Corona iFokus

Corona

Etikettvaccin
Läst 130 ggr
Staffan
2021-09-09 11:54
2

Boosterdoser

"Så kallade boosterdoser är nödvändiga för att stoppa pandemin. Det säger vaccinforskaren Matti Sällberg i SVT:s Morgonstudion. Och enligt Sällberg lär det bli fler än tre. – Det är inte omöjligt att vi kommer att behöva fyra eller fem doser."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskaren-kan-behova-fyra-till-fem-vaccindoser

// Staffan

Så kallade boosterdoser är nödvändiga för att stoppa pandemin. Det säger vaccinforskaren Matti Sällberg i SVT:s Morgonstudion. Och enligt Sällberg lär det bli fler än tre. – Det är inte omöjligt att vi kommer att behöva fyra eller fem doser.
Staffan
2021-09-09 11:55
2

Tilläggas bör att artikel avslutas med:

"Matti Sällberg är delägare i företaget Svenska Vaccinfabriken som framställer Vaccin."

// Staffan

Condor
2021-09-09 12:26
1

#0:

Jag läste att man bildar 5 ggr mer Antikroppar efter tredje sprutan som efter den andra. Jag tycker att man redan borda att ha börjat vaccinera de äldsta och riskgrupper för länge sen. Efter 5-6 månader avtar skyddet ganska mycket, så de som vaccinerades i januari har inte mycket skydd kvar.

Denna kommentar har tagits bort.
[Urskog]
2021-09-10 16:49
0

#2 Där håller jag med dig, mina föräldrar vaccinerades i mars tror jag det var och dom är 88 och 92 år så deras Vaccin har troligen försvagats och jag har starkare skydd än dom som vaccinerades i somras så absolut visst borde dom grupperna få en tredje dos omgående kan man tycka.