Presskonferens idag måndag 14:30
"PRESSTRÄFF 14.30. Statsministern Stefan Löfven har kallat till pressträff för att meddela hårdare restriktioner – eftersom regeringen är oroad över att svenskarna inte tar smittspridningen på allvar, enligt TT.
Med på pressträffen är även inrikesminister Mikael Damberg, finansmarknads- och bostadsminister Per Bolund, socialminister Lena Hallengren samt Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson."
(Expressen)
Kanske man skall titta på det.
Max 8 personer får samlas. Gäller även i hemmet. -- Löven
Min personliga uppfattning är att jag vet vem som står bakom hela denna charad.
Det är bra dom tar i med hårdhandskarna , det här är inte roligt för någon av oss men det behövs om vi ska få nån rätsida på det här eländet.
Tänk om alla bara följde rekommendationerna så skulle vi få en förändring.
I Storbritannien pratar politikerna om att förbjuda mer än 4 personer i hemmet och införa obligatorisk ständigt maskbärande även om du bor helt ensam i ditt hem.
Obligatorisk skyddsmask i ditt eget hem. Hela dygnet runt. Även om du bor ensam.

#4 Kan du uppge en källa till det så vore jag tacksam?
Jag försökte leta upp det videoklippet på annat håll, men originalet togs bort efter några dagar. Detta var för några veckor sedan. Obligatorisk mask i hemmet var tydligen ett förslag av brittiska politiker. En politiker nämndes vid namn, men jag minns ej vem.
Jag gjorde en sökning på nätet och hittade mest länkar till att bära mask i hemmet om det fanns andra i bostaden, så tyvärr har jag inte källa och nätsökningar idag är mycket svårare att göra än före år 2015 pga deplatforming. Men snubblar jag över historien igen, kanske jag postar hit.
.
Så tyvärr, jag hittar inte den brittiska länken. En USA-länk här från FOX News, men det var inte den jag ville hitta.
Sen kanske jag är lite "länktrött". Jag har tillhandahållit flera bevis och länkar, men det verkar ofta ignoreras om det inte kommer från lydmedia eller direkt från regeringen. Jag har t ex länkar i tråden om PCR-testet, men det ignoreras.
Och så länge yt raderar videoklipp hela tiden som uppmärksammar fejksjukdomen "covid", är det svårt. Letar man dock själv lite och inte bara klickar på länkar till lydmedia blir det ganska snart uppenbart att något är allvarligt fel med den officiella historien.
Nåja, om det är Illuminatis plan att alla ska bära andningsmask i sina hem, kommer det till Sverige också. Vi får se vad som händer närmaste året.
#4: Måste vara praktiskt att hela tiden kunna skylla på att plattformarna plockar bort dina "källor". Och dessutom använda det för att sprida ytterligare konspirationer.
Tips: Börja använda Parler istället. Dom påstår att dom värnar yttrandefrihet. Du hittar säkert fler likasinnade där.
Mvh // Johan

Fråntog nyss Huygens hans skrivrättigheter på den här sajten.
Tycker inte om att behöva göra det men jag hade gett honom en tydlig varning i en annan tråd häromdagen. Nu är jag tvungen att stå vid mitt ord och göra som jag sagt.
Den här sajten är inte tänkt att vara en plats där vi diskuterar om viruset ens finns på riktigt.
// Staffan
Jan Scherman liknar Löfven vid åsnan Ior:
I sina uppmärksammade två tal till nationen är det ibland som Löfven hälsat välkommen i Iorismens anda. Det är ett mycket allvarligt läge brukar statsministern säga med tillägget att det kommer att bli värre. Ibland det mer statsmannalika att ”Sverige är under hård prövning och det kommer att bli värre”. Allt är inramat med en studiomiljö som understryker att det är Iors dystra ande som svävar i rummet. Ett fyrkantigt skrivbord. Förmodligen i mahogny. Inga prydnadssaker. Ödsligt. En slak svensk flagga är enda element med färg. Och så en eldgaffel i ryggen på en Löfven så att han sitter spikrak och stel. Ett stilrent stenansikte tittar på oss, utan att tränga igenom rutan. Noll empati.
--
Det ligger nära till hands att säga - ge folket för helvete ett erkännande för tålmodiga och berömvärda insatser! Ta den stora majoritet som sköter sig som utgångspunkt och inte ständigt det fåtal som missköter sig. Det kallas för positiv förstärkning och brukar utlösa ännu mer kraft och vilja att hjälpa till. Anti-iorismen.
Jo, förresten. Det finns en skillnad på den dystopiske sagofiguren Ior och Stefan Löfven. Ior lastar de flesta problem på sig själv. Löfven skyller istället ofta problem i pandemibekämpningen på andra. Senast var det Sveriges regioner som fick skulden för att vården av äldre kollapsat. Uttalandet kom lagom till första advent, och Löfven passade då på att deklarera att pandemin inte kommer att vara överens i augusti nästa år 2021.
https://news55.se/erfarna-tankar/artiklar/jan-scherman-darfor-ar-2020-ett-skammens-ar/
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2020-12-07 15:17 av Carmarino