Till alla coronaförnekare!
Jag är oerhört arg på er hyckleriska, pseudo-uppvaknade coronaförnekare. På ert svamlande om diktatur, om ljus och kärlek och sammanhållning, om hur dåliga och farliga vaccinationer är, att ni aldrig låter er testas, ni modiga, uppvaknade motståndskämpare. Hur långt ni har kommit och hur högfrekventa ni är, i motsats till de stackars dumma mainstreamoffren.
Eftersom rädsla skadar immunsystemet, måste ni förresten bli sjuka först. Men Corona är bara influensa ändå …
Och saken är den, att jag aldrig kommer att glömma vem av er som sprider denna grova nonsens just nu. Även om jag fortfarande gillar er så mycket? Jag kommer aldrig att kunna glömma det igen.
Vem av er som är är redo att offra människoliv, som talar om lediga intensivvårdssängar, obligatorisk munkavel och om att ENDAST människor med tidigare sjukdomar och gamla människor dör. Du talar om mina grannar och mina vänner och släktingar. Värdelöst liv på grund av sjukdom, på grund av handikapp, på grund av åldern. Ni varnar för diktatur, men er grova grundidé är dödlig. De verkliga fienderna till er demokrati är inte de andra.
Ni solar er i er egen rättfärdighet och ert motstånd för frihet! Ni pratar ständigt om hur det sprids skrämsel, men sprider själva skrämsel och förväxlar en rimlig försiktighet med rädsla. Ni betraktar er själva som kloka, kärleksfulla och andliga. Jag kommer inte att glömma att detta bara är spelat. Ni leker med andlighet som små barn som klär sig ut, som tar på sig skor som är alldeles för stora och målar ansiktet och känner er som de "goda och ljusa" som kämpar mot mörkret. Ni är som små barn som leker krig men inte vet att ni håller riktiga vapen i era små händer och inte förstår vad döden är.
Ni leker krig som barn och kallar det fred, men ni har ett vapen som kan ge döden för att ni inte är aktsamma och heller inte vill vara aktsamma. Ni vill vara fantastiska i er kärleksfulla, andliga förklädnad. Ni vill vara bland de uppvaknade.
Ni är som små barn som leker krig, som ni kallar fred eller till och med ett engagemang för frihet, som faktiskt inte är något annat än era egon som gör uppror. Utan att förstå det, riktar ni ett vapen på människor, till och med på dom som ni älskar. Och ni siktar och trycker av och om ni har tur kommer ni inte att träffa. Om ni har tur kommer ni inte träffa era barn, partner, vännner och föräldrar med ert vapen.
I så fall kommer du aldrig att förstå din lycka, din lycka, att skonas från allt lidande, även om du själv bidrar så mycket till andras lidande. Okunnighet befriar dig inte från ditt ansvar. Din tur att det inte finns något karma som du förstår det, oavsett hur ofta du berättar om det. Också om hur orädd du är och hur full av kärlek du är.
Tro mig. Det kommer att finnas stunder, någon gång, när ingen av dina illusioner skyddar dig från ditt sårbara mänskliga tillstånd. Och jag kommer inte att kunna det heller, även om jag gärna skulle vilja, så mycket som jag skulle vilja skydda alla från lidande och smärta. Jag önskar det bästa. Men jag kommer aldrig att glömma.
Mycket bra skrivet, Condor! Jag instämmer, inte heller jag kommer att glömma.
/Désirée
Kände lite så också, när jag hörde om (Den olagliga) demonstrademonstrationen de hade haft, tror det var i Stockholm?
Att de inte begriper bättre!
Och deras invändningar sedan, "vill att allt ska vara som vanligt."
Ja, det är inte som att vi andra inte skulle vilja det, men nu när det är Pandemi så går inte det.
Vad är det som är så svårt att förstå??
Deras egoism gör mig vansinnig ibland. 😡
Alla tiders bra skrivet Condor 😎
Du skriver, att ni aldrig låter er testas. Betyder det att dom här personerna inte ens låter sig testas om dom har Corona i så fall blir jag riktigt förvånad om jag förstår rätt där.
Det här är så bra skrivet och beskriver den gruppen människor så innerligt bra och jag borde skicka länken till den här tråden till en fd vän men det blir lite svårt eftersom hon bröt kontakten när jag inte går i dom här konspiratoriska fällorna där tog den mångåriga vänskapen slut nu när Corona kom.
Det intressanta är vi hade aldrig någon konflikt, inget gräl inget bråk men jag sa att det här kan jag inte köpa där tog det abrupt slut såna är dom att tycker vi inte som dom då är det tack och adjö.
