Sydafrika - många botade
Denna video är för dem som kan se ett annat svar på pandemin än den vi har i Väst.
Dr Shankara Chetty har botat över 8000 utan sjukhusinläggningar och ingen har avlidit. Tror han är något på spåren då man hört fragment av detta på olika ställen och troligtvis kan vi inte vaccinera oss ur detta. Finns svensk undertext till videon.

Hann bara kolla fem minuter nu men ska kika mer senare.
Hoppas filmen får ligga uppe på Youtube.
// Staffan
- Redigerat 2021-12-17 18:04 av Staffan
#0:
Man ska inte tro på alla mirakel som man läser. Det är bara han själv som hävdar sådant, utan någon sorts evidens. Han är bara en vanlig husläkare.
2 år har vi pandemin. Om han har börjat att behandla när pandemin började, skulle han ha behandlat 333 patienter per månad. Redan det är en anledning till att vara skeptisk.
Dessutom är han en konspirationsteoretiker som hävdar att covid är ett manipulerat virus och vaccinerna är gjorda för att döda och kontrollera människor. Han hävdar att vaccinet skulle innehålla spike proteiner, fast det bara är byggplanen av delar av spike proteinet.
Han hävdar att spike proteinet är ett gift, utan att reflektera över att själva viruset innehåller hela spike proteinet. Sen säger han att spike proteinet fördelar sig i hela kroppen, fast det inte finns ett spike protein i vaccinet. Detta ska enligt honom leda till autoimmuna sjukdomar. Det är bara det att detta i så fall bara skulle gälla för hela viruset, eftersom virust som sagt innehåller hela spike proteinet.
Men han är redan avslöjad som charlatan:
https://faktencheck.afp.com/http%253A%252F%252Fdoc.afp.com%252F9TQ4MT-1
Om man läser vilka mediciner han behandlar med här på den här länken, så fortsätter jag hellre att vaccinera mig. https://emlct.com/wp-content/uploads/2021/08/COVID-Rx-4-DR-CHETTY-8th_day_therapy_may_12_2021.pdf
Minns när jag tog Xarelto efter min operation, hur jag fick stora blåmärken på benen efter bara 10 dagar. På bipacksedeln står det att 1 av 100 kan få hjärnblödning. Jag vill inte ens veta hur det skulle ha slutat om jag hade behövt ta dessa tabletter längre än så.
Läser man bipacksedeln för Promethazine som han också verkar behandla sina patienter med, så kan man läsa att 1 av 10.000 kan drabbas av malignt neuroleptika syndrom som i värsta fall kan leda till koma.
Sen ska man inte glömma hur många dödsfall aspirin genom tiderna har lett till. Det är heller ingen medicin som jag vill ta varje dag av i månads tid.
Ser man på innhehållsförteckningen för mRNA vaccinet, så kan man läsa att det nästan bara innehåller helt naturliga ämnen som redan förekommer i vår kropp som vatten, salter, socker och fetter. PEG finns där förstås också. Ämnet som kan förorsaka allergiska reaktioner. Men det förekommer även i laxeringsmedel och i tandkräm. Sen finns där förstås budbärar RNA som är det minsta att vara rädd för.
Man ska inte heller glömma att det är smittspridningen som vi måste förebygga, så att så få som möjligt behöver vård. Det handlar alltså inte om hur man behandlar folk som redan insjuknat. Det skulle bli en total katastrof om vi inte gjorde någonting åt smittspridningen och bara behandlade sjuka människor. Alla skulle inte få vård.
Men visst, finns det någon som hellre vill ta de där betydligt skadligare medicinerna som Dr Chetty behandlar med, än att vaccinera sig, så varsågod och lycka till.
Dr Chettys många mediciner fick mig att tänka på den här bilden som jag hittade för ett par dagar sen här: https://twitter.com/DerGeidorfer/status/1433391266977521664
(Man ska förstås inte glömma att även vaccinerade kan bli smittade och sjuka)
- Redigerat 2021-12-17 19:12 av FataMorgana
Helt otroligt att denna sajt blivit snarare en förespråkare för konspiratoriska idéer och osakliga inlägg än en källa till korrekt information.
Det var väl inte så det var avsett - eller har ni ändrat inriktning?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Jag går inte in i någon diskussion med er, Condor o FataMorgana. Har sett att ni redigerar varandras inlägg o hetsar med er ståndpunkt. Jag uppfattar det som skygglappar. Men om ni tycker att ert sätt fungerar mot pandemin så är det ok för mig.
Var o en blir salig på sin tro, som man hörde från de äldre när jag växte upp.
Sen var denna video nog inte avsedd för er i första hand.
#7:
Vad menar du med att redigera varandras inlägg?
Sen ska du veta, att det enda jag vill är att fakta ska tala för sig själv och att falska informationer ska avslöjas för det som det är. Falska informationer är en fara för samhället och för människors liv. Du kan ju försöka att svara sakligt på inläggen i stället för att gå rakt på personerna.

