Corona iFokus

Corona

Etikettmedia
Läst 124 ggr
Staffan
1

Skillnad i rapporteringen?

Någon annan som noterat en annan ton i media den senaste tiden?

Läkare: Covidstatistiken på sjukhus är missvisande

"Statistiken över covidvårdade kan vara missvisande, eftersom alla inlagda som testar positivt räknas in. ”Tittar man på de vaccinerade är det klart över hälften där covid inte är orsaken till sjukhusvården”, säger överläkaren Magnus Gisslén till SvD."

https://www.svd.se/lakare-covidstatistiken-pa-sjukhus-ar-missvisande

// Staffan

Statistiken över covidvårdade kan vara missvisande, eftersom alla inlagda som testar positivt räknas in. ”Tittar man på de vaccinerade är det klart över hälften där covid inte är orsaken till sjukhusvården”, säger överläkaren Magnus Gisslén till SvD.
kamera0710
1

Framför allt noterar jag tystnaden från alla som hävdat att det "bara" är att göra som våra nordiska grannländer för att hålla smittan nere. På text-tv såg jag just att smittan skenar i Norge.

johan
1

#0: Har det inte varit så från start? Eller var det mest från USA man hörde precis den kritiken?

Jag tolkar också kommentaren som att Vaccin skyddar mot svår sjukdom ännu mer än media försökt så det att låta som senaste tiden, där man gärna påpekad att "fullvaccinerade" hamnar på sjukhus.

Mvh // Johan

Condor
1

#2:

Som fullvaccinerad betraktas man redan efter 2 doser. Men för omikron räcker det tydligen inte. Det har visat sig att man behöver en booster. Men ändå är 2 doser säkert bättre än att vara helt oskyddad.