Corona iFokus

Corona

Etiketterskyddsåtgärdervaccinrekommendationer
Läst 133 ggr
UlrikaD
0

Hur kan det bli så här?

När Familjeläkarna i Saltsjöbaden öppnade sin drive in-vaccinering under onsdagen blev det stökigt.
annia1
0

Jag läste det där. Och jag blev förvånad och då inte bara över trängseln. För mig verkade mest vara i nåt fattigt land som inte har råd med handskar, munskydd och desinfektionsmedel.

Jag hade kunnat tänka mig ett sånt där scenario om det var i början på pandemin när det var kaos med allt.

.

Draken
0

#0: Det låter helt otroligt, och att det (enligt artikeln) inte hade kommit in klagomål till regionen om att det var kaotiskt.
Men tidningen hade fått reda på detta.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

UlrikaD
0

#2 Det var ju någon där som först kontaktade aftonbladet och sen tog dom i sin tur kontakt med flera som varit där.
Antingen har väl personerna klagat till mottagningen direkt och kanske inte vetat hur man tar ett klagomål till just regionen om det. Jag hade inte vetat hur. Och det blev " vidkningsleken" och meddelandet kom inte fram till rätt person. Eller så vet dom men vill kanske ta reda på mer innan dom uttalar sig. Istället för att säga "ingen kommentar" och folk tror massa saker som inte är sant. Jag vet inte. Tycker bara att det är märkligt att sjukvårdspersonal inte stoppar det hela utan bara kör på. Det måste ju vara stort tjänstefel där.

CasaRamon
2

Antagligen var folk så glada och tacksamma över att få sitt Vaccin så att dom inte protesterade mot det felaktiga bemötandet. Själv hade jag protesterat direkt. Hade inte accepterat.