En liten parodi
Skulle man se hela världen med samma ögon som olika rörelser (sanningsrörelsen, QAnon, Querdenker och högerfaschister, egentligen samma….) ser coronapandemin och tänka och resonera som de gör, skulle man resonera så här:
Jag är emot plikt för vinterdäck på vintern. Jag låter mig inte förmyndigas av staten. Var och en ska själv få välja vilka däck han monterar på sin bil och folk ska inte tvingas att montera vissa däck, när man egentligen vill vänta tills tillverkarna har utvecklat bättre däck. Ta en titt i statistikerna. De flesta olyckor på vintern sker med vinterdäck!!! Vakna äntligen upp!!!
Man är utsatt för mycket större fara med vinterdäck och utsätter människor som inte har vinterdäck för en stor fara, eftersom vinterdäck ger folk en felaktig känsla av att känna sig säkra. Ingen med vinterdäck är säker! Dessutom är det en oförskämdhet, att man när det snöar inte får köra med sina vanliga däck, utan att man blir utstängd från gatorna som om man vore en andra klass människa. Dom delar upp människor i 2 grupper och separerar människor från varandra. Man blir klassad som antingen bättre eller sämre människa!
Jag är också emot att man inte får dricka alkohol eller ta droger när man kör bil. Jag är själv ansvarig för min hälsa och om om jag mår bra av alkohol eller droger vill jag inte avstå från dem bara för att jag kör bil. Ta en titt på statistiken. I Sverige dödas varje år 300 människor i trafikolyckor. 70 av dessa dör pga alkohol eller droger i trafiken. Det betyder att 230 personer (det är 77 %) dör pga att de var nyktra!
Sen kan man även titta på statistikerna. Nästan alla som dör i trafiken hade säkerhetsbälte på sig. Slutsats: Vill man vara säker på vintern ute på gatorna, ska man köra med sommardäck, både full och nerdrogad och utan säkerhetsbälte. Att köra nyktern, med vinterdäck och säkerhetsbälte är DÖDEN!!! Men eliten vill ju decimera folket och det är därför som de gör så idiotiska lagar. Men vi får hoppas att fler vaknar upp. Vi ljusarbetare är de goda som kämpar mot mörkret och därför ska ni höra på oss och inte läsa lydmedia eler titta på andra TV kanaler än dom som vi väljer ut åt er. Ljus och kärlek till er, mina kära brödrar och systrar!
- Redigerat 2021-11-09 14:35 av Condor
Glöm inte att fler och fler gator förbjuder dubbdäck, så man kan ju gissa hur livsfarliga dom är. Fast eftersom dom är förbjudna på dessa gator motiverar det mig att köpa dubbdäck och jag tänker bli förbannad över att världsregeringen förbjuder mig att köra med säkrare däck på dessa gator.
Mvh // Johan
#1:
För gatorna är dubbdäcken livsfarliga. 😄 I Österrike har dom blivit helt förbjudna.
😃
😅
😂