Corona iFokus

Corona

Etikett: vaccin
Läst 268 ggr
Pyttelite
3

Agnes har tagit första sprutan

GöteborgProfessorn och överläkaren Agnes Wold har idag fått sin första dos av Astra Zenecas Vaccin mot Covid-19. – Det känns suveränt. Om man är äldre ska man inte tveka ett ögonblick att ta det här vaccinet, säger hon.

Läs 🔽

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/agnes-wold-har-fått-första-dosen-av-astra-zenecas-vaccin-1.43923530

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Professorn Agnes Wold har fått första dosen av Astra Zenecas vaccin mot covid-19. Uppmanar äldre att tacka ja till vaccinet mot corona.
Condor
0

#0:

Jag tvekar ändå, för om jag tar risken att vaccinera mig, vill jag ha ett ordentligt skydd och inte ett skydd som bara hjälper mot förflutna virusvarianter, men inte mot de aktuella. Speciellt om det är ett Vaccin som ger så mycket biverkningar som Astra.

Astra hjälper mot den ursprungliga virusvarianten, som nästan inte existerar längre och mot den "gamla" britiska varianten, som nuförtiden har muterat vidare och uppvisar mutationen E484K, precis som Sydafrika- och Brasilien mutationen.

[sekler]
0

Jag gillar Agnes Wold även om jag inte håller med henne alla gånger som just nu i den här vaccinfrågan men hon har skinn på näsan, styrka och sånt uppskattar jag hos människor. Hoppas hon får ett fullgott bra skydd av vaccinet 😎

CasaRamon
0

Man vet ju att det ännu inte finns ett Vaccin som är 100%. Jag har fått 1:a sprutan av Pfizer och ska ta 2:a efter 4 veckor. Jag är glad att nu vara "halvvägs" och ser fram emot när många får sitt Vaccin. Då först kan man börja släppa på hårda restriktioner.

Emo
1

Det är svårt, för vi får ju inte välja och nu när lagret av Astras Vaccin är så stort att vi gamla blir uppringda för att bli vaccinerade tidigare än vad som var tänkt, vågar man inte avstå eftersom det inte garanterar ett annat fabrikat, så det är bara att acceptera och räkna dagen efter som en dag med feber, huvudvärk, enorm trötthet och illamående. Som väl är gick det över för mig, så nu två dagar efter sprutan börjar jag känna mig nästan som vanligt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

CasaRamon
1

#4: 4 dagar efter Pfizers Vaccin, fick jag biverkningar. Lite feber, yrsel, huvudvärk och ont i magen. Det gick över efter 1 dag. Så om knappt 3 veckor, när det är dags för andra dos, så är jag beredd.

Draken
0

#4: Nu säger de att Astra Zenecas Vaccin kan ges till personer över 65.

Jag har fått en dos med Astras Vaccin, och skall ha den andra den 28 April var det planerat, men jag kommer förmodligen inte få den andra sprutan. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag är tacksam att jag har fått en spruta och det gick bra, jag hade lindriga biverkningar i några dagar, så det borde inte vara något problem med andra sprutan kan jag tycka. men lite orolig blir man ju i alla fall.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[sekler]
3

Det här är så svårt för oss alla oavsett hur vi ställer oss till vacciner och mediciner så är det svåra val och svårt att veta exakt vad är bra och vad är dåligt. Jag vill ha 100% garanti för allt inom det här men är väl medveten om att så fungerar det inte och det tycker jag är vagt och lär inte ändra min inställning där. Rätt eller fel i andras ögon det bryr jag mig inte om jag står bergfast i min övertygelse och syn på den frågan.

Samtidigt finns en förståelse hos mig också just nu gällande Covid vacciner det har gått väldigt snabbt att få fram och även om jag är emot det här måste jag också mitt i mina egna värderingar ge en eloge till alla forskare som vart så snabba under pandemin att få fram ett Vaccin för det finns en vilja och samarbete för att komma tillrätta med pandemin.

Agnes Wold jag gillar henne skarpt även om jag inte håller med henne i allt så som nu efter en artikel om antiinflammatorisk kost jag läste att den skulle vara livsfarlig men hon är en stark dam som vågar säga sitt och såna människor uppskattar jag även om jag inte håller med dom för genom det får vi igång en debatt som förhoppningsvis leder oss vidare i spåren på att finna lösningar på pandemin.