Corona?
Hej! Igår hade jag vattenkrig i skolan. Efter att jag kommer hem så killade det i halsen och jag var tvungen att hosta bort det men det gick inte så bra.
Senare på natten 02:40 så vart det värre, jag började hosta mer. Jag hade typ fått någon torrhosta. Jag tog hostmedicin och en halstablett och gick o la mig igen.
När jag vaknade ca 07:40 för att jag skulle göra i ordning mig för skolan så testade jag att hosta och då var det VERKLIGEN torrhosta.
Kan det vara Corona eller är det bara en förkylning? Detta är till er som haft Corona
Jag vet att jag kan ta Corona test men vill fråga innan.
Svaret har du egentligen redan skrivit. Det enda du kan göra om du är tveksam är att ta ett test.
/Maria
Man blir inte förkyld av vattenkring eller får corona pga det.
Bäst är att du tar ett test.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förstår inte vad du menar med att ” testa hosta” och att de var verkligen torr hosta. Om jag testar hosta nu så blir de ju torr hosta. Eller vadå??
#3 Ett coronatest såklart. Det är väl det du undrar över.
/Maria
Nej jag undrar över det här ” När jag vaknade ca 07:40 för att jag skulle göra i ordning mig för skolan så testade jag att hosta och då var det VERKLIGEN torrhosta.”
#5 Eftersom du skriver här inne på sajten Corona så tar man ju för givet att du undrar om det kan vara just Corona. Det kan ju börja med torrhosta och enda sättet att veta är att ta ett test.
/Maria
#5 Ursäkta. Jag missuppfattade och trodde du var TS.
/Maria
Oavsett det är corona eller ej så ska vi idag testa oss vid minsta symtom för att på så vis kunna minska smittspridning och smittspåras om det visar sig att vi har fått viruset.
Beställ tid för provtagning för corona så slipper du fundera #0, lycka till och hoppas du inte har fått coronan 🌞