Jag förstår ingenting...
Bilden ovan är från Expressen förstasida just nu.
Läget är alltså så illa att vi snart kanske tvingas be våra grannländer om hjälp. Ändå kan inte Folkhälsomyndigheten gå ut och rekommendera folk att bära munskydd som resten av världen.
Vad är det jag missar? Förstår inte det här…
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/larmet-sverige-kan-behova-ta-hjalp-av-andra-lander/
// Staffan
Ja vad händer och vad hände.
#0:
Sverige/myndigheterna/Tegnell eller vem som än är ansvarig för det här måste ha varit övertygad om att Sveriges väg är bättre än grannländernas. Nu när de har kommit så långt att de måste be grannländer om hjälp tror de tydligen fortfarande att Sveriges väg är bättre. Annars skulle de väl gå grannländrnas väg. Frågan är, vad får dem att tro att Sveriges väg är bättre? Dumhet? Ignorans?
Sverige kan ju vara glad att grannländerna hanterar krisen bättre, för om de inte skulle ha fria kapaciteter på sjukhus skulle katastrofen vara större.
Ja det är helt otroligt, nån stolthet som dom inte kan rubba på för då faller dom i folks ögon.
Tragiskt att vårt land ska vara så lama och mesiga medan andra inför munskydd, jag säger som så skit i Folkhälsomyndigheten och deras prestige och använd munskydd för både egen och andras del 😷
En tänkbar förklaring kan ju vara att både Tegnell och Löfven verkar vara utpräglade machos, och sådana egotrippade personer erkänner aldrig att de har eller har haft fel.
Normala vuxna män (och kvinnor) klarar av att erkänna sina misstag, och tar det som ett steg i sin utveckling, men det gör inte de små machogubbarna. Då får hellre 10 miljoner människors hälsa och liv sättas på spel…
Påminner lite om Trump - han har ju heller aldrig haft fel, enligt honom själv. 👀