Corona iFokus

Corona

Etikett: skyddsåtgärder
Läst 118 ggr
Pyttelite
0

Anmäl brott mot restriktioner

”Bengtsfors till allmänheten: Rapportera de som bryter mot riktlinjerna.

Många stör sig nog på att det ibland är svårt att hålla tillräckligt med avstånd och följa alla coronaråd.

Men i Bengtsfors kommun har man ett system som sticker ut, där invånarna själva kan lämna in iaktagelser om var

Folkhälsomyndighetens rekommendationer inte efterlevs.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bengtsfors-till-allmanheten-rapportera-de-som-bryter-riktlinjerna

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Många stör sig nog på att det ibland är svårt att hålla tillräckligt med avstånd och följa alla coronaråd. Men i Bengtsfors kommun har man ett system som sticker ut, där invånarna själva kan lämna in iaktagelser om var Folkhälsomyndighetens rekommendationer inte efterlevs.
Maria
2

Det låter lite tveksamt i mina öron. Det blir ju en slags anmälan.

Hur går man vidare med detta? Ska man skicka ut polis, ordningsvakter eller hur är det tänkt?

Att bara införa nya bestämmelser räcker knappast utan att ha en genomtänkt plan.

/Maria

Pyttelite
2

#1: Jag håller med dig.

Låter som att bygga upp ett angivarsamhälle.

Borde inte vi kunna respektera reglerna för iallafall för vår egen skull?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Draken
1

Hmmm ….Tror inte riktigt på det där …..Tror inte det blir genomförbart i längden.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Månglädje]
2

Hmmm….. säger jag med och intentionen kanske är god men åter igen lägger man över ansvaret på medborgarna och där kan det fallera rejält för alla kan inte hantera situationen på ett korrekt sätt och så nej jag tror inte på det här sättet att gå tillväga.