Corona iFokus

Corona

Etikett: skyddsåtgärder
Läst 116 ggr
[Urskog]
0

Trängsel i butiker inför jul 🎅🏻

Hur löser ni det, handlar ni fysiskt i butiken ?

Här är det så bra nu med skåp utanför en butik så bara att beställa online och sen hämta sina varor.

Har legat på stenhårt en tid sen dom där skåpen kom och inte en enda butik behöver jag gå in i och allt annat förutom maten kommer hem till dörren så det är väl det nya normala vi går till mötes.

Hur är det hos er, finns det bra lösningar så ni slipper trängas med folk inne i butikerna ?

Jag måste säga att jag snabbt blev bortskämd med skåpen att hämta maten i, bekvämt enkelt och bra 😎

Carmarino
1

Brukar handla på förmiddagen när det är lite mindre folk i affären. Den är rätt stor så det är sällan det blir någon trängsel. Dessutom självscannar jag, så det är lätt att hålla avstånd vid "utcheckningen".

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Urskog]
0

#1 Självscanning finns här också i två butiker men den tredje har inte skaffat det än och det underlättar nog en hel del lika som med skåpen så minskar antalet kunder inne i butiken. Vi hoppas att fler följer efter med skåp för då kan man verkligen hålla avstånden utomhus 😎

Maleficum
1

Jag försöker handla på förmiddagen när det är lite folk plus självskannar alltid (alltid älskat den funktionen och blev överlycklig när de införskaffa sånt i affären jag handlar i för några år sen).

Är tyvärr lite för kinkig när det kommer till att välja bla frukt och grönt för att beställa till skåp (även om de finns i den butik jag brukar handla), vill helst titta och känna på den själv. Plus att jag gillar att kolla efter kort datum grejer.

Aldrig gillat folksamlingar så även innan corona så har jag alltid försökt hålla avståndet till folk och inte gillat när personer tränger sig för att plocka något!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Urskog]
0

#3 Där förstår jag dig fullt ut för jag är väldigt kinkig själv med varor och datumen men vissa saker kan jag få hem till dörren från dom som jag känner till så det löser sig det också för man vill ha kvalitet på det som man beställer.

Sen tror jag att skulle dom slarva med att plocka ihop mat åt folk kommer folk snart att handla fysiskt i butikerna så dom vågar nog inte för det gör att ryktet går och butiken förlorar på det.

Aldrig gillat folksamlingar så även innan corona så har jag alltid försökt hålla avståndet till folk och inte gillat när personer tränger sig för att plocka något!

Ha ha ha här är vi totalt olika 😄 , jag älskar folksamlingar och många människor samtidigt det tycker jag bara är roligt men det där tränga sig i butikerna kring varor det kan jag reta upp mig på och slänga ur mig något knäppt kul så en trist situation kan bli en liten trevlig pratstund med en helt okänd person 😎

Caeli
1

Handlar också mat på lite "udda" tider och självscannar alltid. Upplever att folk är hänsynsfulla och håller avstånd och väntar in varandra väldigt bra.

Körde däremot förbi ett stort affärscentrum häromdagen vars parkering var smockfull av bilar. Så nog är det många som är ute i julhandeln nu…

Draken
1

handlar nästan alltid fysiskt i butik. Men jag åker ut på tider som jag vet att det inte är så mycket folk. Jag använder dessutom munskydd , även handskar om det behövs (har alltid 3-4 par handskar i fickan 😊)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

Mat måste jag handla i fysisk butik
Presenter har jag handlat nästan bara på nätet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.