#8 FataMorgana
"Sen ska du veta, att det enda jag vill är att fakta ska tala för sig själv och att falska informationer ska avslöjas för det som det är. Falska informationer är en fara för samhället och för människors liv."
Jag håller med dig till 100 procent.
// Staffan

#6 Pyttelite
Avsikten var att vi skulle kunna diskutera covidpandemin och att försöka hjälpas åt att dela information som kan hjälpa alla att navigera sig fram på ett så bra sätt som möjligt. Inte svårare än så.
Jag hoppas inte du tycker att jag är en förespråkare för konspiratoriska idéer? Menar du att det vore bättre att jag håller tyst istället för att lyfta frågor jag har och får hjälp med att göra en bedömning av om det är trovärdig information eller inte?
Tycker du att vi borde anamma samma regler som Facebook, Twitter och Youtube och förbjuda alla ifrågasättanden av vaccinen?
// Staffan
- Redigerat 2021-12-17 19:52 av Staffan
#10: Jag tycker att ni ska vara restriktiva med att låta er sajt vara en lekplats för uppenbara konspiratoriska youtubeinslag.
Däremot välkomnar jag diskussioner kring för eller emot vaccination eller andra aktiviteter som lockdown eller munskydd.
Var och en måste få fatta sina egna beslut på sin ”tro” så länge det inte går ut över andra.
Det finns inget krav på att ha rätt när man för en diskussion utan det viktiga är att belysa olika sidor eller ståndpunkter.
Däremot finns det andra aktörer som har egna agendor och dessa borde man inte göda.
Det kommer gode nyheter fra Sør-Afrika, etter at koronaviruset muterte til omikronvarianten. Landet mener de har sett smittetoppen for nå.
Läs mer här:
https://www.nrk.no/urix/sykehusinnleggelsene-i-sor-afrika-stuper-med-omikron-1.15776614
Tänker att det säkert kan finnas något uns av sanning i det han säger, men då jag inte har någon annan källa än hans egen på detta väljer jag att ta det hela med en nypa salt.
Det vi vet om virus överlag är att de muterar och när de gör det blir de för det mesta svagare. I Coronaviruset Covid19:s fall vet man inte hur det står till med det, men vad det verkar biter vaccinet, man behöver bara fler doser. Dock är det inte läge att resa i onödan och utlandsresor och sådant kanske man ska undvika helt så länge man inte vet hur det ligger till och det gör vi inte än, det kan mycket väl mutera igen och uppenbarligen kan man smittas fler än en gång, beroende på immunförsvar och sådana saker. Men min gissning är att det här, när det väl är klart, vilket lär ta ett tag till, kommer att ansluta sig till våra andra influensor, men vi får ha tålamod och kolla våra källor tills dess.

wobleschka Instämmer helt med vad du säger.
Pyttelite Tack för artikeln, roligt att höra att det går bra för dem.
Condor Om du sett videon så säger han att han lärt ut behandlingen. Naturligtvis
har han inte behandlat alla själv.
FataMorgana Det var ingen stor grej men har sett att du redigerat Condors inlägg så förstår att ni skriver ihop. Men man får faktiskt känna varandra. Men många vill inte skriva här när ni håller på och går fram som en ångvält om det inte är era åsikter. Det märks ju nu att ni inte håller er till sanningen. De mediciner han prata om används här i Sverige, inget konstigt.
Ber om ursäkt om svaren ser konstiga ut. Är inte van att svara på fler på en gång så det fick bli så här.
#14:
Jag har ingen aning om varför du tror att jag redigerat Condors inlägg, även om han är min sambo, som säkert de flesta här vet om, så känner jag inte ens till hans lösenord. Han kan redigera sina inlägg själv om han upptäcker att han skrivit något fel.
Sen har inte fakta med åsikter att göra. Menar du att det här inte är sanning? https://emlct.com/wp-content/uploads/2021/08/COVID-Rx-4-DR-CHETTY-8th_day_therapy_may_12_2021.pdf
Eller menar du att det här inte är sanning: https://thl.fi/sv/web/infektionssjukdomar-och-vaccinationer/aktuellt/aktuellt-om-coronaviruset-covid-19/vacciner-och-coronaviruset/vanliga-fragor-om-mrna-vaccin
#7:
Nu ska du inte vända på steken. Det är du som har ställt in falskinformationer av en konspirationsteoretiker. Det skulle ju kunna vara så att du själv bara har blvit lurad. I så fall borde du tacka mig och Fata Morgana för att vi har visat dig hur det står till, förklart och länkat till fakta.
Men i stället blir du sur, sprider lögner om oss om att vi skulle redigera varandras inlägg, fast jag inte kan e en mening i det och man ser om ett inlägg har blivit redigerat. Du går till personangrepp och säger att vi hetsar. Därför drar jag slutsatsen att det är ditt syfte att sprida falskinformationer och du är sur på folk som avslöjar det.
Om videon var avsedd för oss eller inte är inte relevant. Om jag ser att folk är ute för att sprida falskinformationer rättar jag till dessa och refererar till fakta. Som jag ser har du dock inte lärt att skilja mellan fakta och åsikter. Typiskt för konspirationsteoretiker.
Du är inte den första här som är ute för att sprida ut konspirationsteorier. Tills nu har ingen lyckats bra med det och om du fortsätter tvivlar jag på att du kommer att skriva här länge. Dom som spred konspirationsteorier före dig är i alla fall borta.
För övrigt har jag just redigerat mitt inlägg sjäkv, pga ett par skrivfel.
- Redigerat 2021-12-18 12:25 av Condor
Suck, ännu en tråden med tjabb och gnabb samt ett troll som återuppstår på sajten om och om igen man börjar tröttna på det här nu 😫

