Hitta tid för dos 2?
Någon som vet knepet för att boka tid för dos 2?
Jag fick ett sms från Alltid Öppet idag om att jag kan boka dos 2, men när jag skall gå in och boka så vill appen dels boka dos 1, dels finns absolut inga tider någonstans.
Läggs tider ut en speciell veckodag och tid? Jag vill inte ha tid nu utan om 2-3 veckor. När skall man logga in och kolla?
Skall jag boka även om det står dos1? Jag vill ju ha samma sort (Pfizer).
Det är olika på var man bor. Men man ska kunna se hur och var man bokar på 1177.se
#0: Det är bara att ladda om sidan tills du lyckas. Drygt två timmar av konstanta försök tog det för mig att boka dos två. Inte klokt.
Oj då, det blir inte lätt med den knackiga uppkopplingen vi har här. Jag får vänta tills vi är hemma igen.
Men det är inte så att de lägger ut nya tider en speciell dag? Så att man skall boka t ex på måndagar.
Tillhör region Stockholm.
Men så galet! Sådant lär ju få färre att vaccinera sig :/
Här (Göteborg) så fick jag vänta länge på första dosen. Det stod att man kunde gå in och boka på nätet. Jag kollade flera gånger om dagen men inga tider fanns alls. Jag skulle visa min man hur dåligt det var en lördag morgon och då helt plötsligen fanns det EN tid och den bokade jag snabbt som attan😉
/Maria
Här har bokningen fungerat väldigt smidigt. Bokade på nätet när det var dags för mitt årtal. Fanns hur många tider som helst bara att välja och vraka.
Tid för dos 2 fick jag av ssk som vaccinerade.
Konstigt att de gör det så svårt att boka tid för vaccinering. Det motverkar ju helt syftet att så många som möjligt ska vaccinera sig.
Själv hade jag tydligen tur, för jag blev uppringd av vårdcentralen och fick veta att de hade en tid till mig för första sprutan. När jag sedan fått den fick jag en lapp med tiden som var bokad för spruta nummer två. Väldigt smidigt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#7: Då fick du din första spruta före 10 maj?
Jag blev också uppringd, men kunde inte ta förrän 12 maj och då var allt ändrat.
Imorse kom jag in och kunde se tider, men inte så långt fram i tiden som jag vill ha. Jag får vänta ett par dar och försöka igen.
#8: Ja, jag fick den första sprutan 27 april.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#0 Fick du någon lapp i brevlådan med ett nr du kan ringa? Ibland kan det fungera smidigare…
Själv fick jag boka dos2 när jag var och tog dos1, så det var himla smidigt. Jag gick via iDoc i Södermanland. Tydligen vänder sig folk från andra län till dem, så de direktbokar gärna de som bor i länet, för annars finns risken att de inte hittar tid för dos2.
Jag fick tid till dos två samtidigt som jag tog dos ett.
/Maria
#11: Samma för mig.
Jag tog första dosen idag och fick en tid för andra dosen direkt..
Att det är så olika i olika regioner!
Nu har jag lyckats boka tid, bara dan efter den dan jag ville ta 2an. 👍
- Redigerat 2021-06-21 19:36 av Sindri
Idag får jag dos två🙂
/Maria
#16: Me too!
#0: Här (region Västernorrland) fick maken tid för andra sprutan direkt när han hade fått första sprutan.
Jag och två av sönerna är vaccinerade genom regionshälsan, vi fick också tid för andra sprutan direkt när vi hade fått den första.