Vad är oddsen?
Jag ber inte om någon matematisk analys här, det var bara fantasin som tröt när det kom till rubriksättning.
Ex-maken jobbar som jag tidigare nämnt på Läkemedelsverket. Även om han och många andra har jobbat hemifrån i perioder så är det ändå inte direkt folktomt på en så stor myndighet. Han bor också i Uppsala city där det heller inte är direkt folktomt, även under en Pandemi.
I 2år har han klarat sig från corona. Risken finns såklart att han har haft en infektion som inte gav några symptom, men han har inte varit påtagligt sjuk i corona.
Nu har han trillat dit. Efter att ha legat två veckor på sjukhusets kirurg-avdelning. (Han har opererat bort en stor cancertumör och gav negativt covid-test vid inskrivningen). Det var en stackare i personalen som blivit sjuk i covid så de gjorde ett test. Han började också få en hemsk rosselhosta så vi har skojat lite i telefonen om hur ironiskt det vore om han blir sjuk i covid där av alla ställen (vi har en ganska rå humor för att lätta upp dystra ämnen), med tanke på att han har klarat sig utanför sjukhuset i 2år. Testet visade positivt.
Det hade pratats om att han skulle få åka hem nu efter helgen men nu blir han kvar ett tag till. Än så länge är det bara hostan som är hans symptom.
Det här var absolut ingen jabb mot sjukhuspersonalen. De gör ett fantastiskt jobb och är inte mer än människor. All kärlek till dem!
// Harley
Det är väl Lagen om alltings djävlighet som träder in. Håller tummarna att han snart blir frisk. 🤗
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: Där sa du det! 😅 Tack, skickar vidare hälsningen.
Han är uppvuxen i Kiruna och har både finskt och ryskt påbrå bakåt i släkten så det är stadigt virke i den karln. Jag tror han kommer ge coronan på nöten.
// Harley
#0 Lite ironiskt att gå och bli sjuk på ett sjukhus ^^
Jag har klarat mig ända tills nu också, känns lite som en bedrift ändå, med barn i skolåldern :)
Han får krya på sig!
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2022-02-26 22:55 av Syntium
#3: Men eller hur? Just när det var så nära att han skulle få bli utskriven också.
Grattis! Hoppas du får fortsätta vara covid-fri.
// Harley
#4 Nej, jag menade att jag har fått det till slut ^^
Ja det är märkligt, innan coronan gick vi till vården för att bli frisk idag riskerar vi att bli smittade det är som om vi lever i bakväntland.
Det är dags att ta prov igen för struma sån där kolla upp grej för behandlad är jag så det får vänta åter igen i hopp om att smittspridningen går ner och det kan vänta för allt är ok bara rutinkollen att göra men alla som måste besöka vården det har blivit lite riskfyllt.
Tänker på alla som jobbar där också det kan inte vara det enklaste både vad gäller smittan och det enorma tryck dom har så dom gör det förbaskat bra.
Hoppas han kryar på sig och krya på dig du med Syntium 😎
#5: Sorry, sorry, tröttmössan läste helt galet igår kväll. Krya på dig!
#6: Jag känner med vårdpersonalen i allt det här. 🧡
// Harley
#6 Tack!
#7 Ingen fara, tack så mycket!