Corona iFokus

Corona

Etikett: vaccin
Läst 133 ggr
[Urskog]
3

Expertens råd: Då ska du inte vaccinera dig

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/expertens-rad-da-ska-du-inte-vaccinera-dig/

Det här funderar nog många över, vad får man göra och vad får man inte göra efter vaccination. Lyssna på Magnus Gisslén, professor vid Göteborgs universitet samt överläkare på Sahlgrenska Sjukhuset.

Bra enkel information och många är vi som funderar vad får vi och vad får vi inte göra. Den 2/6 är det min tur och varför inte ta hans tips om att fira lite med något gott efteråt och känna tacksamhet över att ha förmånen att få Vaccin, ord jag aldrig någonsin trodde jag skulle skriva men faktiskt så känner jag tacksamhet att få ta emot det här och förhoppningsvis bidra om än det lilla i det stora hela som vi alla gör tillsammans till att vi får bukt med pandemin.

Frågorna är många kring vad man ska och inte ska göra innan och efter man vaccinerat sig. Vilken mat, om man ska träna och om man kan leva på som vanligt. Magnus Gisslén, professor vid Göteborgs universitet och överläkare på Sahlgrenska Sjukhuset reder ut hur man gör för att boosta sin vaccinering till max.