Corona iFokus

Corona

Läst 118 ggr
Condor
1

Femte sticket BA 4/5

Är det nån mer som har fått uppdateringen mot omikron BA4/5? Vilka reaktioner hade ni i så fall?

Jag fick uppdateringen igår och reaktionen var så stark som jag aldrig hade räknat med och den kom myckdet snabbare än någonsin. Jag vet inte om det har med vaccinet mot BA 4/5 att göra eller om mitt immunförsvar helt enkelt reagerar starkare och snabbare vid varje spruta, för att det känner igen "fienden". När jag fick sprutorna 1-3 var jag bara trött, med lite magont och värk i armen. När jag fick spruta nummer 4 (samma vaccin) kände jag mig riktigt sjuk, som när man har flunsa. Men den här gången blev jag ordentligt sjuk.

Jag fick sprutan igår klockan 10. De första biverkningarna kom mellan klockan 13 och 14. Det var först bara ont i armen. Sen började jag frysa och frossa och det blev värre längs dagen och kvällen. Jag skakade hela kvällen, hade huvudvärk, illamående och kände mig som om jag vore i nån sorts delirium. Jag måste ha haft högt feber. I natt, när jag hade täcket över mig, hade jag svettningar, men så fort det kom luft under täcket, började jag att skaka av frossa igen. Jag vaknade genomsvettig och hade fortfarande lite frossa kvar. Frossan har gått över, men jag har fortfarande huvudvärk och lite illamående. Den här gången kändes det som om jag skulle ha haft en av mina värsta influensor.

Emo
1

Jag fick femte sprutan 26 oktober och hade inga besvär av den heller. Tråkigt att du råkade så illa ut.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Condor
1

#1:

Men i alla fall är jag redan på vägen att bli bättre. Frossan var det värsta och den är över. I morgon kommer nog huvudvärken och illamåendet också att vara borta. Men efter den här starka reaktionen kan jag anta att mitt immunförsvar kommer att bygga upp ett bra skydd.

signemo
1

Fick min 4:e innan idag o känner inget av den, mannen sin 5:e o är helt borta, men i fotbolls vm. :-)

Var rädda om varandra

hemul
0

Tog femte i slutet på oktober. Inga reaktioner alls. Pfizer, men det är väl allt som finns nu va?

Condor
0

#4:

Moderna har också ett Vaccin mot omikron, men det verkar att vaccineras mycket mer med Pfizer.

hemul
0

Jag menade att det är väl bara det man använder. Ivf i min "region" tror jag det är så.

Igår var jag även och vaccinerade mig mot flunsan och lunginflammation. Börjar känna mig som en nåldyna. Och nej, jag kände inte av de vaccinen heller.