Corona iFokus

Corona

Läst 90 ggr
zickan
0

Covid symptom?

En som kommenderade att jag kanske haft covid igen när jag var dålig nu nyligen. Kan man ha corona utan att ha de typiska feber, rinnande näsa, ont i halsen osv?
Denne ansåg att extrem yrsel så man knappt kunde stå på benen, rejäl trötthet i kroppen och huvudet. Illamående. Inte tappad smak bara att viss mat smakade konstigt i ett par dagar. Nedstämd och extremt lättretlig.
Karln var här och hjälpte till lite mer under tiden och efter nån dag hade han en ettrig nästäppa, lite mer ont i kroppen och dragits med huvudvärk till och från.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridaaaa
0

Ja, man kan ha covid utan symtom med.

Tycker dock inte det låter som covid. Men visst kan vara det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OberonsMatte
0

Ja, en del har ju inga symtom alls, så det kan se väldigt olika ut vilka eventuella symtom man får.

Sajtvärd Katter iFokus

Sindri
0

Covid verkar vara väldigt spretigt med och utan symptom. Det där kan också vara säsongsinfluensa.
Det finns ju antigentest att köpa. Man skall dock vara medveten om att det krävs en rätt kraftig infektion för att de skall ge resultat. Men får man ett negativt resultat så smittar man i alla fall inte om jag fattat det rätt.

Fridaaaa
0

#3 Stämmer inte, det kan ge reaktion utan att det är kraftig infektion.
Jo man smittar om man har covid, oavsett hur snabbtestet visar

Sindri
1
Försäljningen av antigentester når rekordnivåer – men hur tillförlitliga är de? SVT Nyheter testade samtliga märken som finns tillgängliga i handeln med hjälp av labbpersonalen på Nationellt pandemicentrum.
Fridaaaa
0

#5 Den artikeln stämmer inte helt och hållet.

Sindri
0

Filmen säger väl en del.

Fridaaaa
0

#7 Finns de som inte ens har symtom som det kan visa positivt på
Och man smittar oavsett hur hög virushalt man har