Corona iFokus

Corona

Läst 1553 ggr
Condor
6

Belöningar för att vaccinera sig

I USA ger olika företag och aktivister belöningar till folk som vaccinerar sig.

Ett företag som säljer donuts, ger alla vaccinerade en gratis donut om dagen.

Ett annat företag ger gratis hot dogs.

Ett museum ger gratis inträde.

Staten West Virginia ger 100 $ till alla som vaccinerar sig.

En grupp aktivister för legalisering av cannabis ger gratis joints till folk som vaccinerar sig. 😁

https://www.heute.at/s/hier-gibts-joints-und-donuts-fuer-die-corona-impfung-100140727

Was man in den USA nicht alles für eine Corona-Impfung bekommt: Die Immunisierung, eh klar. Aber eben auch Joints, Hot Dogs oder Wertpapiere.
  • Redigerat 2021-05-04 10:33 av Condor
kamera0710
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ett annat förslag.

Condor
3

#1:

Haha… 😄 jag vet en till målgrupp som man kan vända sig till. Man ger en kanaliserad fribiljett till den femte diensionen. 😁

fridelfina
2

😀🤓

Karmatarerskanise
1

Synd man inte ger något i Sverige :)

Condor
5

I ett distrikt i Thailand lottar dom ut en ko i veckan bland alla som vaccinerar sig. Sen dess steg antalet människor som vill vaccinera sig från hundratals till tusentals :

https://www.heute.at/s/ansturm-auf-corona-impfung-wegen-kuh-gewinnspiel-100143559

Um die Impf-Bereitschaft zu erhöhen, wird in einem Bezirk nun jede Woche eine Kuh verlost. Die Idee führte zum gewünschten Erfolg.
  • Redigerat 2021-05-25 11:40 av Condor
UlrikaD
2

En belöning tycker jag kunde vara att det fanns tillräckligt med Vaccin I det län man bor så man får vaccinerat sig nån gång. Spelar ju ingen roll om man kunnat vaccinera min åldersgrupp i veckor nu när det inte finns Vaccin. Och nu kommer nästa åldersgrupp att öppnas upp och man får ännu mindre chans att komma fram. Den senaste veckan har det funnits lite tider här och där. Det närmaste stället 25 mil ifrån mig. Så 50 mil för att vaccinera sig och sen 50 mil till för nr 2 då dom ska ske på samma ställe. Inte ens möjligt då jag har en ryggskada och inte kan resa, men ändå. Känner mig frustrerad!

[Urskog]
7

Måste man få belöning för att vaccinera sig ?

Räcker det inte med att staten gått in och betalat för vaccination, är inte det belöning nog för att hela Sveriges folk ska kunna vaccineras ?

Här går Sveriges riksdag in med pengar att all vaccination ska vara gratis, jösses var finns tacksamheten.

Condor
4

#7:

Jag vaccinerar mig helt utan belöning. Men det är kul att läsa vilka åtgärder somliga länder tar till med för att motivera folk.

Jag läste att man var tvungen att kasta bort 20.000 doser i Malawi, för att man inte kunde hitta så många som ville vaccinera sig tills utgångsdatumet på vaccinet var överskridit.

[Urskog]
6

#8 Jag ställde inte frågan till dig , den är allmän och vad du tycker det rör mig inte i ryggen . Vi är klara med varann eller hur ???

FataMorgana
1

#9:

😮😮😮 Har du grävt ut stridsyxan igen?

• Redigerat 2021-05-25 18:09 av FataMorgana
Condor
5

#9:

Du är inte tillräckligt viktig för mig att jag är osams med dig. Jag vet inte ens varför du är osams med mig. Osho sa en gång att han inte är fiende med någon, men många är fiende med honom. Det verkar tydligen gälla för mig med. Jag har min inre frid och önskar dig samma.

Om du ställer in ett svar i min tråd, utan svara på ett visst inlägg, får du räkna med att trådskaparen svarar.

Karmatarerskanise
7

#9 Tycker du själv du är smart som skriver så när du själv skrivit i hans tråd?

[Urskog]
3

#12 Bra input där men du vet inte vad det handlar om.

FataMorgana
1

#13: Varken jag eller Condor vet heller inte vad det handlar om.

Condor
1

#14:

Vi spekulerar fortfarande om vad hon kan ha missuppfattat.

[Urskog]
2

Fortsätt spekulera det är nog det bästa gott och vad säger att jag är en HON har ni tänkt lite på att jag kan vara en hen ? lite mer smulor att fundera över men som jag sa jag är klar med er samtidigt som jag önskar er allt gott.

Det får räcka här.

FataMorgana
1

#16: Ok. Ursäkta, nästa gång ska vi kalla dig för hen.

Karmatarerskanise
0

😆

Marinas Mix
2

Är inte själva vaccinet belöning nog? Att vi snart kan leva lite friare och kanske våga oss ut på en liten sightseeingtur?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Urskog]
0

#19: Perfekt svar.

FataMorgana
2

#16: Fast en sak som du också skulle kunna ta och fundera över och det är att Condor egentligen bara menade allt gott när han skrev till dig på den andra sajten, att man inte blir till en shaman bara för att man klär ut sig till en och kallar sig så. Han tyckte ju att det du skrev var bra skrivet och ville bara vara vänlig och ge dig medhåll. Att det skulle göra dig upprörd hade han faktiskt ingen aning om, för det är ju inte så ofta någon blir upprörd när man håller med en annan. Sen i den här tråden svarade han dig också med vänlig ton och gott uppsåt, utan att ha en aning om att det också skulle göra dig upprörd. Sen hade vi heller ingen aning om att du har påbörjat något med oss som du sen tyckte att du var avklarad med eftersom vi inte har påbörjat något med mig, utan vi försöker hela tiden att vara vänliga och snälla mot dig. Så du borde kanske börja fundera lite själv.

Condor
2

#16:

Du skulle ju kunna säga rakt ut vad det är som stör dig, så skulle man kunna reda ut vad det är som du har missförstått, men om du hellre finner din lycka i att tjura är det ditt val.

Att du är en "hon" kom jag fram till när du talade om ditt namn för oss, som är ett flicknamn.

Med ordet "hen" har jag problem pga. kulturen som jag lever i. I Österrike används ordet för att nervärdera kvinnor. Det tyska ordet för höna är "Henne". På Wiener dialekt har vi 2 olika ord för det. Om vi menar en riktig höna, säger vi "Hendl". Men man säger "Hen" om man reducerar kvinnor till någonting och ordet används för det mesta för att säga "verrückte Hen", vad som betyder tokig höna.

FataMorgana
1

#22: Inte för att jag skulle vilja strö mer salt i såret, men skriver ändå med hopp om att "The Wolf" läser det här och tar sig en funderare.

Jag tror att hen tror du att syftar på hen när du skriver om shamaner och därför tar det du skriver som personlig kritik, dvs att hen inte förstår att det inte är hen du skriver om när du skriver om shamaner. Tar vi det där om QAnon "shamanen" som exempel, så skrev du ju till hen att man inte blir till en shaman bara för att man klär ut sig till en och kallar sig så och det tog hen uppenbarligen som personlig kritik, för att hen trodde att du syftade på hen och förstod inte att du syftade på QAnons "shaman". Precis samma sak hände när du skrev om shamaner som tar droger. Då trodde hen också att du beskyllde hen för att ta droger, fast det inte alls var hen du syftade på. Uppenbarligen har hen inte förstått att vi inte ser hen som en shaman, utan som en helt vanlig svensk kvinna och att vi inte alls talar om hen när vi talar om shamaner.

• Redigerat 2021-05-31 13:17 av FataMorgana
Condor
1

#23:

Mina spekulationer går ju åt det hållet, fast jag inte kan förstå hur man kan ta det personligt. När jag skrev att man inte blir till shaman bara för att man klär ut sig till en svarade jag ju på hennes inläggg där hon länkade till bilder på QAnon killen som klär ut sig till shaman. Jag vet ju inte ens om hon själv klär ut sig till en, så hur skulle jag någonsin kunna mena henne?

Jag tycker att det är så onödigt att strida pga missförståelser som är lätta att reda ut. Men vad ska man göra om hon "slår sonder all porslin" och stänger dörren?

Marinas Mix
1

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Att vaccinera sig blev mannens stora lycka. I potten låg både en första dos vaccin – samt en miljon dollar.
Condor
1

#25:

Intressant är att han funderade på om han skulle vaccinera sig och det var lotteriet som var det avgörande. Och vi som är så ansvarsfulla att vaccinera sig helt utan belöning får ingenting.

Grodan
2

Jag hade helt klart behövt en motivering förut, då jag var motståndare till vaccinering.
Det som fick mig att gå var risken att bli undanskuffad från samhället och olika event samt ev jobb som ovaccinerad. Vi lever i Sverige, sånt händer inte? Jodå, det tror jag faktiskt. De som inte vaccinerar sig kommer att bli utstötta… Det kommer att krävas att vi är vaccinerade. Vi kommer att behöva visa upp vårat vacc.pass/intyg för att få komma in här och där. Det tror jag.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Condor
1

#27:

Här i Österrike är det redan så. För att kunna deltaga i det offentliga livet måste man vara antingen vaccinerad, negativ testad eller tillfrisknad.

Det känns tryggare att vara vaccinerad bland annat folk som är antingen vaccinerade, testade eller tillfrisknade.

Grodan
1

#28 Precis. Det jag tänkt hela tiden. Vet inte varför folk har en uppfattning om att "något sådant kommer inte att ske i Sverige - vi tvingar ingen att vaccinera sig"…
Nej, ordagrannt tvång sker inte, utan mer… du måste uppvisa vacc.pass för att få komma in… vid ansökan till jobbet skicka med ett foto på ditt vacc.pass osv osv

Condor
1

#29:

Det är nog den enda möjligheten att hantera pandemin. Här tvingas heller ingen att vaccinera sig, men det är nog nervigt att testa sig flera ggr. i veckan för att få tillträde till det offentliga livet. Är man vaccinerad, slipper man det och man kan känna sig trygg. Vem som väljer att inte vaccinera sig, väljer att smitta sig förr eller senare. Den nya indiska mutationen är mer smittsam än den britiska mutationen och den leder också till svårare förlopp, även hos unga människor.

Condor
1

I Thüringen i Tyskland finns det ett vaccinationscentrum där dom i genomsnitt vaccinerar 140 personer om dagen.

I Fredags delade dom ut en belöning till alla som vaccinerar sig. Belöningen var en korv. Folk började redan att ställa sig i kö klockan 6 på morgonen och den dagen vaccinerdes ungefär 500 personer.

https://www.heute.at/s/gratis-bratwurst-loest-ansturm-auf-impfstelle-aus-100155318

Man kan ju verkligen undra varför en korv är viktigare för folk än att bli skyddade mot covid. Man kan undra varför korven är så viktig att man ställer sig i kö för att få vaccinet, när man kan få sprutan utan väntetid och utan köar på andra dagar.

Man kan undra hur folk är funtade.

Um gegen Impfmüdigkeit zu kämpfen, wurde eine kostenlose Bratwurst nach der Impfung angeboten. Seit 6 Uhr Früh standen Menschen an.
FataMorgana
1

#31: För en smart-tv skulle jag nog ha ställt mig i kön, men inte för en korv, inte ens om den vore vegetarisk 😁

Grodan
0

#32 Men en joint då?

FataMorgana
0

#33: Nej inte heller för en joint skulle jag ställa mig i den där kön 😁 Men för en Ferrari skulle jag kunna köa i en hel månad. Då skulle jag ta med mig ett tält och lite mat. Allt bara för att kunna skänka min sambo en Ferrari 😊

Grodan
0

#34 För hundra dollar då?
Det är typ 859 kr

FataMorgana
0

#35: Nej jag avskyr verkligen att stå i kö. Jag tror det skulle krävas det femdubbla eller lite mer för att jag skulle börja fundera på saken 😊 Men egentligen har jag ju redan tagit mitt Vaccin helt utan belöning och som tur behövde jag inte stå i kö särskilt längre.

Grodan
1

Ja, vi får ju ingen belöning i Sverige… eller belöningen är att vi blir vaccinerade…
Jag vaccinerar mig mest för att inte förlora mitt jobb eller få problem om man framöver KRÄVER vaccinationsintyg, vacc.pass eller dyligt.

FataMorgana
1

#37: Ja belöningen är att vi blir vaccinerade. Precis så ser jag också på saken 😊 Men tydligen behöver vissa en korv eller en joint för att känna sig motiverade till att vaccinera sig. Folk är lustiga ibland 😁

Condor
0

#37:

Jag skulle ha vaccinerat mig oavsett om det krävs för alla möjliga saker eller inte. Jag vill helt enkelt vara skyddad. För den sakens skulle skulle jag också ha ställt mig i en lång kö om det inte går på annat sätt. Men för saker som korvar, joints eller småpengar skulle jag inte göra det.

Condor
1

Här får alla som låter sig vaccineras en ask cigaretter, Marlboro Red. 😁

• Redigerat 2021-09-17 16:01 av Condor
Condor
0

Konstigt att bilden bara hamnar som bifogad fil och inte som bild i inlägget?

Carmarino
0

#41: Tror inte det går att få in jfif-filer i inlägget.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Condor
0

#42:

Aha… tack!

Condor
1

Det finns en slogan som heter "Wien ist anders" (Wien är annorlunda). Det bevisar Wien för att här kan man från och med 1. November låta sig vaccineras i ett bordell och det finns en belöning för alla som gör det: En fribiljett för bordellet. 😁🙂😊

Sexiga sjuksköterskor finns det också som ni kan se här i artikeln:

https://www.heute.at/s/in-wien-wird-nun-im-bordell-geimpft-mit-puff-gutschein-100166714

Jeder kann kommen – und kriegt auch noch ein Virus-Jaukerl: In Wien startet im Funpalast nun die erste Puff-Impfung. Mit Bordell-Gutschein als Goodie.
[Urskog]
0

#44 Dom hittar då på alla vägar 😯

Condor
1

Nu har dom startat att vaccinera i ett bordell i Wien. Alla som lät vaccinera sig fick gratis inträde i bordellet (kostar i vanliga fall 40 euro) och den som var först, fick 30 minuter gratis med en av damerna. 😄

https://www.heute.at/s/nach-puff-impfung-bekam-er-30-minuten-mit-dame-gratis-100171316

Ab sofort kann man sich im Wiener Puff gegen Corona impfen lassen. Auf den ersten, der zum Stich kam, wartete eine besondere Überraschung.
[Urskog]
3

#46 Jag vet inte vad tusan dom har zum sig i Vienna men det här är då det lägsta och en stad som jag älskar så mycket faller i bitar och inte undra på sidan lades ner för vilken skam fy fan ☹️

Hoppla! Die von Ihnen aufgerufene Seite existiert nicht. Wahrscheinlich war sie veraltet und wurde gelöscht.

Dom borde verkligen veta hut och skämmas ☹️

[Urskog]
1

Condor jag skäller inte på dig nu det vill jag förtydliga, jag skäller på det låga fula som pågår i Wien för så har jag inte fått uppfattningen av den stad jag reser till flera gånger om åren och som jag verkligen älskar men jag börjar omprioritera staden om den står för sånt här ☹️

• Redigerat 2021-11-03 17:48 av [Urskog]
Condor
0

#47:

Jag vet inte varför den togs bort, men cachad finns den kvar falls du vill läsa:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aXJTBvq0-2IJ:https://www.heute.at/s/nach-puff-impfung-bekam-er-30-minuten-mit-dame-gratis-100171316+&cd=1&hl=de&ct=clnk&gl=at

Det finns många som försöker att motivera folk till att vaccinera sig på alla möjliga sätt, eftersom vi har en riktig coronakatastrof här och i det här fallet var det ett bordell.

Vi har över 6.000 nyinfektioner om dagen och varje dag stiger siffrorna. Det är just de distrikt som har minst antal vaccinerade som har mest sjuka och där böjrar både intensivvårdsavdelningarna och vanliga sjukhusplatser att bli fulla. Endast Burgenland har bra siffror, dvs. där som det finns mest vaccinerade. Där får man också en belöning för att vaccinera sig. Man deltar i ett lotteri där första priset är en VW Golf GTI.

Nu börjar man att skärpa restriktionerna igen och det är på tal om en lockdown för icke vaccinerade.

[Urskog]
0
Condor
0

#50:

Om jag klickar på länken fungerar den.

Men det finns fler tidningar som skriver om det:

https://www.kosmo.at/nach-impfung-im-wiener-puff-mann-bekommt-dame-gratis/

https://kurier.at/chronik/oesterreich/wiener-bordell-bietet-lange-nacht-der-impfung/401762517

Tydligen hamnade kunden också i tidningen Heute:

https://kekememes.de/picture/heute-die-puff-impfung-in-wien-ist-angelaufen-auf-den-jbseReM39

Antagligen tog man därför bort artikeln.

Im „Funpalast“ kann man sich nun auch gegen das Corona-Virus impfen lassen. (KOSMO berichtete) Start der Aktion war am 1. November.
FataMorgana
0

#47: Egentligen finns det ju bordeller lite överallt och i hela Europa, förutom då kanske i Sverige 😉 Att iallafall en av bordellerna försöker få fler människor att vaccinera sig på det här viset tycker åtminstone jag att bara är bra. Och det är nog lite därför jag själv tycker så mycket om Österrike och Wien, för att här är allt så annorlunda. Det blir aldrig långtråkigt här 😀 Förutom den här bordellen som vacciner folk, så finns här korrupta politiker som blir förförda av fejkade ryska oligarker på Ibiza. Vi har esoteriker som gör energetiska skyddsringar runt sjukhus för 100.000 euro som regeringen betalar och sen har vi Wienarna som kastar blomkrukor ut genom fönstren på terrorister som går förbi osv. Nu kan man förstås vara sur och tycka att allt det här är för jävligt eller sen kan man välja att skratta åt allt det här i stället och jag har valt att skratta och tycka att det är roligt.

Condor
0

#52:

Jo här är roligt vill jag lova……….. 😄 Jag vill bara tillägga, att det vaccineras på alla möjliga ställen här, inte bara i sjukhus och sånt. Det finns affärer och andra företag som organiserar vaccinationer och där man kan vaccinera sig och det finns vaccinbussar som kör omkring i landet.

Så länge det leder till att fler människor låter vaccinera sig struntar jag i om det är en mataffär eller ett bordell som hjälper till att höja antalet vaccinationer. Vi har aldeles för lite vaccinerade och nu avtar skyddet för dom som blev vaccinerade först. Därför stiger antalet smittade och sjuka. Igår var det 6.500 nyinfektioner och idag är det 8.500. Vi styr rakt in i katastrofen och experter anser redan att en lockdown för ovaccinerade inte räcker.

• Redigerat 2021-11-04 12:27 av Condor
[Urskog]
5

Condor och FataMorgana , jag kanske är pryd av mig men jag kan inte se något roande i bordeller och jag kan tycka att man får välja sina platser för vaccination med tanke på vad dom tjejer som jobbar i den branschen utsätts för.

Jag har uppriktigt svårt att se det roliga i det här, tjejer som tar betalt för sex som också utnyttjas i 30 minuter gratis till den som vaccinerar sig ursäkta jag kan bara säga tvi vale vad lågt och hur mår dom tjejerna, hur stor är risken för könssjukdomar eller att bli smittade av corona även om dom vaccinerat sig.

Det här är en tragisk bransch med mycket sorg och svårigheter för dom prostituerade och att uppmuntra män med gratis vaccination samtidigt som tjejerna utnyttjas jag har jäkligt svårt för sånt.

Mång av dom som jobbar med det här vill ur det, dom har fruktansvärda jobbiga liv och situationer men tvingas av ekonomiska skäl och även våld att prostituera sig det tycker jag inte är rätt att uppmuntra snuskgubbar med gratis tjej i 30 minuter för att vaccinera sig.

Har man ingen tanke alls på alla dom som far illa i det här yrket ? jag tycker det är fruktansvärt hemskt och tragiskt när tjejer tvingas in i prostitution oavsett orsak så är det tragiskt och det ska inte uppmuntras tvärtom är det något som ska uppmuntras så är det hur dom här tjejerna kan ta sig ur eländet och skapa ett nytt vanligt liv det ska uppmuntras inte snuskgubbar som vill ta för sig av tjejernas kroppar.

Det har vart många dokumentärer och intervjuer med tjejer / kvinnor genom åren som vill hoppa av sånt här och vill skapa ett normalt liv en normal vardag men av olika orsaker tvingas in i något som dom sen får leva med i resten av sina liv den dagen dom tar sig därifrån så finns såren, minnen kvar som för alltid är med dom under resten av deras liv.

