Antikroppar
Jag låg inne i april förra året med covid19, fick hjälp med syrebehandling. I mars i år tog jag ett antikroppstest, och har fortfarande Antikroppar ett helt år efter insjuknandet. Nu funderar jag på om jag ska ta Vaccin eller vänta ett tag. Har hört många som har Antikroppar redan, har blivit väldigt sjuka. Orkar i nuläget inte bli sämre, pga av att jag fortfarande inte är helt återställd. Jag har huvudvärk, värk i tinningarna och ögonen. tinnitus och har en förlamande trötthet. Värk i muskler och leder. Hjärntrött och tappar ord. Känns inte alls bra.

Förstår din fundering.
Var själv sjuk med konstaterad covid runt månadsskiftet oktober/november och känner mig inte heller säker på hur jag ska/bör göra.
(Nu börjar det ju dessutom dyka upp artiklar med att vi i Sverige borde dela med oss av vaccinet till andra mer behövande delar av världen.)
// Staffan
#0:
Jag läste för ett par veckor om en kvinna som också hade långtidscovid och skrev om det i någon tråd här. Hon blev sen vaccinerad med Pfizer/Biontech och sen var hennes besvär borta.
Vad som gäller tröttheten, så skulle du kunna pröva ut någonting som jag inte vet om det skulle hjälpa, men det skadar inte och är värt ett försök. Det är någonting som man också behandlar CFS (kronisk trötthetssyndrom) med.
Ämnet heter Acetyl-S-glutation. Teorin är: Alla sorters infektioner aktiverar vissa enzymer som producerar NO (kväveoxid). De kallas NO-syntaser som det finns olika sorters av. De som befinner sig på makrofagerna kallas i-NOS och aktiveras för att bekämpa virus och bakterier.
Andra NO syntaser regleras, men i-NOS induceras och producerar kväve utan att de regleras. På så vis bildas det mycket kväve. Om det samtidigt befinner sig många fria radikaler i kroppen, förbinder dessa sig med kväve och det bildas peroxynitrit, som är ett mycket starkt gift och som skadar alla enzymer som har ett järn-svavel komplex. Cellernas energifabriker (mitokondrierna) har sådana enzymer för att bilda energi, dvs. ATP (den mitokondriala andningskedjan).
Acetyl-S-glutation är den starkaste antioxidanten som finns (1 miljon ggr starkare än C-vitamin) och den verkar också inuti cellerna. Ämnet kan stoppa den processen och förhindra bildningen av peroxynitrit. Ämnet rensar bort fria radikaler och även gifter som t.ex. peroxynitrit.
Jag vet ju inte om du vill pröva, men om du prövar skulle jag gärna vilja veta om det hjälpte.
Anna Nordén tog ett antikroppstest i slutet av februari och fick besked om att hon bar på Antikroppar mot covid. Två veckor senare är hon återigen sjuk i covid.
Se mer här 🔽
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.