Jag har själv starka åsikter vad gäller mediciner och vacciner när det kommer till mig själv men det finns en gräns för hur vi agerar och vad vi säger mot andra för sätta andra människor i fara tvi vale det är det absolut lägsta någon kan göra och våra egna ideologiska värderingar får aldrig någonsin gå ut över någon annan där måste man kunna dra en stark gräns.
Vad gäller Vaccin känner jag en ambivalens men här handlar det om min egen kropps reaktion på olika medikament men också ur ett andligt perspektiv och tack och lov så är det helt frivilligt att vaccinera sig och jag känner jag står och velar fortfarande för samtidigt som jag självklart vill bidra till att få slut på pandemin så vet jag inte hur min kropp reagerar eftersom den gör som den gör med mediciner.
Det är bara häromdagen som jag återlämnade en medicin just för biverkningar och dom ska vi alla vara försiktiga med MEN som dom här människorna går på där går det för långt och vilka är dom att bestämma över andra vad och hur dom ska göra , vilka är dom att ta sig rätten att utsätta andra för smitta och fara ? det har varken dom eller någon annan rätten till.
Vi behöver verkligen se en helhet i det här för här handlar det om oss alla globalt att göra vår yttersta och ha sammanhållning men sånt förstår inte sekter som Corona förnekare för det är sektbeteenden som vi ser och i sekter hjärntvättar man så dom är inne på en väldigt farlig väg.
Jag avslutar med orden, hur fan kan någon ens förneka pandemin ?
#1:
Tack Desk! 😊
Jadu, vem vill inte att allt blir som vanligt igen. Men för att uppnå detta måste vi alla hjälpa till och hålla oss till restriktionerna. Vi avstår från allt möjligt för en tid, för att så snart som möjligt kunna ha det som vanligt igen. En del begriper det inte och förnekar verkligheten. Det är den sortens dumhet som får normaliteten att hamna längre bort från oss och det lider vi alla av.
#3:
Om någon inte tror på viruset, låter han/hon sig inte testas. Om de blir sjuka tror de att det är saker so 5G eller har en utrensing.
En del tror att covid bara är en lite tuffare influensa. De hanterar det på samma sätt som en influensa. I bästa fall lägger de sig i sängen, men låter inte testa sig.
Om någon väljer att inte vaccinera sig är det personens eget ansvar. Men en del försöker att manipulera andra genom att skriva saker som att vi får ett chip med vaccinet, som gör oss till lydiga slavar eller att vaccinet syftar på att döda människor.
Det är inget ljusarbete och de sprider inget ljus, utan de sprider döden.
#5 Kunde tro det men så korkat att inte ens testa sig för det behövs för statistiken och se hur utvecklingen är.
5G , här har jag bara svärord att komma med och chippen sen du store tid hur kan dessa sekter få gå lösa ? 🤬
Vi talar om redan rädda människor som inte vågar inse sanningen i så mycket, är det inte politiskt så är det pandemiskt och allt som kommer framöver kommer dom att göra precis samma sak med det är så sekter fungerar.
Problemet är som du skriver manipulation och här kan svaga människor låta sig luras det är en skrämmande utveckling så vi behöver verkligen föra fram allvaret.
#6:
Nu när deras falskinformationer blir raderade i social media, har de gjort en egen plattform, där de sprider ut deras hjärntvätt.
#4: exakt.
Det måste vara upp till var och en vad man känner och tycker och ska inte speglas genom forum för vi är individer alla så sluta slå ner på och bygg upp istället.
Vi måste stå för oss mer än vi gör.
#9:
Det är vi som håller oss till restriktionerna som "bygger upp". Vi bygger upp normaliteten och de som inte håller sig till restriktioner river ner vad vi bygger upp. Värst är dom som manipulerar andra att också bryta ner vad vi bygger upp, genom att sprida falskinformationer.
#0: Mycket bra skrivet. Kommer inte heller att glömma.
#10: Det är inte en normalitet att ha en Pandemi den är inte evig och ja vi som håller på restriktioner vi bygger upp det är just det jag menar med mitt inlägg men vi får för tusan inte tappa ansvaret , vi kan inte skylla andra hela tiden vi måste här och nu ta ansvar. Är det så svårt att förstå ?
Inte bara forumsnack utan rediga ansvar ute i samhället dom glöms bort dom. Där ska vi agera och handla.
- Redigerat 2021-03-15 17:45 av [Nåjden]
#12:
Men vi som tart ansvar och håller oss till restriktioner kan kritisera dom som inte gör det.