Jag är ledsen men jag kan verkligen inte se det roliga i det här.

Condor
1

#54:

Tjejerna i bordellet som erbjuder vaccinationer är i alla fall inga av dom som utnyttjas eller tvingas. Egentligen är det en wellness inredning, med pool, bastun och allt möjligt. Den enda skillnaden är att det även erbjuds sex där och damerna där är sina egna företagare som själva kan välja ut sin kund och själva göra upp priset med dom.

Risken för könssjukdomar är mycket lägre i ett bordell än om dom säljer sex privat och hemligt ute på gatan. Damerna i bordellet har regelbundna läkarkontroller, medan hemliga sexsäljare inte har det. Men som du redan skrev, finns det även dom som tvingas och utnyttjas, t.ex. att de lovar tjejer i östra Europa allt möjligt om de far hit och när de sen är här tar man ifrån dom passet och tvingar dom till prostitution. Detta är olagligt! Eftersom prostitution i Sverige är olaglig, finns det bara den sistnämnda sortens prostitution där.

De som bedriver legala bordeller har personalproblem pga corona. När det var lockdown sålde tjejerna sex privat och utan läkarkontroll och många av dom fortsatte att erbjuda sex på det här viset.

Vem som hjälper till att bekämpa pandemin ser jag med positiva ögon, även om det är ett bordell. Mig stör antivaxarna som sprider ut fejknyheter om covid och vaccinet mycket mer, för dom är anledningen till att vi snart har en Pandemi här som vi aldrig haft förr. Nyinfektionerna stiger som aldrig förr. Idag var det redan 9.300 nyinfektioner här. Prognosen för framtiden är 20.000 nya fall per dag fram till slutet av November.

Från och med nästa vecka har vi en fritidslockdown för ovaccinerade, men vi kommer snart att ha en hård lockdown för alla. Om ett par veckor kommer alla sjukhusplatser och intensivvårdsplatser att vara fulla.

[Urskog]
8

OK Condor du får sista ordet för det är ju det du vill ha i alla diskussioner, jag lägger mig jag har fel vad gäller sex köp jag har fel vad gäller mina värderingar av människor och deras rättigheter som varken du eller jag styr över.

Jag har fel du har rätt och alla som är utsatta för prostitution dom ska bara köras över,,,, snyggt tänkt om medmänniskor.

Condor
2

#56:

Jag vet inte varför du blir sur. Du har dina åsiker och jag har mina. Vi måste inte ha samma åsikter. Det är det som ett diskussionsforum är till för, att man berättar sina åsikter.

Det "snygga tänkandet" om medmänniskor som du pratar om är inte min åsikt, så tillskriv mig inte saker som jag aldrig har skrivit. Men i Sverige verkar dom vilja ha överkörningsprostitution eftersom all sorts prostitution är olaglig där. I Sverige finns det bara "överkörda".

Magi-cat
4

Jag tror inte mina ögon! Får det propageras för bordeller på denna sida???
Bordeller är vad de är, absolut inga idyller som det framställs ovan!!! Det trodde jag var självklart för de allra flesta!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

FataMorgana
0

#58: kan inte tro mina ögon. Föredrar du verkligen illegal prostitution 😳😮😯

Maria
3

Jag håller med Magi-cat. Helt obegripligt.
Jag starkt emot bordeller och även all prostitution.
Det gäller att bekämpa all form av sexuell utsatthet.

/Maria

[Urskog]
6

#57: Jag tillskriver dig ingenting men du tillskriver mig att vara sur för att jag reagerar på något så allvarligt som prostitution som borde bekämpas för människor far ta mig fan illa och det är aldrig ok och sen sitta och skratta, säga ni har så roligt ni borde gå i dom människornas skor en dag då är det nog inte lika roligt längre.

• Redigerat 2021-11-06 11:14 av [Urskog]
Magi-cat
3

Det går inte att vara annat än emot ALL prostitution och bordeller och att bekämpa sexuell utsatthet.

Att framställa bordeller som något normalt och t.o.m. roligt i samband med Vaccin som sker i vissa inlägg ovan är komplett oacceptabelt.

Vad säger sajtledningen?

Condor
0

#62:

Vad hjälper det att vara emot verkligheten? Verkligheten ser så ut att det finns tjejer som inte har en bra utbildning, som annars bara har valet att låta sig missbrukas som arbetsslavar, som t.ex. sitter dag in och dag ut vid en kassa och ibland jobba i över 12 timmar om dagen, med bara en ledig dag i veckan för lite över 1.000 euro i månaden och leva i fattigdom och bo i en rutten liten lägenhet. För somliga av dom är det en utväg ur eländet, att vara sin egen företagare och tjäna 1.000 euro på 2-3 dagar och ha råd med hus, bil, fina kläder osv. De gör jobbet i 5-10 år och har sen sparat så mycket pengar att de t.ex. kan öppna en egen krog .

Men jag förstår att ni i Sverige, där prostition är förbjudet, bara har den sortens prostution där tjejerna inte är deras egna företagare, utan utnyttjas av halicker, som tar ifrån dom pengarna, som gör dom beroende på heroin så att de inte har en annan möjlighet att finansera deras beroende än att jobba för halicken.

I andra länder är det helt annorlunda och prostition är ett yrke som vilket annat yrke som helst. Men egentligen handlar diskussionen bara om att det vaccineras i ett bordell. Det är klart att svenskar som inte känner någon annan sorts prostitution än den där tjejerna utnyttjas blir chockade när de läser att det vaccineras i ett bordell. Vi som bor i länder där det är annorlunda än i Sverige skrattar för att det ändå är "totalt crazy" att gå till ett bordell för att vaccinera sig, men som tycker att det är bra att bordeller kämpar mot pandemin.

Condor
0

#61:

Det lät nog ganska surt att du skrev det där med "snygga tänkandet om medmänniskor". Det går inte att bekämpa prostitution, utan det går bara att bekämpa den sortens prostution där tjejerna utnyttjas av deras halicker och tvingas till prostitition.

Prostitution förekommer faktiskt även där som du som minst anar det. Ta t.ex. den österrikiska multimiljonären Richard Lugner. Han är 89 år gammal. Han brukar att vara gift med tjejer i 2-3 år och sen skiljer dom sig och han tar en ny. Tjejerna brukar vara i 30 års åldern och t.ex. vara playmate i tidskriften Playboy. Efter 2-3 år med Lugner är dom rika. Är det inte prostitution?

