Corona iFokus

Corona

Etikett: covidbevis
Läst 324 ggr
Pyttelite
2

Har du fått ditt COVID-pass än?

Dags och hämta covidbevis tänkte jag.

Men för mig fungerade det inte.

https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2021-07-03 19:25 av Pyttelite
DesK
1

Jag hämtade det härom dagen, utan problem och flera av mina vänner har också hämtat det. Så smidigt att ha det i Kivra 😊

/Désirée

Pyttelite
1

#1: Tyvärr var boxen tom 😒

Pyttelite
1

#1: Använder du Appen eller loggar du in via datorn?

DesK
1

Jag loggade in med bank-id

/Désirée

Pyttelite
1

#4: Jag försökte via telefonen men antingen funkar det inte eller så har jag för lite minne.

Det fungerade när jag gjorde det via datorn - mystiskt.

Vixxen
1

Har mitt Covidbevis sparat i datorn och i Kivra också nu.

Sindri
1

Vi har inte Kivra, men det fungerar alldeles utmärkt ändå. Man får upp en pdf-fil som man kan spara i datorn, plattan eller telefonen.
Däremot så fanns inte makens andra spruta med i hans bevis trots att det är flera veckor sedan han tog den och vårdcentralen säger att de anmält.

Pyttelite
1

#7: Jag fick inte upp pdfen i telefonen bara i datorn.

De har haft ngt problem och skulle göra en omkörning tills imorgon.

• Redigerat 2021-07-03 20:58 av Pyttelite
Fridaaaa
2

Nej ska inte resa så kommer inte ladda hem det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sindri
1

Annars kan du maila den till dig själv, öppna det mailet i datorn och ladda ned pdf:en därifrån.

Pyttelite
1

#10: Jag fick överhuvudtaget ingen pdf via telefonen men däremot via datorn.

Karmatarerskanise
1

Laddade ner på mobilen nyss och fick det till minmyndighetspost brevlåda.

Grace2009
3

Har inte laddat ner för jag har inga planer att resa de kommande 3 månaderna.

Caeli
4

Kommer inte att ladda ner det. Jag ska stanna hemma i sommar! 😊

Tror tyvärr inte att det här eländet är över än så det känns bättre att hålla sig på hemmaplan - även efter två sprutor.

DesK
1

Jag har laddat ned det, för att vara på säkra sidan, ifall det kommer att krävas även inom landet. Jag kommer inte att resa utomlands iår heller.

/Désirée

Pyttelite
1

Oavsett om man reser eller inte kan det vara bra att testa.

Tror precis som alla andra att det kommer att ta tid att komma tillbaka till det som var innan.

Sindri
1

#11: Sorry, slarvfel, skulle skriva att du kan maila från datorn, öppna mailet i telefonen och där ladda ned bilagan.

Carmarino
0

Laddade ner det mest för att se om bägge sprutorna var med i beviset. Det var de, och nerladdningen fungerade utan problem. Har dock bara testat på datorn.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
0

Under torsdagen lanserades tjänsten covidbevis som ska kunna användas för att bland annat bevisa att man är vaccinerad när man är ute och reser. Men ett tekniskt fel ledde till att flera covidbevis blev felaktiga.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/problem-med-covidbevisen-i-region-stockholm

Under torsdagen lanserades tjänsten covidbevis som ska kunna användas för att bland annat bevisa att man är vaccinerad när man är ute och reser. Men ett tekniskt fel ledde till att flera covidbevis blev felaktiga.
[Urskog]
1

Jag är inte riktigt där än men snart så, har så klart kollat lite men det är så överbelastat men förhoppningsvis så lättar det också och jag ser fram mot mitt bevis för nu jäklar får det vara slut på stugsittandet och jag ska ut i världen och njuta livet väl jag fått min andra dos och ett par veckor fått gå efter den tack fina vaccinbevis.

Fritt fram nej för vi behöver ändå ta hänsynen men nog är det en biljett ut i friheten och världen allt så vi äntligen kan börja resa igen. Underbart 😎

Niklas
2

#0: Gör gärna ett separat inlägg med samma innehåll men en rubrik som ”Så här hämtar du ditt Covid-pass”, eller liknande.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

• Redigerat 2021-07-07 10:28 av Niklas
CasaRamon
1

Jag lyckades direkt få vacc-pass. Hur lätt som helst.👍

[Urskog]
0

Hämtade mitt pass igår helt utan problem, nåja nu är jag inte fullvaccinerad men om en vecka idag är jag och det var enkelt att ladda ner det här 😎

CasaRamon
0

Jag är fullvaccinerad, men ska inte resa förrän i slutet av september, så då får jag göra ett nytt pass, då det bara gäller i 3 månader. Men nu vet jag hur man gör.

Draken
1

Jag laddade ner mitt via 1177

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis