Corona iFokus

Corona

Etikettsabotage
Läst 107 ggr
Pyttelite
0

Sabotage mot teststation

Flera inbokade Covid-19 test sköts under måndagsmorgonen upp, då det för andra gången skett ett sabotage mot en av Laholms teststationer.

Båda gångerna var det någon som tagit strömkablarna. På måndagen drabbade detta 54 patienter vars tester fick ställas in.

– Att göra en sådan här sak för nöjes skull och förstöra för sjukvården ännu mer är helt vidrigt, säger Jennifer Stöltenhielm som var en av de som fick sin testtid uppskjuten.

Senaste sabotaget ska ha skett någon gång under helgen och märktes först på måndagmorgonen när de första personerna skulle testas.

Sabotagen är polisanmälda.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/covid-19-teststation-saboterad-for-andra-gangen-i-laholm

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Flera inbokade covid-19 test sköts under måndagsmorgonen upp, då det för andra gången skett ett sabotage mot en av Laholms teststationer. Båda gångerna var det någon som tagit strömkablarna. På måndagen drabbade detta 54 patienter vars tester fick ställas in. – Att göra en sådan här sak för nöjes skull och förstöra för sjukvården ännu mer är helt vidrigt, säger Jennifer Stöltenhielm som var en av de som fick sin testtid uppskjuten.
MonicaLagerquist
0

👮‍♀️

Stolt ägare till tre La permer

Condor
0

#0:

Det är nog inte för nöjes skull, utan det är covidioterna som kämpar mot "onda agendor". I Tyskland måste polisen skydda vaccincentraler mot covidioter.

johan
0

#2: Några av dom finns ju här på iFokus, även om dom kanske inte gått fullt så långt ännu. Men "informationen" dom sprider lämnar ju få tvivel om att dom står på samma sida som dessa vandaler.

Mvh // Johan

Pyttelite
0

#3: Japp, jag är medveten om det men mina protestinlägg har antingen blivit bortröstade eller oxå har jag blivit avstängd på nämnda sajter.

Condor
1

#4:

Här på iFokus? Då skulle jag vända mig till Niklas.

Covidioterna som kallar sig "ljusarbetare" som ställer in deras klipps på youtube brukar också radera kritiska kommentarer. Därför har min sambo och jag letat igenom deras facebook inlägg och anmält alla inlägg där desinformation sprids ut. Ett par av dem har blivit avstängda. 😁

Pyttelite
0

#5: På iFokus är det tvärt om. 🙄