Covid med och utan vaccin
Här kan ni se skillnaden på hur lungorna ser ut på en vaccinerad patient som ändå fick covid och en med covid som inte var vaccinerad.
Vilken skillnad
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror inte att man vinner något på att visa skräckpropaganda.
Faheem Younus Vet att det inte går att jämföra sjukdomsbilder på detta sätt ändå gör han det.
Vi vet inget om patienten på vänstra sidan mer än att hen är ovaccinerad och samma för högra sida med skillnad att hen är vaccinerad.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2021-07-24 13:17 av Pyttelite
#2:
Vi vet ju inte hur han har jämfört. Men jag tänker att han som läkare inte har jämfört en äldre person med kroniska sjukdomar som inte är vaccinerad med en vaccinerad yngre person utan sjukdomar. Snarare tvärtom, för att de flesta äldre är vaccinerade.
Hur vaccinet verkar ser vi ju ändå. Vaccinerade smittas också ibland, men det blir nästan inga svåra förlopp längre. Just nu stiger antalet nya infektioner, men ändå minskar antalet människor som hamnar på sjukhus.
Han skriver ju själv: "Yes. You can get COVID after vaccination but it’s typically mild disease" och sen gav han ett exempel på det med sina bilder.
#3: Jo jag förstår att han vill väl men det är i sig inte speciellt pedagogiskt att visa den typen av bilder eftersom den högra bilden lika gärna kan vara en ovaccinerad med mycket milt utbrott så bilderna är värdelösa.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#4:
Jag antar att den här läkaren har sett hundratals röntgenbilder och iaktagit skillnader mellan vaccinerade och icke vaccinerade på väldigt många exempel. Från alla dessa exempel tog han ut 2 bilder som är typiska.
massa krossade revben på bilden,så d är det som är orsaken kanske.. ser ut att vara kraftiga blödningar i just det området..du antar bara men har inga fakta,,wow du har förändrats condor,du har blivit besatt =P även du börjar sprida missinformation..pga nått du TROR på
#6:
Först av allt borde du lära att tolka röntgenbilder, för det finns inga krossade revben på bilden. Däremot ser man en diffus kompression av lungorna, där lungkärlen är svåra att avgränsa och som får bilden att verka grumlig. Det kan orsakas av t.ex. lunginflammation, fibros och av covid.
Sen kan du ta och lära att skilja mellan ett antagande och en tro. En tro är någonting som man tror på, av vilken anledning som helst. Ett antagande är en förmodan (ingen tro), som i det här fallet får stöd av att en covidläkare för det mesta har sett ett stort antal lungröntgen och att han ställde in 2 av dom syns på att han twittade det. Eftersom jag refererade till läkarens Twitter, är det ingen missinformation.