När han firar födelsedag är alla hans "ex" inbjudna. Här kan du se hur han firar med dom:

https://wienerbezirksblatt.at/lugner-feierte-seinen-88-geburtstag/

Nachdem Richard Lugner seit seinem Sturz Mitte August sich fast versteckt hatte, feierte er seinen Geburtstag gleich zweimal und jeweils nur mit 8 Gästen.
FataMorgana
0

Inte alla kvinnor som jobbar i en bordell är sexuellt utsatta. Som ett exempel kan vi ta dom här bordellerna där det finns kvinnor som leker de här domina lekarna. De binder fast mannen i t.ex ett hundkoppel för att sedan piska honom och låta honom göra en massa konstiga saker, som t.ex att beta gräs eller låta honom slicka av hennes skor medan han blir piskad och förnedrad på alla möjliga sätt och vis. Där är det nog kvinnan som utnyttjar mannen och hans sexuella begär och inte tvärtom 😉

Sen ska ni också veta att prostitution är världens äldsta yrke, så oavsett om vi gillar det eller inte kommer det alltid att finnas kvinnor som av den ena eller andra anledningen prostituerar sig. Somliga gör det för att dom själva vill det och andra för att dom blir tvingade till det. Då är det bara bra att det finns statligt kontrollerade bordeller där man kämpar mot att stoppa den illegala formen av prostitution, dvs mot den formen där kvinnor har tvingats till att sälja sina kroppar och att man låter de kvinnor som själva har valt att sälja sina kroppar jobba med det under kontrollerade former. Om någon söker ett jobb där, men t.ex inte kan uppvisa ett giltigt pass, så uppstår misstanken på människohandel och polisen blir inkopplad.

[Urskog]
5

Det här är just en snygg lag att tillåta där tjejer far illa och kommer med blåtiror om dom inte tjänat ihop en viss summa till sina hallickar som dom förnekar eftersom det är olagligt med koppleri.

Jättesnygg idyll va där tjejerna faktiskt far illa.

https://sverigesradio.se/artikel/6710855

I Sverige blev köp av sexuella tjänster förbjudet för snart 20 år sedan. Några länder har följt efter Sverige, men i många europeiska länder är bordellverksamhet ...
FataMorgana
0

#64: Dom där tjejerna där på bilden, ser då inte särskilt utsatta eller tvingade ut 😁

FataMorgana
0

#66: Det är vad många tjejer själva har sagt om sina jobb på bordeller. Vi såg en dokumentation på tv för en tid sedan, där en tjej sa, att hon på det här sättet kunde spara ihop så mycket pengar att hon kunde finansiera sitt studium på universitet.

Condor
0

#66:

Jag citerar ur din länk:

"Österrike är ett av länderna, men tillåter inte koppleri, utan flickorna som arbetar på bordellerna ska officiellt fungera som egna företagare, men i verkligheten utnyttjas de ofta av hallickar."

Som du ser, tillåter lagen inte det som du skriver "Det här är just en snygg lag att tillåta där tjejer far illa och kommer med blåtiror om dom inte tjänat ihop en viss summa till sina hallickar som dom förnekar eftersom det är olagligt med koppleri."

Att det ändå förekommer lagbrott har ingenting med de lagliga bordellerna att göra, utan det är den östeuropäiska maffian som lovar tjejerna i deras länder, att om de kommer till Österrike får de ett bra jobb, men när de väl är här tvingas dom till prostitition och måste ge pengarna till hallickerna.

Ni i Sverige har bara den sistnämnda sortens prostution och därför förstår jag att det är svårt för dig att föreställa sig att det även finns en annan sorts prostution, där ingen tvingas och der tjejerna är egna företagare som tjänar egna pengar.

Skulle vi stänga ner alla bordeller här, skulle många fler få blåtiror, för då skulle vi förstora grogrunden för den illegala sortens prostitution.

Condor
0

#67:

Nej, det gör dom verkligen inte. 😄 Ser snarare ut som damer som lever ett lyxliv pga att dom ser bra ut och vet hur man gör pengar av sitt utseende.

Maria
5

Är det någon som på allvar kan utläsa hur någon mår på en bild?😶

/Maria

FataMorgana
0

#71: Dom mår säkert inte sämre än vad jag själv gjorde på tiden jag steg upp fyra på morgonen och kom hem sent på kvällen flera dagar i rad för bara tusen euro i månaden. Att få fram ett leende på läpparna på den tiden var för mig omöjligt.

Condor
0

#71:

I alla fall verkar dom att har roligt, gott om pengar och lever ett lyxliv. Det är deras fria val att de har valt det här framför att missbrukas som arbetsslavar för en lön som bara räcker till att överleva, men inte för att leva. Ingen har tvingat dom.

FataMorgana
0

Sen vet jag då inte, hur man kan få det som Condor skrev till ett propagerande för bordeller. Att informera om hurdan bordell det är som vaccinerar folk är inte samma sak som att propagera för en bordell. Men egentligen förvånar det mig heller inte att folk läser något annat än vad man skriver. Det är mer som en regel än som ett undantag.

Maria
3

#72 Varför övervägde du inte att börja jobba på bordell?

/Maria

FataMorgana
0

#75:

För att jag inte tycker det är roligt att sälja min kropp. Sen tycker jag heller inte att det är roligt att stå framför spegeln och sminka mig och göra mig fin och jag tycker heller inte att det är roligt att dansa striptease. Jag tycker heller inte att jag är särskilt sexig och jag gillar inte att posera inför andra. Men dom som tycker om allt det där, vill jag heller inte förhindra att göra det.

Det har funnits prostituerade i alla tider, både kvinnor som vill göra allt det som jag räknade upp och kvinnor som är tvingade till att göra det. Då är det bättre att dom gör det under kontrollerade former i statligt kontrollerade bordeller, så att kvinnorna ska hamna så lite illa ut som möjligt och så att man ska kunna upptäcka och rädda de kvinnor som är tvingade till att göra det. Det är dom tvingande kvinnorna som mitt hjärta gråter för och inte för dom som själva vill göra det.

• Redigerat 2021-11-06 14:47 av FataMorgana
Condor
1

Till alla er som verkar att vara chockade att det existerar bordeller i Österrike vill jag berätta ett par historier som jag upplevde på mina resor, bara för att ni ser hur det går till i världen utanför Sverige.

1982 när jag var i Jamaika stod jag på gatan utaför mitt hotell, när en jättesnygg tjej gick förbi. När hon såg mig stannade hon och började att flörta med mig. Jag hade varit i Jamaika tillräckligt länge för att veta att alla som börjar ett samtal med en vill ha dina pengar. Därför frågade jag henne "what do you want? Do you want money?" Hon svarade "No, I want this" och tog mig mellan benen. Det var bara ett av de många exempel där jag var tvungen att "fly" från tjejer. En annan gång gick jag på gatan när en bil bromsade in sig, med 4 killar som frågade mig om jag vill köpa gräs. Jag hade lärt att det bästa sättet att bli av med folk är att säga att man inte har pengar, så jag sa "no money". Den ena killen svarade "did you buy too many pussies"? Så vanligt är det i Jamaika, men det "går under i alltet" eftersom man inte kan gå 10 meter utan att nån vill sälja något olagligt: Sensimilla, mushrooms, coke, money change, taxi to the ganja fields och annat.