#17: Ja, det är jättetrist. Är med på ett annat forum, dock inte så anonymt, vilket kan vara orsaken. Där är väldigt god stämning och man kan diskutera allt inom detta ämne. Där har pandemin fört oss samman, vilket vi behöver idag. Här kallas allt konspiration, antivax mm. Har sett samma i andra trådar här med, om någon tänkt lite" utanför boxen". Lite obehagligt. Inte ens forskarna vet, så varför kan inte människor få ta del och prata vad som händer i världen. Själv är jag varken konspiratoriker eller antivaccin. Däremot är åsiktskorridoren lite smal för mig. Jag återgår till mitt andra forum för jag har kanske retat upp någon igen:-).
Sydafrika har ett helt annat läge än Sverige. Det är minst två samhällen som definitivt inte har samma villkor
Vaccinationsgraden är låg i hela Afrika. Dels har man inte fått tillgång till Vaccin för de ligger inte först i kön.
dels sprids Konspirationsteorier och det finns ett stort motstånd mot vaccinering bla för att det är dåligt med sjukhusvård generellt och människor blir misstänksamma när det inte är viktigt att upprätthålla grundfunktionalite samtidigt som de nu ska tvingas till vaccinering. Det verkar skumt.
Slutsatsen är att det i Afrika inklusive Sydafrika är ett annat läge än i västvärlden och det måste man ha med när man ser ett inlägg som detta. Det går inte att ta ur sitt sammanhang.
Med tanke på hur många ovaccinerade som dött i Sverige så är det väl knappast smart att vägra Vaccin.
De som genomgått en Coronainfektion har ett bättre skydden än en ovaccinerad och ännu bättre om de dessutom är vaccinerade.
När det gäller EUs COVIDpass finns det tre grader,.
1 Vaccinerad
2 Genomgått en Covidinfektion
3 Negativt PCR-test
- Redigerat 2021-12-19 08:44 av Pyttelite
#18:
Än en gång: Det handlar inte om åsikter, utan det handlar om att du sprider ut en konspirationsteoretikers falskinformationer!
Falskinformationer är farliga, speciallt när det handlar om kvacksalveri. Det där är samma kategori som när Trump rekommenderar att spruta desinfektionsmedel eller när Kickl rekommenderar att ta hästmaskmedicin. Det har folk dött utav.
Vi har bara talat om för dig att "läkaren" inte är seriös, utan en konspirationsteoretiker och vi har länkat till fakta (inte till åsikter). Vi har informerat dig om hur det står till med medicinerna som han säger att han behandlar med och det är också fakta, inga åsikter.
Det var för dig anledningen till att gå över till personangrepp och du har ljugit om oss. Nu skriver du att det är tråkigt att det tjaffsas, fast det är du som tjaffsar.
För övrigt, i Finland har dom mindre konspirationsteoretiker. Där lär barnen redan i skolan hur man skiljer mellan fakta och åsikter.
#18: Nu var det ju trots allt jag som svarade helt sakligt och berättade om varför jag själv hellre väljer Vaccin framför sjukdom och en massa mediciner. Att du sedan inte kunde svara sakligt på det, utan gick rakt på person och började hävda en massa saker, som att jag och Condor skulle redigera varandras inlägg och att vi inte skulle hålla oss till sanningen, visar tydligt på att det är du som tjafsar. Varför inte hålla sig till ämnet och svara på argumenten och varför inte berätta vad det är som inte skulle vara sant av det som jag skriver? Om jag skriver något som är fel, så vill jag hemskt gärna att någon ska rätta till det och berätta hur det verkligen är. Jag vill ju inget annat än att faktan ska komma fram.