Gott nytt år
#0: Gott nytt år till dig med 😊 Hoppas kan man på att 2022 blir ett bättre år, men hur det blir har jag ingen aning om.
#0:
Gott nytt år från mig med. Jag tror inte att 2022 blir bättre, men jag tror:
Vaccinet mot omikron kommer för sent. Vi kommer att ha den stora vågen före vaccinet kommer. Vi kommer att ha så många smittade, att smittade utan symptom eller med bara svaga symptom kommer att vara tvugna att jobba för att infrastrukturen, sjukvården, elförsörjningen, vatten försörjningen, försörjningen av varor ska kunna upprätthållas.
Delta varianten komer inte att försvinna ännu och vi kommer att ha 2 pandemier.
Omikron kommer att gå igenom befolkningen och de flesta både vaccinerade och ovaccinerade kommer att smittas. De flesta vaccinerade som inte befinner sig i en riskgrupp kommer att klara av det bra. Riskgrupper, äldre och ovaccinerade kommer att fylla sjukhusen med både omikron och delta.
På sommarn kommer omikron att ha gått igenom befokningen. De som hade omikron kommer att ha ett skydd även mot delta. Först sen kommer delta kanske att försvinna. Först på sommarn, när virusaktiviteten är lägre och de flesta har ett skydd mot omikron, antingen pga vaccinet som nog kommer på sommarn, eller pga infektion, kommer läget att bättra sig. Sen har vi Flockimmunitet mot både delta och omikron. Omikron kommer inte att försvinna helt, men kommer kanske inte att vara värre än en flunsa eller förkylning pga flockimmuniteten. Sen har vi klarat av det, om det inte kommer nya mutationer.
Med vänlig hälsning Nostradamus Condor 😁
Gott Nytt År önskar jag också.
/Maria
Gott Nytt År 🎆🎆🎆
Jag vet inte vad jag ska tro om pandemin, jag hoppas så klart men vi ser ju hur pass snabbt nya mutationer uppstår men förhoppningsvis försvagas viruset och övergår i en svagare variant som inte är livshotande.
Nog tror jag vi under 2022 får dras med den, det kommer ta tid med olika vågor men jag tänkte igår undrar hur det ser ut om ett år när vi möter 2023 om vi då kan befinna oss i ett betydligt bättre läge.
Känner mig dock ändå optimistisk för en dag är den över 😎
#0: Jag går inte och väntar på några vågor. Covid har inte längre så stor betydelse i mitt dagliga liv. Jag försöker följa riktlinjerna, ta mina sprutor och i övrigt leva mitt liv. Alla jag känner är vaccinerade och normalt omtänksamma. Vi kan mestadels leva som vi brukar. Det som mest påminner oss om covid är det vi läser om det i tidningar, på nätet och i affärer.