Teneriffa nån gång på 80-talet. Varje dag när jag gick från mitt hotel till Plazan i Puerto de la Cruz för att äta gick jag förbi en krog med separees. På gatan utanför krogen stod damerna och försökte att locka in kunder. Nån gång när det började att bli nervigt frågade jag en av damern om hon tycker att jag ser ut som nån som måste betala för sex. Jag sa att jag är ung, snygg och har en vältränad kropp. Varför skulle jag betala för sex? Hon svarade att jag kan ju också bara gå in i krogen och ta en drink. Jag sa att det finns gott om krogar så jag behöver inte gå i ett bordell bara för det. Men hon gav inte upp. Varje dag när jag gick förbi gjorde hon ett nytt försök.

Med tiden kände vi varandra och hälsade på varandra. En gång sa hon att hon bjuder mig på en drink. Jag sa ja, för att visa henne att jag bara kommer att dricka min drink och sen gå igen, så att hon kanske ger upp. Krogen var tom. Inte en enda kund, bara damer utan jobb. Jag drack min öl och gick igen. Sen frågade hon mig aldrig igen. Men medan jag satt och drack ölen kom en dam efter den andra och gjorde ett försök. När alla misslyckades sa tjejen som bjöd mig på ölen att hon går i separeet med mig till ett pris som ungefär motsvarar ölen som hon bjöd mig på. Jag insåg att hon inte ville ha en förlust och därför betalade jag ändå ölen och sen gick jag iväg. Sen dess hälsade hon fortfarande på mig med ett vänligt skratt, men hon frågade mig aldrig mer om jag vill in i deras krog.

Jag har sett att en stor del av prostition i välden sker pga fattigdom, på gatorna och så utspritt att man inte kan röra sig på gatan utan att nån vill sälja sex. Därför blir jag inte chockad av ett bordell i Österrike, där ingen utnyttjas eller tvingas och där damerna som tjänar bra och gärna gör det jobbet inte måste stå på gatan.

Maria
6

#77 Tror du att vi i Sverige är alldeles inskränkta? Att vi aldrig har rest någonstans, bott eller arbetat utomlands? Att vi lever i någon slags bubbla.
Det är jobbigt att hela tiden bli "undervisad".
Så nedvärderande.

/Maria

Condor
0

#78:

Har du någonsin besökt ett land i den tredje världen som ung, snygg och tränad man, som kommer som turist?

Maria
4

Jag heter Maria så nej det har jag inte men jag är tillsammans med en man sedan 41 år som rest över hela världen både som ung och snygg och som äldre.

/Maria

FataMorgana
0

Får jag fråga vad det riktigt är som stör er? Är det existensen av bordeller eller att det vaccineras i en bordell?

Maria
4

För mig är det existensen av bordeller vilket såklart är en avvikelse från trådämnet

/Maria

Condor
0

#80:

Jag ville bara förtydliga att du inte kan ha gjort erfarenheterna som jag gjorde. Om din man reste ensam, gjorde han säkert liknande erfarenheter, beroende på vilka länder som han besökte. Men kanske han inte berättade allt för dig? 😊

Men jag ska berätta för dig att man inte ens behöver att resa väldigt långt. När jag var på affärsresa i Budapest bokade vår filial i Budapest ett hotel åt mig. Det var ett lyxhotel som jag aldrig hade bott i förr. Marmor i badrummet och när man gick upp för trapporna kunda man se poolen genom ett glastak. Efter en jobbig dag gick jag in i hotelbaren och drack en öl. Jag satt inte ens 5 minuter innan en dam ville gå upp till mitt rum med mig och det händer till och med i lyxhotel.

Hos er i Sverige händer det säkert inte mindre, men där är händer det i "det dolda". Det är precis som med drogerna. De försvinner heller inte om man förbjuder dom, utan allt händer i "det dolda".

Sen kan man säga "nä det där vill jag inte se" eller man öppnar sina ögon och ser att allt det där som händer i det dolda existerar. Precis som ni skulle jag också önska mig en värld där ingen tvingas till prostution, oavsett om det sker pga fattigdom eller att de tvingas av en hallick. Men jag vill inte förbjuda att tjejer gärna gör det jobbet frivilligt med ett eget företag under statlig kontroll för att de vill tjäna mer pengar än om de tar ett vanligt jobb.

Condor
0

#82:

När jag länkade till artikeln om att det vaccineras i ett bordell räknade jag heller inte med att det skulle uppröra sig så många att det blir en sån diskussion av det. Men om folk klandrar mig för det och vänder orden i munnen på mig är jag väl tvungen att svara på det och tala om hur jag verkigen ser på saken.

FataMorgana
0

#82: Då ska du veta, att ämnet som det diskuteras om i tråden handlar om vaccination och belöningar. Att berätta om en bordell som vaccinerar folk och som ger belöningar är inte samma sak som att propagera för bordeller. Att tillskriva någon att göra propaganda för bordeller är ett oschysst debatt trick för att få någon som man av någon anledning inte gillar att framstå som någonting som han inte är.

Condor
0

#85:

Jo, jag kallar det mobbning.

Maria
3

#83 Han har berättat saker som inte ens går att skriva här.
Nu undervisar du igen och sånt orkar jag inte med

/Maria

• Redigerat 2021-11-06 18:00 av Maria
Magi-cat
3

Ni som menar att kvinnorna har det så bra på bordeller, lever lyxliv och har pengar - skulle ni vilja att era nära och kära, döttrar om ni har eller får någon gång, ska jobba på bordell?

FataMorgana
0

#87: Vilka saker och vad undervisar jag om? Jag förklarade ju bara vad diskussionen egentligen handlar om. Att ni tolkar det till något helt annat kan ju jag och Condor inte göra något åt.

Condor
1

#88:

Det är ingen som skev "att de har det bra". Det är ett hårt jobb, precis som nästan alla jobb nuförtiden är hårda. Men de som är egna företagare tjänar betydligt bättre än om de skulle ha ett annat hårt jobb och de har ingen chef som trakasserar dom. Du anar inte vilka psykopater det finns som chefer i alla möjliga företag.

Skulle jag ha döttrar, skulle jag inte vilja att de arbetar i ett bordell, utan jag skulle se till att de får en så bra utbildning att de tjänar bra utan att behöva sälja sex. Men många har inte råd att studera eller de säljer sex för att kunna studera. Det finns även dom som försörjer deras fattiga familj, föräldrar t.ex. med prostution.

Problemet är att världen inte är lika för alla. Somliga föds med guldskeden i munnen medan andra är fattiga. Det är fattigdomen som leder till den sortens prostution där kvinnor tvingas, blir slagna, blir av med pengarna som de tjänar. Precis som du är jag också emot det där, men jag har lite andra föreställningar om hur man hanterar det. Att även förbjuda den sortens prostitition där detta inte förekommer är som att bekämpa alkoholen genom att förbjuda alkoholfritt öl.

Om det inte finns legala statligt kontrollerade bordeller med prostituerade som är deras egna företagare, öppnar man marknaden för den olagliga prostutionen, där som allt det där förekommer, t.ex. tvång, misshandel osv. Det är endast där som våra åsikter skiljer sig, så jag förstår inte alls varför du kommer med att det görs propaganda för bordeller. Det är ett sätt att ställa sin motdebattör i ett dåligt ljus och jag förstår inte varför somliga bara kan samsas med personer som har samma åsikter. Personer som skriver i andliga forum och anser vara på den goda sidan klarar inte ens av att acceptera människor med andra åsikter.

