Corona iFokus

Corona

Etikett: skyddsåtgärder
Läst 111 ggr
[Urskog]
2

Just nu Pressträff om hävda restriktioner

Vad tycker ni ? är det för tidigt att lätta upp restriktionerna ?

Jag tycker man ska vänta, just nu pågår pressträffen men vi får väl innerligt hoppas att det inte blir för tidiga lättnader så vi får en ökad smittspridning.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nu-presenteras-lattnaderna-infor-juni-lofven-haller-presskonferens-/

[Urskog]
2

Efter att ha lyssnat lite så visst är det hoppingivande men det förutsätter verkligen att vi alla nu följer det som gäller om dom här stegen ska kunna tas successivt och där är vi alla olika. En del kan direkt fatta det här som att nu är det bara att tuta och köra, andra förstår att det går inte bara att köra på så jag kan tycka att nu är myndigheterna lite väl tidiga med lättnader och det är bara att hålla alla tummar och tår för att det här faktiskt går vägen.

Däremot så är det en underbar känga till alla dom konspirationsteoretiker som predikat sig blåa i ansiktet att restriktionerna skulle vara bestående för att få makt och kontroll över folket världen över för här borde även dom tydligt se att så är inte fallet så dom får allt äta upp sina gamla hattar hur fel dom har 😎

Fridaaaa
1

Tycker det är förtidigt, tycker de skulle vara till årets slut - minst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Urskog]
1

#2: Så känner jag med, det är lite väl snabbt även om dom är försiktiga så finns dom som får för sig att nu är det bara att köra på. Jo till årsskiftet skulle inte sitta helt fel för vi behöver verkligen vara säkra på det här innan vi släpper efter.

På onsdag får jag min första spruta och jag kommer på mig själv att jag måste bromsa upp mig för det är så lätt hänt att jag tänker om tre veckor ett bra skydd och visst så är det men pandemin är inte slut och jag kan smitta andra och fortfarande blir sjuk själv så även efter dos två så visst vill man känna en säkerhet och att det får gå tid innan vi släpper på det här.

Vi har gått igenom och går igenom en sån enorm pärs, många har dött många är sjuka och alla tar sig inte ens tillbaka efter långtidscovid så vi ska verkligen vara försiktiga innan vi släpper på det här.

Samtidigt behöver vi också positiva nyheter och vi får hoppas att vi nu är i ljuset av tunneln och att det här får gå på rätt väg så vi tar oss ur det.

Fridaaaa
1

#3 Ja bara dumt att lätta på det bara för att det börjar gå ner, bättre att vänta

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.