Testat positivt
Nu har även jag testat positivt. Tog min tredje spruta i fredags och insjuknade dagen efter… Hög feber (39,7 som värst), ont i kroppen och illamående. Idag (måndag) vaknade jag med feber, men den försvann under dagen och tempen är nu bara något förhöjd. Jag hoppas att det inte blir värre igen.
Sajtvärd Katter iFokus
Tyvärr blir man sjuk även som vaccinerad. Håller allt jag kan på att du slipper mer!
Krya på dig!
// Harley
Usch då. Du får krya på dig snabbt.
/Maria
Om du blev sjuk dagen efter tredje dosen är det väl ändå mer troligt att det är av vaccinationen. Det är väldigt vanligt.
Jag fick också min tredje dos i fredags och var rätt sänkt i helgen. Men det gick över på ca 36 timmar.
Mvh // Johan
#4 Står att hon "testat positivt" då är det inte vaccinet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Krya på dig.

#0 Jobbigt, hoppas du kryar på dig snabbt!
// Staffan
#4 Ja, jag misstänkte biverkning, men testet 3 dagar efter Vaccin var tydligt positivt. Dagen innan jag kände symtom insjuknade även en nära kollega som inte tagit sin 3:e spruta ännu. Idag är jag iallafall feberfri och mår helt ok igen.
Sajtvärd Katter iFokus
Eller kan man få biverkningar av Vaccin, men ha så stor befintlig motståndskraft mot själva smittan att den inte ger symtom..? Dvs. om jag inte hade vaccinerat mig och fått biverkningar av det så hade jag kanske inte ens märkt att jag var smittad? Jag vet inte hur det funkar…🤔
Jag fick inga biverkningar av spruta 1 och 2 (förutom lite ont i armen av den andra).
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-01-25 16:13 av OberonsMatte
#9:
Fint att du är feberfri. Det skulle du nog inte vara om du inte vore vaccinerad alls, med tanke på att du nästan hade 40 grader för 3 dagar.
#9: Det finns människor som inte har några symptom men som är smittade. Min ena son var smittad utan symptom. Vet även fler i personalgruppen på min avdelning var smittade men visade inga symptom.
Personalen kollas regelbundet, just med tanke på att man kan vara smittad utan att ha symptom.
Men vad snöpligt att åka på det så kort efter tredje dosen men försök se det positivt att nu får du än starkare Antikroppar så inget ont som inte kan ha något gott med sig.
Krya på dig Oberonsmatte 😎