I Australien värnar man om de svaga
Key points: Millions of Australians have co-morbidities making them more vulnerable to COVID They are at more risk than ever before as restrictions are relaxed People are urged to remember 'social controls' to protect those most in danger
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Australien är ett varnande exempel på hur lätt auktoritära tendenser kan gå över styr med verkliga och skrämmande konsekvenser. I många fall har byråkrater med nyfunnen makt har blivit tyranner med "omtanke" som täckmantel.
Läkare vågar inte ge undantag för vaccinering av rädsla för represalier, så människor som är allergiska mot vaccinen tvingas ändå vaccinera sig. Har hört ett fall där personen i fråga uppmanades vaccinera sig på sjukhus under uppsikt så de kunde hantera den väntade anafylaktiska chocken! Annars får de utegångsförbud.
Ganska imponerande att vi kan ha så otroligt skilda bilder av vad det är som händer, egentligen. Kanhända underskattar jag riskerna med Covid, men jag är ganska säker på att du underskattar riskerna med ingrepp i de individuella rättigheterna.
#1: Nej jag underskattar inte riskerna.
Vad du hört av någon annan är inte en sanning.
Artikeln talar emot ditt uttalande att alla till varje pris ska vaccinera sig trots att man riskerar en anafylaktisk chock.
Även i Sverige rekommenderar man att personer som har allergier inte ska vaccinera sig på på allmänna platser utan att boka tid på vårdcentral där man har bättre resurser än i en tillfällig vaccinationscentral
Om jag förstår dig rätt så anser du att COVID är en harmlös sjukdom och därför behövs inget Vaccin.
Du förvanskar begreppet demokrati och försöker gör din uppfattning till en allmän sanning
Om nu COVID skulle vara dödlig vad är då ditt demokratiska råd till alla världsmedborgare?
Allmän Information om vacciner i Australien :
https://www.health.gov.au/initiatives-and-programs/covid-19-vaccines
Specifik information för de som riskerar att drabbas av anafylaktisk chock:
#2, 3 - God jul…
Tack för att du gav mig rätt i dessa frågor. 🥇
Du var säker sjuk när man gick igenom grundlagen i skolan - du kanske inte var vaccinerad för ett antal barnsjukdomar!🤫