Corona iFokus

Corona

Etikettvaccin
Läst 131 ggr
FataMorgana
4

Novavax

Läste just att det i Tyskland har blivit anstorm på vaccinet Novavax. Så många tidsbokningar har dom inte haft på länge. Redan under de första 4 dagarna som vaccinet hade fått sitt godkännande i Tyskland var det över 9000 personer som hämtade sin första spruta.

Jag har läst att många vaccinskeptiker har väntat just på det här vaccinet eftersom det är ett proteinbaserat Vaccin och inget mRNA Vaccin.

Tror ni att det här nu kommer att leda till att tillräckligt många kommer att vaccinera sig och hur ställer ni er här på sajten som inte ännu har vaccinerat sig? Kan ni också föreställa er att vaccinera er med här vaccinet?

• Redigerat 2022-01-30 18:26 av FataMorgana
FataMorgana
2

Här kan man läsa mer om vaccinet. Det låter ju som ett ganska lovande Vaccin.

https://www.lakemedelsvarlden.se/gront-ljus-i-eu-for-novavax-vaccin-mot-covid-19/

EU:s läkemedelsmyndighet EMA rekommenderar ett godkännande av det amerikanska läkemedelsföretaget Novavax vaccin mot covid-19.
Condor
4

#0:

Dom som tror att man får ett chip med vaccinet kommer nog inte att vaccinera sig, men kanske dom som bara är skeptiska mot ett mRNA Vaccin.

Skulle det inte finnas ett mRNA Vaccin, skulle jag kanske ta det ändå, men det är ett Vaccin med en adjuvans som jag är skeptisk mot.

Men hur som helst, innehåller vaccinet inte bara ett par mRNA sekvenser av spike proteinet, utan hela spike proteinet. Vem som är rädd för spike proteinet kommer nog inte att ta det.

Herveaux
3

#0: Hur andra gör är upp till dem, det är deras ensak men jag kommer inte vaccinera mig med novavax. Jag tänkte skriva mer, men till vilken nytta?

// Harley

FataMorgana
2

#3: Ditt svar räcker gott. Det var egentligen bara det som jag ville veta.