Corona iFokus

Corona

Läst 124 ggr
Uppkatten
1

Dålig passform, munskydd

Jag testade att använda munskydd för första gången i dag, då jag behövde hämta paket/handla. Visserligen nästan tomt i affären klockan sju på morgonen, men det är en hög smittspridning i området så den här gången ville jag ha munskydd.

Har beställt dessa från Apotea, svensktillverkade, engångs. Men jag tyckte det var svårt att få det att sitta tajt. Snoddarna runt öronen kändes lite stora, och det kändes som att det blev glipor både på sidorna och under hakan.

Kanske behöver jag ett "träningsmunskydd" att öva lite med framför spegeln här hemma? Någon som har tips på hur man får munskyddet att sitta åt bättre? Följde förstås de instruktioner som fanns på leveransen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

JMW
3

Jag gör en knut på öronbanden för att korta de lite. Sen vrider jag öronbandet ett halvt varv. Bra om man har glasögon.

sp0ngeb0b
0

Jag har också bara använt en gång, när jag var på vårdcentralen. Fick ta av mig glasögonen för de immade igen direkt. Ska testa ditt tips nästa gång #1. Tyckte även att munskyddet hamnade för högt upp och tog emot i ögonfransarna vilket var lite obehagligt. Men jag tror det är bättre om det sitter lite tightare.

Spara det munskyddet du hade idag så kan du ju öva med det :)

Niklas
0

Det finns antagligen olika sorters munskydd som passar olika personer olika bra. Jag har ingen koll på utbudet, men det finns säkert andra här som har provat flera sorter och kan tipsa.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

JMW
0

Jag har har de blå som sjukvården använder. Har ett övningsskydd som jag använt just att testa på.

Fridaaaa
0

jag brukar "snurra" på banden ett halvt varv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.