Hur tycker ni att restriktionerna följs ?
Bra
Dåligt
Finns det nåt mellanting så säg det här ?
Dåligt av många, bra utav andra. Är ju tyvärr dom som missköter sig man ser mest utav.. Men stor eloge till dom som följer!
Där jag varit har det skötts bra tycker jag.
/Maria
- Redigerat 2021-01-29 18:36 av Maria
Överlag dåligt - är därför det sprids
Vissa restriktioner skulle vara lag på egentligen
Och korkat att de börjar öppna upp gymnsie igen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2021-01-30 10:27 av Fridaaaa
#3: Håller med dig!
#3: Håller med, men har inte hört att de skall öppna gymnasieskolorna igen. Måste kolla med sonen.
Nu är jag inte ute så mycket men i matvarubutikerna häromkring tycker jag att det fungerar väldigt bra. Man visar hänsyn och väntar in varandra.
#5: Här öppnas inga gymnasieskolor. Däremot öppnar tydligen högstadiet igen på måndag…
#5 Här i Blekinge bland annat ska det öppnas. Men inte alla veckor/dagar utan rullande schema
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här kommer inte gymnasieskolorna att öppna ännu.
Här i Österrike finns det allt för många som gör allt för att sprida smittan. Idag var det igen en covidiot demonstration i Wien med 5.000 covidioter. De bröt sig igenom polisspärren och drog genom gatorna i Wien, utan avstånd. De spottade och hostade på passanter som hade mask på sig.
Det var framför allt högerextremister, QAnon anhängare och kända nazister som deltog i demonstrationen. En av partiledarna av österrikes högerpopulister FPÖ (Kickl) uppmanade folk att demonstrera. Det påmininer mig lite om hur Trump triggade sina anhängare att storma kongressen.
Högerfaschsternas mål är att motarbeta regeringens försök att hantera coronakrisen, att sprida smittan, skapa kaos och anarki, så att sjukvården kollaberar, företag går i konkurs, arbetslösheten stiger och infrastrukturen bryter ihop. Sen kan de säga "se hur dåligt regeringen hanterar coronakrisen". Tänk att så många covidioter låter sig manipuleras till faschisters verktyg.
#10: Men, det låter ju förskräckligt. Förnekar dom att Corona finns ? Tänker dom inte på att dom själva kan bli smittade och dö? Konkurser och arbetslöshet drabbar ju i stort sett alla människor.
#11:
Somliga förnekar viruset. Det är framför allt foliehattbärarna.
Somliga tycker att man inte behöver restriktioner och lockdowns, för att de själva anser inte vara i en riskgrupp. Det är egoisterna och högerextremisterna, mest unga människor som skiter i om folk dör, bara de kan gå och festa och shoppa. De anser att de gamla och sjuka kan dö, för de behövs inte för samhället. De anser att man kan isolera alla dessa, medan resten lever ett normalt liv.
Somliga tror att viruset inte är farligare än influensa, att siffrorna förfalskas och att man gör lockdowns för att få folk att vaccinera sig. Med vaccinet tror de att de får ett chip implanterat. Det är de foliehattbärare som tror på konspirationsterier. De tror att munskydd och restriktioner bara tjänar till att förtrycka folk.
Somliga är företagare som prioriterar sitt företag framför människors hälsa.
Somliga är helt enkelt bara anarkister som vill störta regeringen. Det är framför allt QAnon anhängare och nazister. De längtar efter en ny Hitler.
Även journaliter attackerades, för dessa är inblandade i "konspirationen".
Det är dumhet, okunskap, egoism och fanatism som är grunden för det här.
- Redigerat 2021-02-01 12:28 av Condor
Bra på många ställen där man kan bli tillsagd ex. i butiker men kolla in köer utanför butiker där folk väntar på att få komma in då är det inga 2m mellan folk i kön där det är eget ansvar som gäller. +Har man inte handlat nått så säger man jag har inte handlat nått och knuffar sig genom kön och ut genom kassan då glömmer man bort det där med 2m
Det tycks se väldigt olika ut beroende på vart i landet vi är, måste säga att jag tycker folk respekterat det väldigt bra. Visst några incidenter men då rörde det turister som inte brydde sig . Går och handlar på bra tider så hittills har det var väldigt få besökare.
Måste ge människor beröm för det sköts riktigt snyggt här.