FataMorgana
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#88:

Det har vi aldrig sagt, att kvinnorna på bordellerna har det så bra, utan vad vi har sagt är att det finns olika sorters prostitution. Det finns kvinnor som tvingas till prostitution och kvinnor som prostituerar sig av fri vilja.
Vill man bekämpa prostitution så måste man börja med att bekämpa fattigdomen, så att ingen kvinna skulle behöva hamna i händerna på den östeuropeiska maffian eller känna sig tvungen att sälja sin kropp för att överleva. Men även om vi skulle bekämpa den formen av prostitution så kommer det alltid att finnas en grupp kvinnor kvar som tycker om att sälja sin kropp. Se bara på alla webcam girs, på alla strippare, på alla som öppnar upp egna studion där de säljer sexlekar som sado masochism t.ex osv.

I Videon är ett reportage om en kvinna i Schweiz som har man och barn och som är ägare till en sm studio. Hon har helt säkert ingen hallick i hälarna som tvingat henne till att göra det.

Så vad vill ni göra och vem är ni att bestämma över hur dessa kvinnor väljer att leva sina liv? Bättre att kvinnorna jobbar under kontrollerade former än att de börjar sälja sina tjänster i smyg.

Condor
0

#87:

Jag tänkte väl att han inte kan ha rest så mycket utan att göra liknande erfarenheter. Vad anser du att jag undervisar med? Jag bara berättar saker för dig som jag har erfarit och det är erfarenheter som man bara kan göra som man.

[Urskog]
7

Jag vet inte om det ens är lönt att svara i den här tråden den känns bara tragisk och jag kan aldrig någonsin förstå bordellverksamhet eller prostitution oavsett den är laglig eller ej.

Däremot kan jag känna en sorg med alla dom som faller offer och tvingas in i den, håller jag med om deras val självklart inte men som skrivs ovan kan fattigdom driva människor in i så mycket så som prostitution, kriminalitet, droger med mera och det är en tragik för dom människor som genom fattigdom tvingas in i så som att sälja sina kroppar.

Jag är en av många som sett världen från alla håll, allt från fattigdom i uländer till rika länder det har alltid vart mitt kall att resa och hjälpa människor på plats och ja jag har sett prostitution där kvinnor kämpar med alla medel för att få mat för dagen till sina barn och sina familjer.

Jag såg det även i mitt yrke när jag körde tunneltåg och då ska vi komma ihåg det här är olagligt i Sverige men dom fanns där dagligen och jag gick upp klockan 02.30 för att ta ut första morgontåget i trafik vid 04 vilket är en tidpunkt som man ser mycket av det här när man beger sig till jobbet.

Personligen ser jag trasiga människor som tvingas sälja sina kroppar för att överleva och många vågar sig inte till socialen för hjälp istället ärras dom för livet för att leva med att ha sålt sin kropp det kan omöjligt någon må bra av under resten av sitt liv för det är nödlösningar och hade dom andra jobb skulle dom välja det framför prostitution för ingen vill att deras kropp ska ha utnyttjats av många män det är en fasa och minnen som dom här tjejerna / damerna bär med sig resten av sina liv.

Det finns dom som säger dom är ok med det men aldrig i min tid jag tror på dom för dom handlar det om överlevnad och dom måste intala sig psykologiskt att det är ok för att överleva sin vardag så nej ingen vill det här men dom hamnar i en situation där dom ska överleva och helt enkelt intalar sig själva att dom vill men en dag hinner traumat ikapp dom den dagen dom tar sig ur och hittar vägar in i ett normalt liv det kommer alltid ifatt dom något dom har med sig under hela sitt liv.

Jag kan känna igen den här överlevnaden för i mitt jobb utsattes vi för hot och våld och jag var under mina dryga 17 år som tågförare med om sju personer som valde att hoppa framför mina tåg, jag var med om att bli kapad och tvingad under hot att framföra tåget och vad gjorde jag jo jag tog till min överlevnad för att orka med min arbetsvardag att jag minsann kunde och inte brydde mig men det gjorde jag till tusen och det gjorde satans ont varje gång någon kastade sig framför mitt tåg och använde mig och tåget som redskap för att avsluta sitt liv.

Samma med dom som väljer prostitution det är ett sätt att överleva när dom säger dom har valt det och trivs det är enbart ett psykologiskt självförsvar för att stå ut med förnedringen att män nyttjar deras kroppar för det kan omöjligt finnas någon i vår värld som faktiskt tycker att det är bra och harmoniskt att leva det livet där dom utnyttjas för sex.

Vi talar om trauman, vi talar om psykologi som sker med människor och där måste vi vara lyhörda och förstå att det här är inget någon egentligen vill men det är en panik ur en ekonomisk situation och ser vi inte dom människorna då är vi blinda för samhället måste ta sitt ansvar och se till att dom får lösningar till ett drägligt vanligt liv.

Trauman tar tid att läka och dom här kvinnorna dom har vart med om allt och kanske inte ens tar sig ur sina trauman och det leder istället till saker som droger bara för att överleva sin hemska vardag.

Hur man nu kan sitta och tycka att det är både roligt och ok det övergår mitt förstånd och jag har sett en jäkla massa i mitt jobb, jag har vart med om en jäkla massa i mitt liv genom resor till länder där människor lever i avsaknad av allt och misärer jag inte ens sätter ord på och här måste vi vara medmänniskor och förstå att prostitution är inte ett liv i harmoni det är något som följer dom här kvinnorna för resten av deras liv. Inser man inte det då vet jag faktiskt inte vad,,,,

Mobbar jag någon nu ja men då får jag göra det för vi har faktiskt med människoliv att göra och dom ska vi se uppmärksamma och hjälpa.

FataMorgana
0

#93: Ingen tycker det är roligt när kvinnor tvingas sälja sina kroppar, så där är vi nog alla helt överens. Men vad tycker du om kvinnorna som väljer att hellre tjäna mer pengar på att sälja sina kroppar än att jobba som städerska eller som kassatant någonstans? Vad tycker du om kvinnorna som binder fast männen i koppel och förnedrar dem efter männens egen begäran? Vad tycker du om kvinnorna som utnyttjar männens sexuella begär genom att låta dem betala för att ha sex med dem? Ska inte en kvinna få bli sin egen företagare och öppna upp en egen bordell eller annan sex-studio om hon vill göra det? Ska inte dom få göra vad dom vill med sina liv, precis som att jag får göra vad jag vill med mitt liv?

Condor
0

#93:

Eftersom du tydligen bara har sett den sortens prostution som du talar om kan jag förstå ditt tänkande. Men här i Österrike har vi en annan sorts prostution. Här finns det erotikmässor, här finns det Michaela Schaeffer som alltid är gäst på alla mässor. Här finns det tjejer som gör upp egna sexstudios och det är deras fria val.

