Corona iFokus

Corona

Etiketterskyddsåtgärderprovtagning
Läst 142 ggr
johan
1

Gamla test, nya varianter?

Fungerar hemtester köpta i våras för att testa mot nya varianter av covid?

Mvh // Johan

Maria
0

Bra fråga.
Jag har också gamla test kvar men inte tänkt på det.

/Maria

Carmarino
0

Har också gamla test kvar, men har inte kollat om de fortfarande funkar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

johan
1

Jag är sjuk nu. Skulle kunna vara en helt vanlig ”mancold” och det är hemskt synd om mig, men om det skulle vara Covid skulle jag bete mig annorlunda när jag känner mig frisk igen. T ex vänta längre med att vistas bland folk.

Ingen feber dock. Mest snor och slem.

Mvh // Johan

Pyttelite
0

#3: Det är väl bara att prova - vet hur illa det kan vara - krya på dig.🤒

Det är i de här lägena man uppskattar att vara sjuk!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Niklas
0

Jag har hört att vi ska utgå ifrån att det är covid när vi har såna symtom.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Carmarino
1

#3: Säger som Pyttelite, prova och se om det ger utslag. Får du positivt så vet du att testet fortfarande fungerar, får du negativt så får du fortsätta sväva i ovisshet och hoppas att det är en vanlig mancold.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Hatt]
0

Spännande tanke om vi i familjen har test hemma som fungerar eller inte.

Lite lotto kan det bli men förhoppningsvis kommer nya test som detekterar virus och fram tid dess får vi ta våran försiktighet och ansvar som TS gör.

Niklas
1

#6: Jag har hellre Covid än en riktig mancold. 😉

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
2

Enligt min syster så har flera av hennes kollegor testat positivt med hemtest från i våras, så dom fungerar nog för alla varianter.

Själv testade jag negativt, så det är nog mest en vanlig barnen-har-börjat-skolan-förkylning.

Mvh // Johan