Corona iFokus

Corona

Etikett: världen
Läst 90 ggr
Pyttelite
0

Antalet smittade stiger i Norge

I flere bykommuner har smitteøkninga begynt å stige.

Det bekymrer helsedirektoratet, som sier det er avgjørende at kommunene smittesporer aktivt i jula.

Sist døgn ble det registrert 596 flere koronasmittede i Norge. Ifølge Nakstad skyldes utviklinga långvarige og store smitteutbrudd i ganske mange kommuner.

https://www.nrk.no/norge/koronasmitten-stiger-i-flere-store-bykommuner-1.15301495

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

I flere bykommuner har smitteøkninga begynt å stige. Det bekymrer helsedirektoratet, som sier det er avgjørende at kommunene smittesporer aktivt i jula.
Draken
0

Pratade med min mor på Julaftonen. Min hemkommun har påbörjat smittspridning i betydligt större utsträckning än tidigare. Än så länge så är de rätt så förskonade från smittan. Och de vill hålla det på den nivån i den mån det går.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2020-12-26 19:26 av Draken
Pyttelite
0

#1: Hoppas att de lyckas!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Draken
1

#2: Det hoppas jag med. Jag besvor dem att hålla sig inne och låta mina småsyskon, som bor kvar där hemma , handla och utföra andra ärenden för dem.

Jag känner mig så fruktansvärt maktlös, jag kan inte göra ett smack då jag sitter 97 mil hemifrån. Mina föräldrar är visserligen friska och pigga, men mamma är 76 och pappa är 82.

Det känns jättejobbigt och jättefel, men jag känner att jag måste ta mig hem och se om dem innan det är för sent 😢

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2020-12-26 19:40 av Draken