancer som inte alls har med vaccinen att göra. I den andra bilden ser ni vilka långtidseffekter Covid19 kan medföra, det som "sanningsrörelsen" sopar under mattan och låtsas att inte existerar. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.01.27.21250617v2.full
#22:
Bortsett från det så stämmer det inte att man skulle riskera t.ex. cancer, epilepsi eller missfall pga vaccinet. Det finns inget vetenskapligt underlag för det. Att man riskerar covid om man vaccinerar sig är skrattretande.
Sen har personen som har gjort den här "fina rutan" problem att skriva rätt: "förklamning, etlepsi" …. 😄 och han/hon glömmer att nämna att biverkningar som vaccinet kan orsaka, orsakas till mycket högre grad om man får covid.
#23: Med tanke på den andra bilden. Att diabetes innebär en ökad risk för ett allvarligt sjukdomsförlopp med Covid-19 har ju varit sen länge bekant. Men att det finns ett omvänt samband har jag inte tänkt på tidigare. Enligt studier kan svår Covid-19 faktiskt utlösa diabetes. Läste just att i genomsnitt cirka 15 procent av Covid-19 patienterna på sjukhus utvecklat nydiagnostiserad diabetes. Det hänvisas till den här studien: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1550413121002308?via%3Dihub
#24:
Men sanningsrörelsen är ju inte intresserad av att redovisa objektiv fakta, utan bara att manipulera människor med falskinformationer, utan hänsyn till hur många av dom som tror på detta dör eller skadar sig.
Tar vi t.ex. hjärtproblemen. Studier i Israel har visat att risken för hjärtmuskelinflammation är 4 ggr högre om man får covid än om man får vaccinet.
En till myt som antivaxrörelserna försöker att skrämma folk med har avslöjats som falskinformation.
Jag översätter härifrån:
https://www.heute.at/s/antikoerper-luege-nun-wird-die-wahrheit-aufgedeckt-100187281
Ryktet om att coronavaccinerna skulle försvaga och permanent förstöra kroppens immunförsvar finns kvar i anti-vaccinationskretsar.
Nej, det finns inga tecken på långvarig immunbrist på grund av vaccination. Detta påstående cirkulerar i anti-vaccinationskretsar och anhängarna av påståendet förlitar sig ibland på en förklaring, ibland på en annan. Än så länge har dock ingen av de slutsatser som dragits varit korrekta.
Påståendet, som sedan hösten 2021 cirkulerat i sociala medier och på portaler som högerbloggen ”Unser Mitteleuropa” och antivaccinationsplattformen Corona-transition.org, att den brittiska hälsomyndigheten UKHSA har erkänt att de vaccinerade mot Covid-19 har permanent färre Antikroppar, står inte upp för granskning. Snarare visar kontrollen att delar av UKHSA-rapporten som ryktet bygger på har misstolkats.
Låg antikroppsnivå på grund av mildt förlopp
De falska rapporterna hänför sig specifikt till ett avsnitt från UKHSA:s Covid-19 Vaccine Surveillance Report Week 42 (PDF) oktober 2021. Den anger faktiskt att en specifik nivå av Antikroppar – så kallade N-antikroppsnivåer – förekommer hos dubbelvaccinerade personer med genombrottsinfektioner lägre än för ovaccinerade personer som drabbas av Covid-19. För detektering av Antikroppar överväger britterna två typer av antikroppar: N-antikropparna och S-antikropparna. Kroppen bildar det förstnämnda först efter en Covid 19-infektion. Det senare inträffar både med covid-19-sjukdomen och efter vaccination.
Det faktum att N-antikroppsnivån är lägre hos infekterade vaccinerade personer är inte förvånande, citerar forskningsplattformen Correctiv.org en UKHSA taleskvinna som inte ser någon anledning till oro i uppgifterna: resultaten visade bara att vaccinationen var effektiv och coronainfektioner i hålla kroppen liten. Som senare publicerade veckorapporter från byrån säger: "Dessa lägre N-antikroppssvar hos individer med genombrottsinfektioner jämfört med primär infektion återspeglar förmodligen de kortare och mildare infektionerna hos dessa patienter."
Daniel Sauter, professor vid Institutet för medicinsk virologi och epidemiologi av virussjukdomar vid universitetssjukhuset i Tübingen, förklarade vad det betyder för nyhetsbyrån AFP: "På grund av den framgångsrika elimineringen och kortare uppehållstiden för viruset i kroppen, bildningen av N-antikroppar stimuleras mindre." Den reducerade N-antikroppsnivån indikerar inte ett förstört immunsystem. "Tvärtom, lägre nivåer av N-antikroppar hos vaccinerade jämfört med ovaccinerade infekterade individer tyder snarare på att immunsystemet är funktionellt och kunde ge ett framgångsrikt immunsvar mot spikeproteinet som svar på vaccination."
UKHSA ser det också så. Myndigheten rekommenderar att man vaccinerar sig och får boost mot Covid-19. Detta med tanke på den betydande ökningen av S-antikroppsnivån, som ignoreras av författarna och de som sprider det falska påståendet i sin tolkning. Enligt UKHSA:s taleskvinna är dessa "ofta extremt höga bland vaccinerade personer efter en infektion, långt över värdet för dem som överlever en infektion utan vaccination".