De som väljer att göra upp en egen studio har fortfarande valet att göra det som miljoner andra i Österrike gör, t.ex. sitta vid en kassa 6 dagar i veckan för lite över 1.000 euro och att frysa i deras lilla lägenhet för att det är för dyrt att värma upp den till behaglig temperatur. Om deras skor går sönder sparar de med maten för att kunna köpa nya. Miljoner människor i Österrike som inte har en bra utbildning lever så i Österrike.

Men även de med en bra utbildning har det svårare och svårare. Ta det här t.ex. En stjärnkock söker personal. När jag var ung tjänade kockar bra. Nuförtiden är det brist på kockar, serverare osv. för när det var lockdown växlade många sitt yrke och därför betalar rresturanger och hotels mer för att få personal. Men vad tjänar de? Här är artikeln om stjärnkocken som söker personal, men han hittar ingen fast han erbjuder en "sensationell lön":

https://www.heute.at/s/lieber-ams-starkoch-zahlt-1700-netto-findet-keinen-100147329

Aha, 1.700 verkar vara en topplön. En kock i en stjärnresturang tjänar alltså inte mer än 1,700 euro! Då kan du föreställa dig vad någon utan bra utbildning tjänar. Och vem jobbar de för? T.ex. för snubben som alltid parkerar där som vi ofta går och handlar. Ibland parkerar han med den röda Ferrarin, ibland med den gula Ferrarin och ibland med den vita. De jobbar för en lön åt honom som inte räcker för att slippa frysa eller för att kunna köpa bra mat osv. De är arbetsslavar. Är det ett liv i harmoni?

Om en tjej utan bra utbildning väljer att öppna en sexstudio i stället för att bli en arbetsslav är det hennes fria val. Hon kan fortfarande jobba i en kassa för 1.000 euro i månaden eller göra en utbildning hos AMS för att åtminstone tjäna 1.500 euro. Men hon väljer att öppna en egen studio för hon vill tjäna 1.000 euro om dagen. Hon vill inte frysa i en liten lägenhet, utan hon vill ha ett hus, en bil och om skorna går sönder vill hon inte ha ett problem, utan hon vill ha ett skåp med 50 par skor.

Det är hennes fria val. Ska man tycka mer synd om henne än om arbetsslavarna? Inte alla arbetsslavar har möjigheten att öppna en egen sexstudio, t.ex. för att de inte ser tillräckligt bra ut eller är för gamla. Varför ska man just tycka mer synd om dom än om de miljoner arbetsslavar som finns?

Max Stiegl, Koch des Jahres, will im Business nichts anbrennen lassen. Aktuell sucht er zehn Mitarbeiter. Trotz guten Lohns findet er kein Personal.
Condor
0

#93:

Tillägg:

Den som mobbade var inte du, utan det var en annan som ljög och sa att vi gör propaganda för bordeller.

Men du blev sur för att vi inte delar din åsikt. Med tanke på hur många olika åsikter som det finns bland människor, skulle nästan alla vara sura på varandra, alltid av någon anledning, om alla skulle tänka som du. Man måste väl klara av att acceptera andra människor med andra åsikter, åtminstone så länge de inte är en fara för allmänheten för att de sprider ut farliga fejknyheter.

• Redigerat 2021-11-08 09:10 av Condor
FataMorgana
0

Vill bara poängtera, att det som Condor och jag skrattar åt, är att det vaccineras i en bordell och INTE åt kvinnor som tvingas sälja sina kroppar. Det är två helt skilda saker. Skulle vara fint, om folk skulle börja lära sig att skilja mellan saker och ting. Egentligen har vi sagt det så många gånger redan, men ändå ser jag hur "The Wolf" först skriver om kvinnor som tvingas sälja sina kroppar och sen skriver hen att hen inte kan förstå hur man nu kan tycka det är roligt. Att vi skulle tycka det är roligt är alltså bara en ihopfantiserad historia som inte har med verkligheten att göra.

Citerar inlägg #93 "och hade dom andra jobb skulle dom välja det framför prostitution"

Det må gälla dom som tvingas till att sälja sina kroppar. Men tjejerna på bilderna som Condor länkade till i inlägg #50 från bordellen som vaccinerar folk kan när som helst gå till arbetsförmedlingen och anmäla sig som arbetslös, göra deras kurser och låta sig skolas om, om dom så vill. Men tydligen vill dom det inte.

Condor
0

Nu kräver en rektor på det medicinska universitetet i Graz att alla som låter vccinera sig ska få 1.000 euro bonus. Han säger att utgifterna för staten lönar sig, för det skulle inte kosta mer än 4 veckors lockdown. Annars har man inget annan val än att införa en vaccinationeplikt säger han och hänsvisade till att man på det här viset lyckades att utrota smittkoppor.

https://www.heute.at/s/rektor-will-1000-euro-fuer-jeden-der-sich-impfen-laesst-100173713

Jag undrar ju om vi som redan är vaccinerade i så fall också får dessa pengar?

Der Rektor der Grazer Med Uni, Hellmut Samonigg, fordert einen Impfbonus in der Höhe von 1.000 Euro für jeden, der sich vollständig impfen lässt.
Condor
0

Jag ville skriva inlägget i en annan tråd, så jag flyttar det.

• Redigerat 2021-11-15 15:59 av Condor
[Urskog]
1

#98: Jag undrar ju om vi som redan är vaccinerade i så fall också får dessa pengar?

Den tanken slår nog många men belöning nog tycker jag är att gratis ha fått vaccinet och förhoppningsvis vara skyddad mot allvarlig sjukdom 😎

Condor
0

#100:

Jovisst, men är det inte diskriminerande för alla som frivilligt vaccinerar sig, att bara de som annars inte skulle ha vaccinerat sig blir belönade?

[Urskog]
0

#101 Nja jag tänker inte riktigt så att det skulle vara diskriminerande och jag blev även förvånad över när man sa att vaccinet skulle vara gratis för alla för jag hade inte haft några problem med att det som alla andra vacciner skulle kosta att få det.

Men det där var ett bra beslut så alla kan ta emot vaccinet och inte behöver tänka på kostnader och lite lika med belöningar blir det även om jag tycker belöningar ska man inte behöva få men tyvärr en del måste bli fjäskade för och dom måste ha något i gengäld själv är jag inte lagd så och har aldrig vart men ok om det kan öka upp vaccinationsgraden då är det något positivt och jag kan inte känna att bara för att jag vaccinerat mig så ska jag också få en belöning för mig är däremot belöningen att jag fått vaccinet och förhoppningsvis är skyddad mot allvarlig sjukdom gott nog och det känner jag mig tacksam för.

Condor
1

#102:

Jag behöver ju heller ingen belöning för att vaccinera mig. Men jag tycker att det skulle vara orättvist om dom som tills nu inte har vaccinerat sig och spridit smittan så mycket att vi har en katastrof, nu ska bli belönade medan vi som är ansvarsfulla inte får någonting. Det är ju bland annat mina skattepengar som de får för det.

Denna kommentar har tagits bort.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.