Vad har du hamstrat idag?
Jag var och handlade och såg en hel del tomma hyllor.
Framförallt var det tomt på knäckebrödsfronten. Kollade inte på andra åtråvärda varor som mjöl och dasspapper.
Hur ser det ut hos dig?
Är varorna slut och köper du lite extra av torrvarorna?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-12-15 21:53 av Pyttelite
Nej vi handlar på som vanligt en gång i veckan.
/Maria
Jag har onlinehandlat idag och jag såg då inget om var slut.
Jag tycker mest att jag saknat saker i grönsaks/fruktdisken men det kan man ju knappast hamstrar eller?
/Maria
#3: Tror kanske det kan ha mer att göra med att man inte importerar i samma utsträckning kanske? O sen har det ju varit massa skriverier och på tv osv om att frukt/grönsaker blivit gammalt och gått till spillo för att arbetskraft utifrån (andra länder) inte kunnat tas in.
Ingenting idag eller den senaste tiden. Vi har stora lager.
Vi har också ganska stora lager i frys och skafferi.
Sist köpte jag på mig torskrygg och sjötunga från fiskbilen.
/Maria
#6: Låter mycket gott!
Blir ju att man lägger på sig lite större lager nu i och med att man inte handlar så ofta.
Inget alls, har 5 minuters promenad till lokala ICA-butiken, de har öppet till 20.00 7 dagar i veckan. De har inte haft brist på något under hela 2020, så för min del finns det ingen anledning att hamstra.
#9: Skönt att folk inte överreagerar - eller att det är en ICA-handlare med god planeringsförmåga.
#9: Hamstring kan också vara ett sätt att inte behöva handla så ofta. 🙂
#10 Personligen tycker jag nog att det blir lite väl uppförstorat. Tittar jag på min egen hemmakommun, och jämför med hur det var "förr", så har vi fler butiker, längre öppettider och ett utbud som är helt otroligt.
#11 Ja, fast jag har inget emot att handla. Som sagt, en kort promenad har aldrig skadat någon 😄Trängsel? Nej, det finns tydlig info från ICA-butiken om "bra tidpunkter" osv. Självscanning finns också. Jag kan utan vidare handla utan att vara i närheten av enda människa, så inget problem.
#12: Min fru handlar nästan alltid när och där det är bra priser på det vi behöver och det är vanligtvis inte de närmaste butikerna. 🙂
#13 Det är en rad faktorer som påverkar ens inköpsmönster. Som sagt, för min del ser jag ingen anledning att hamstra. Men var & en gör som de vill.