Corona iFokus

Corona

Etiketterskyddsåtgärderhälsajobb
Läst 248 ggr
Draken
2

Karantän X 2 .

Jahopp, då sitter vi i karantän igen då. Ena sonen som klarade sig förra gången har nu åkt på coronan.

Han jobbar extra på ett litet privatägd äldreboende, och det vara bara tur att alla på den våningen blev testade då en av de boende kom hem från sjukhuset och testade positivt efter några dagar. Sonen har inga symptom överhuvudtaget.

Jag fick ringa till min chef, eftersom jag skall ju jobba både Torsdag och Fredag. Men jag fick tillbaka mitt antikroppstest igår, och jag har Antikroppar. Så chefen kollade med smittskyddet, och det är säkert att låta mig jobba.
Vi använder dessutom alltid munskydd på avdelningen och i sjukhuskorridorerna, är vi inne hos patienterna, oavsett vilka patienter, så har vi munskydd, visir, handskar och förkläden med långa armar.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

Det är så ruskigt att man kan vara smittad utan det märks.

Skönt att du har Antikroppar iallafall.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Draken
1

#1: Ja lite obehagligt tyckte jag det var. Tänk hur många han har kunnat smitta …..

Jo, förslaget att alla personal skulle antikroppstestas hos oss, klubbades igenom för ungefär 2 veckor sedan. Som personal så får vi det dessutom helt gratis.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

#2: Bra förslag för då får man det svart på vitt och behöver inte oroa sig lika mycket även om det ör illa nog att ni fått det i familjen igen.

Hoppas alla mår bra.

Draken
1

#3: Jodå, som sagt, pojken som är positiv har inga symptom överhuvudtaget.

Sen är det bara 2 till som inte har haft det, och det är dottern på 14 och sonen på 16.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

#4: Dum fråga måste man göra ett nytt test för att kolla att symptomlösa är friska eller räknar man typ 2 veckors karens?

Draken
1

Vi kommer testa de två som inte har haft det. Det tänkte vi göra på Fredag, så fort jag får hem testen.

Är alla negativa då, så går de tillbaka till skolan på Måndag, annars blir det 1-2 veckor till i karantän, om de inte har Antikroppar. De kan ju ha varit sjuk när vi andar var dåliga, inte säkert att de hade symptom.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

#6: Det ska inte vara lätt. 🙁

Draken
2

#7: Ja inte är det en enkel process inte ;) Men jag vill åtminstone göra vad jag kan för att inte sprida smittan vidare.

Finns tillräckligt av dom som inte bryr sig ett dyft.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pyttelite
0

#8: Håller med - och ansvarsfullt tänkt.

Verkligen svårt när man dessutom kan vara smittad utan att veta.

Draken
1

Det är ju det som är faran, att de är eller har varit sjuka, men helt utan symptom.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[pamo]
0

#4: En liten undran bara.. Går dom i skolan nu? Har skolorna öppet alltså? Har 3 yngre systrar, en i lågstadiet, en i högstadiet och en på gymnasiet. Dom 2 äldsta pluggar på distans nu då deras skolor är stängda här (högstadieskolor och gymnasieskolor).

Fridaaaa
1

#11 Låg och mellanstadie är öppet - de kan inte stänga dem
Högstadie är stängt på många håll och gymnasie är stängt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Draken
0

#11: Har 2 i högstadiet, sonen (i nian) är på skolan på heltid, men dottern (i sjuan) har distans varannan vecka.
Sjuan och åttan på den skolan är hemma varannan vecka, denna vecka har sjuan distans, och nästa har åttan distans.
Dottern som går i sexan är på skolan på heltid.

#12 Gymnasieskolorna är stängda här också.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[pamo]
0

#12: Ja men så har jag förstått att det är :) Trodde bara att högstadie- och gymnasieskolor var stängda överallt :)

#13: Ja okej :)

Draken
0

Mellan och högstadiet är inte stängd. Det är bara gymnasieskolorna som har stängt helt.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[pamo]
0

#15: Okej. :)

Fridaaaa
0

#15 i hela Blekinge är högstadie stängda
I Tingsryd är högstadie stängda delvis, de kommer gå varannan vecka distans varannan på skolan (så klasserna turas om)

Draken
0

#17: Samma som här. Sjuan och åttan går omlott, varannan vecka fdistans och varannan vecka på skolan.

Lågstadiet är dock öppet på heltid.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

#18 Ja låg och mellanstadie skulle de inte kunna stänga,

[pamo]
0

Här är högstadiet också helt stängt.

Draken
1

#19: Håller med att det kan vara svårare att stänga låg och mellan. Möjligen att eleverna i femman och sexan skulle kunna ha distansundervisning.

#20 Vi föräldrar försöker få igenom att de skall stänga högstadiet där våra barn går, och låta dem ha distansundervisning. Dessa ungdomar borde ju kunna lämnas ensamma hemma också.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

#21 Jag personligen skulle aldrig lämna någon som går i 5an eller 6an ensam hemma hela dagarna för distansundervisning men är jag det.

Draken
1

#22: Inte en hel dag, nej absolut inte. Men periodvis under dagen, skulle det kunna funka.

Jag har aldrig lämnat mina ensam hemma en hel dag innan de är 15-16, men jag har bekanta som brukar kunna lämna sin 14 åring hemma en hel dag. vilket jag inte stödjer och det har jag sagt också.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis