Corona iFokus

Corona

Läst 149 ggr
Condor
1

Mor och dotter tar avsked från varandra ☹

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maria Rico (76 år) och hennes dotter Anabel Sharma (49 år) fick covid samtidigt och hamnade på intensivvård, för att den yngsta sonen blev smittad med covid i skolan.

Maria Rico bad vårdspersonalen att ta bort syremasken, så att hon för sista gången kan ta avsked från sina döttrar. Vårdspersonalen sa att om dom gör det, kommer hon inte att leva länge. Hon svarade "jag vet, men jag har fått nog". Sen kunde hon prata i 5 minuter och ta avsked från sina barn, innan hon dog.

Sharma skrev om sin historia på facebook för att uppmana covid förnekare och oförsiktiga människor att ta varningar och restriktioner på allvar. Hon kunde själv inte vara på hennes mors begravning, för att hon fortfarande var för sjuk och såg begravningen bara på livestream, ensam hemma.

Historian läste jag här:

https://www.heute.at/s/corona-hier-nehmen-mutter-und-tochter-abschied-100121350

Mit einem letzten Foto verabschiedeten sich Anabel Sharma und Maria Rico auf der Corona-Intensivstation im britischen Leicester voneinander.
Soligajag1
0

Så fruktansvärt! Det måste ju verkligen vara det hemska man får vara med om. 😢😢

Så , ta det försiktigt alla människor därute , detta är en hemsk epidemi / sjukdom .

Ta hand om er alla ! Kram ❤️

HH 🙂

Condor
3

#1:

Jo, det är så sorgligt att man blir mer förbannad på alla förnekare och folk som inte bryr sig om restriktioner.

Jag har en släkting som förlorade sitt barn, som var 49 år, pga covid.

johan
3

Även om det så klart är hemskt, kan jag inte låta bli att tänka att jag gärna skulle dö så. Få ta ett beslut om att nu är jag klar, få säga hej då till sina kära och sedan dö.

På något sätt finner jag tröst i det. Lite som Skalle-per.

Mvh // Johan

Soligajag1
1

#2:
Ja , många struntar i allt vad restriktioner heter , 🥺

Beklagar , styrke kramar . ❤️

HH 🙂

[pamo]
1

Mitt hjärta blöder…. Det här är vardag i dessa tider. Så otroligt rädd att mista någon i min närhet.

Maria
1

#3 Jag kom att tänka på Bo Setterlinds gamla dikt.
"Döden tänkte jag mig så"

Vackert men oerhört sorgligt.

/Maria

Draken
0

#0: Det är en skitsjukdom detta.

Har sett alldeles för många gånger det som beskrivs i artikeln. Senast igår.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis