Corona iFokus

Corona

Etikett: rekommendationer
Läst 251 ggr
Pyttelite
0

Mellandagsrean trotsar rekommendationen

Trots Folkhälsomyndighetens rekommendationer kommer butiker att ha mellandagsrea.

Statsepidemiolog Anders Tegnell är kritisk till besluten.

– Det är förstås jättetråkigt och här gäller det verkligen att vi alla i samhället ställer upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butiker-valjer-att-ha-mellandagsrea-det-ar-forstas-jattetrakigt

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Trots Folkhälsomyndighetens rekommendationer kommer butiker att ha mellandagsrea. Statsepidemiolog Anders Tegnell är kritisk till besluten. – Det är förstås jättetråkigt och här gäller det verkligen att vi alla i samhället ställer upp.
  • Redigerat 2020-12-23 01:15 av Pyttelite
Fridaaaa
4

Vansinne! De som bestämmer sånt i butikerna - har inte alla hönsen hemma enligt mig. OK att ha det på nätet men inte i butiker….

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pyttelite
0

Tegnell är besviken.

Trots Folkhälsomyndighetens rekommendationer kommer butiker att ha mellandagsrea.

Statsepidemiolog Anders Tegnell är kritisk till besluten.

– Det är förstås jättetråkigt och här gäller det verkligen att vi alla i samhället ställer upp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butiker-valjer-att-ha-mellandagsrea-det-ar-forstas-jattetrakigt

Trots Folkhälsomyndighetens rekommendationer kommer butiker att ha mellandagsrea. Statsepidemiolog Anders Tegnell är kritisk till besluten. – Det är förstås jättetråkigt och här gäller det verkligen att vi alla i samhället ställer upp.
[Månglädje]
3

Det är skrutt och skit för i år borde dom kunna hålla sig och låta bli men pengar är tydligen viktigare än människans hälsa och liv 😢

Läste i ortstidningen här om att flera inte kommer att ha rean och det ska dom ha en stor eloge för men så såg jag att några andra ändå kommer att köra och det är lågt en del av butikerna låter bli medan andra inte kan hålla sig. Jösses vi är i en allvarlig kris så varför ska det vara så svårt att samarbeta och dessa pengar som ska styra våra liv och vår hälsa. Man blir så less, här gör många av oss allt för att rigoröst följa rekommendationer medan en del bara skiter i det 😡

Bättre vore väl att slå upp en nätbutik och rea där om man inte har en sån och se till att folk som handlar kan få det hemskickat till dörren som vi idag uppmanas att göra.

Condor
1

#0:

De organiserar "corona partys". Man borde bojkotta alla affärer som bidrar till smittspridning. Här i Österrike gjorde en skoaffärskedja ett coronaparty. Förr i tiden köpte jag ibland skor där, men nu kommer jag aldrig att sätta en fot i den affären mer.

Draken
3

#1: Vad som är ännu sjukare är att våra chefer har förstärkt upp personalstyrkan pga av mellandagsreorna. Vi förväntar oss ett kraftig tillströmning av patienter kring en vecka efter alla mellandagsreor. Vi klarar inte det på den personalstyrka vi har nu.

Det låter som ett stort jäkla skämt, men det är inte det.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Pyttelite
2

#5: Förstår att det känns som en kniv i ryggen.

Ni är guld värda som jobbar så hårt för att andra ska kunna konsumera. 🌺🌺🌺🌺

Draken
2

Ja inte är det roligt inte :(

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Condor
3

#6:

Just det! Det är läkarna och sjukvårdspersonalen som är hjältarna i tider som dessa.

Sen finns det antagonister som lever som om vi inte skulle ha en Pandemi. Det är "ogräset" i tider som dessa.

Carmarino
4

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Statsminister Stefan Löfven (S) meddelade så sent som den 18 december att årets mellandagsrea borde ställas in. Men på annandagen syntes en av hans ministrar – Morgan Johansson – ge sig ut på en shoppingtur i Lund, rapporterar SVT Nyheter. ”Jag besökte ett köpcentrum på annandagen för att handla en försenad julklapp till mina föräldrar,” skriver Morgan Johansson i ett sms. Stefan Löfven kallar justitieministerns agerande ”oförsiktigt”.
[Hayabusa]
3

#9 Aj, då…blir han en i raden av (S)Justitieministrar som får lämna?

Pyttelite
0

#10: Hur mycket ska vi satsa?

[Hayabusa]
3

#11 Jag tror att han får stanna kvar, men vi kan satsa ett Toblerone :)

Pyttelite
0

#12: Ja det är ju en passande insats. 😀

Carmarino
3

#10: Morgan Johansson har nog varit igel i sitt förra liv, för han har en märklig förmåga att hänga sig fast vid justitieministerposten oavsett vad som händer. 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pyttelite
1

#14: Ja han tycks redan vara vaccinerad. 🤗

Carmarino
3

Även statsminister Löfven har varit ute och shoppat - två dagar efter han själv stod och sa att han hoppades att alla i Sverige förstår allvaret och bad att alla skulle undvika trängsel.

https://www.hallandsposten.se/nyheter/sverige/l%C3%B6fven-i-gallerian-i-julhandeln-1.35585281

Inte bara justitieminister Morgan Johansson (S) har gett sig ut i julhandeln, i strid med de rådande rekommendationerna. Bara två dagar efter det att statsminister
Fridaaaa
3

#16 Inte förvånad, regeringen är ett skämt, han är ett stort skämt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Månglädje]
5

Fy vad lågt och vill dom ha med sig svenska folket att inte besöka gallerior med mera så får dom allt själva föregå med gott exempel och följa det dom predikar.

Dumt å de grövsta av Löfven och Johansson ☹️

Draken
4

Tänk om……… sa vi på jobbet idag när vi såg detta. Tänk om våra högre politiker kunde komma och se hur det verkligen ser ut på våra sjukhusavdelningar ?

Jättesjuka patienter i korridorena för att transit och Covidpatienterna måste ha enkelsalar på avdelningarna.

Vi står ute i korridoren och sköter om våra gamla och sjuka. Jag och min kollega satt och grät i personalrummet idag, när vi var tvungen att sköta om en mycket dålig patient i korridoren. Vi lyckades röja ur ett av behandlingsrummen så patienten kunde få lite lugn och ro. Patienten avled senare på dagen 😢

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Månglädje]
5

#19: Det är en fruktansvärd situation och ni står mitt i stormens öga det ska ni ha alla eloger och beröm för, för ni gör ett fantastiskt jobb och vi som inte sett det på plats kan omöjligt sätta oss in i verkligheten som ni upplever dagligen på jobbet.

Vi läser om den, vi hör om den från personal i videos med mera och här önskar man verkligen att högre politiker besöker er och själva kliver in i stormens öga och får se med egna ögon hur illa läget är men det är dom alldeles för fega för.

All heder till er alla inom vården ni gör det så oerhört fantastisk bra , ord räcker faktiskt inte till för allt ni får se och vara med om så det känns så futtigt att skriva ni gör det fantastiskt men så är det och vi är alla så oerhört tacksamma till er ❤️

Draken
4

Politikerna vet inte vad de pratar om när de står och predikar. De har aldrig satt sin fot på en sjukhusavdelning, och kommer nog aldrig göra heller.

Nu har ju fler och fler inom sjukvården börjat "bryta mot sekretessen" och berätta i vissa media hur det faktiskt ser ut och ligger till.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis