Genombrottsinfektion
Är inte så vanligt men det förekommer som vi vet. Trodde för en vecka sedan att jag råkat ut för jag blev sjuk och det gick så hårt åt lungorna samt en hosta som är och var bedrövlig men efter både antigentest hemma och PCR test visade det sig inte vara någon Corona men helt säker kan man inte känna sig trots full vaccination.
Jag vet mycket bra vart jag blev smittad så hade smittspårning behövts hade det vart hyfsat lätt för en yngre kille i tonåren vände sig om och nös mot mig på en restaurang och vi hade mer än två meter mellan oss och han skötte det precis som bokens regler säger nys i armvecket så här ser man verkligen hur lätt det är att smittas trots avstånd.
Blev lite nyfiken att höra om någon av er här inne råkat ut för genombrottsinfektion ? om så hur mår/mådde ni, tog det hårt eller blev det som en mild förkylning.
#0: Du kan inte alls veta att det var han som smittade. Kan vara någon som var symptomfri också.
Vet inte vad du menar med genombrottsinfektion. Du blev sjuk med hosta.
#1 Va sött och hallegosingen , menar du att jag kan tjäna pengar 🤑 det är ju alla tiders det men vi har ett stort problem det är för lite stålar och du har inte ens så mycket stålar så du någonsin skulle kunna locka mig eller någon annan klok på i fokus 😎
Vad ni gör klicka inte på James Johnssons länk i signaturen
Det är ett troll.
- Redigerat 2021-09-04 16:47 av [Urskog]
#2: Jag vet för jag var där och det var så uppenbart men nu är det inte Corona dock visar det hur lätt och smittsamt allting är.
#4 Du kan ju ha smittats var som helst. Bara för att någon är yngre och nyser så är det ju inte självklart.
/Maria
Tänk att det ens ska behöva ifrågasättas, man vet ju faktiskt själv vilka situationer man befunnit sig i. Herregud.
#6: eftersom du faktiskt inte kan veta vem som smittat dig, påtalar vi det. Det kan ha varit vem som helst i restaurangen. Man smittar mycket innan symptomen bryter ut och om någon varit sjuk länge smittar man mindre.
Så nej du kan inte veta. Personen nös dessutom i armvecket på avstånd. Så du kan omöjligt veta.
Att virus och bakterier smittar lätt vet väl alla.
Finn dig i att jag vet.
#8: eftersom du inte kan veta så finner jag mig så klart inte i det. Löjligt att sitta och hävda en omöjlighet.
Läs på lite och återkom när du har koll på hur man smittas.
#9 Du var på plats förstår jag därför vet du men inte jag. Det är ju bra att andra vet åt sig, toppen toppen.
Tråden handlar inte om mig den ställer frågan om någon råkat ut för genombrottsinfektion ingenting annat.
#10: finns alltid någon som vet bättre än man själv gör och gärna talar om det oavsett hur situationen ser el såg ut..så även om du var ensam i lokalen ..så fick du antagligen smittan av någon som skrev ett inlägg här..tänk om alla kunde vara så här kritiska när nått nytt dyker upp,som d inte har en aning om..ist för att sväva iväg till la-la landet utan att ifrågasätta nånting..konstigt d där
#11 Där har vi svaret, något inlägg på i fokus gav mig flunsan 😂 👍🏻
Med tanke på hur få det är som fått en genombrottsinfektion med Corona är det nog svårt att få ngt svar.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#10: man behöver inte vara på plats. Det räcker att man vet hur virus och bakterier smittar, så vet man varför du inte vet vem som smittat dig. Du tror att du vet och det är något helt annat.
Tråden handlar så klart om det du skrivit i ditt inlägg.
#13: Jag vet inte om jag direkt väntar mig några svar för det är så pass ovanligt med genombrottsinfektion men jag tycker det är lite intressant att höra om någon drabbats som skriver eller är medlem här inne.
#14 Nina, vi är båda lika envis som synden och ingen av oss ger oss 😂 du har rätt och jag har rätt 😂 men jag vet i alla fall att JAG har rätt 😂😂😂 det du 😂😂😂
#2: Genombrottsinfektion är när man är fullvaccinerad men blir smittad efter att sista dosen har fått full verkan.
#15: 😆
#16 Tack ska du ha :)