Jag tar mitt ansvar till förbannelse uttryckligen sagt men jag kritiserar inte andra för deras sätt att se och tro där är skillnaden och också gränsen för medmänsklighet .
#14:
Jag tycker att det är följande som överskrider gränsen till medmänsklighet:
De som tänker "det är "bara" gamla och sjuka som dör.
De som inte tar ansvar och som skiter i om andra pga deras eget ansvarslösa beteende dör.
De som sprider ut deras brist på medmänsklighet till andra, genom att sprida ut falskinformationer som de tror på (viruset existerar inte, viruset är bara en influena t.ex.), som leder till andras lidande och död.
De som prioriterar deras åsikt/tro om "frihet" framför andras hälsa och liv.
Men berättigad kritik är aldrig en brist på medmänsklighet, utan motsatsen. Det är medmänsklighet for dom som är de ansvarslösas offer och som kanske dör.
Ett typiskt exempel på hur de "uppvaknade" dödar mönniskor med deras vapen.
För ett par veckor for en hel buss uppvaknade från Arzl i Tirol till Wien för att deltaga i den stora demonstationen (med 10.000 demonstranter), för frihet och mot corona restriktioner. De var så uppvaknade att ingen i bussen hade mask eller munskydd på sig och de sjöng. Eftersom Tirol är hotspot för den sydafrikanska mutationen hade de skyltar med sig med texten "Wir sind die Mutantos".
Nu har det bildat sig ett så stort cluster i Arzl (en ort med 3.200 invånare), att hela orten är i karantän. Man får bara lämna orten med en negativ covid test, som inte är äldre än 48 timmar. I stället för frihet, blev det ett fängelse för en hel ort.
Och hur påverkade deonstratitonen Wiens siffror? För en vecka sen fortfarande "bara" 500 nyinfektioner per dag. Idag var det över 1.000.
I stället för öppna resturanger till påsk, som politikerna planerade, diskuteras det om nya restriktioner och en ny lockdown. De uppvaknades "frihetskamp" leder alltså inte till mer frihet, utan till mindre frihet.
Men det värsta är att ökningen av nya fall i Tirol och i Wien leder till mer sjukdom, elände, konkurser/arbetslöshet, och död. Många kommer att dö pga "de uppvaknade".
För några månader var det en terrorist i Wien som riktade sitt maskingevär på folk och skjöt ihäl folk. Han gjorde det pga sin tro. De uppvaknade riktar också ett vapen på folk pga deras tro, fast de är inte medvetna om det, utan de är som barn som leker krig, utan att veta att de har riktiga vapen i deras små händer. Och de trycker av. En del kommer nog att träffa sina föräldrar, partner, vänner osv.. Men de som har turen att inte träffa dessa, kommer aldrig att begripa deras lycka.
#16: Extremism är en helt annan sak än att ha en tro med värderingar där man inte utsätter andra för risker så vi får inte dra alla över en kam och extremism har många ansikten inte alltid andliga som här bland studenter där man uppmanar att inte lyssna till myndigheterna, vara tyst om fester med mera.
https://www.expressen.se/nyheter/stora-oron-haller-pa-att-blasa-upp-till-storm/
Läste om någon ny demonstration som är på gång med uppmuntran via sociala medier. Minns inte var någonstans men folk uppmuntras igen att gå ut och protestera mot restriktioner och polisen är beredd om antalet överskrider åtta då griper dom in men blir det många blir det inte lätt att skingra människor. Vansinne att agera så ansvarslöst som dom här personerna gör.
#17:
Terroristen var en extremist och han var fullt medvetande att han dödar människor. Coronaförnekarna är kanske inte alla extremister, men de som inte är extremister är dom som är som små barn, som leker krig utan att veta att dom har äkta vapen som dödar människor.
Vaccinemodstandens epicenter: Verdens coronademonstrationer ‘er eksporteret direkte fra Texas’
Läs mer här 💉
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

#16 Finns det någonstans intervjuer där dom intervjuat corona-förnekare EFTER dom har blivit smittade och sjuka? Om det nu inte finns, vad är deras förklaring? Fantomsmärtor i halsen?
#20: Det brukar vara 5G eller Kondensstrimmor från flygplan. Fast det flygs ju förvånande lite i relation till antalet coronafall.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#20:
Bortsett från 5G tror somliga att de bara har en influensa eller att de har en utrensning före uppstigningen till den femte dimensionen.
Men jag har också läst att någon tror att de som är vaccinerade sprider ut gifter till andra, som de blir sjuka av.
Så länge de inte dör, tror de att de har något annat. Dör de, tror de inte längre.