Inställda/ändrade planer.
Ja just nu är det så mkt man inte bör/kan göra pga pandemin.
Ex nu inför jul är det mkt julbord. Men som troligtvis har blivit inställda.
Kanske man brukar ses ett stort gäng. Det går inte heller just nu.
Blir ni bara besvikna eller gör ni det bästa av situationen och löser det på något annat sätt?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi har i 15 års tid åkt på kinesiskt julbord.
De senaste åren med barnen.
I år kommer vi ist ordna vår egna kinesisk buffé hemma.
Vi kommer ta hem från vår lokala restaurang. Flera olika rätter. Sen får man plocka vad man vill.
Barnen älskade idén. Svåger var med direkt.
Vi kommer ändå klä upp oss, duka snyggt.
Grannen som alltid brukar resa utomlands nu under den mörka tiden sålde husvagnen och köpte en husbil. Nu kan de ändå komma hemifrån på ett säkert sätt.
Kanske man kan hyra den? 😄
Man måste hitta lösningar. Tänka positivt. Leva här o nu. Inte bara gå och vänta o sakna.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det är egentligen inte så mycket annorlunda. Maken och jag firar oftast jul bara vi.
Det är väl det att jag sagt ifrån till dottern att hon inte får komma denna jul. Låter lite grymt men jag har inte råd att dra på mig något just nu.
Julbordet på makens jobb är givetvis inställt men de ska visst få en julklapp istället och det är ju helt okej tycker jag.
Man får göra det bästa av det men tråkigt och drygt är det och är ingen julkänsla öht :( varken snö eller kunna göra någpt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det blir ingen dramatisk skillnad. På själva julafton ses vi visserligen inte fysiskt, men det blir stor samling via FaceTime eller Skype med alla som vill.

Det blir en dramatisk skillnad för mig och min mor
Jul och nyår skall enligt vår tradition firas under sol och värme, liggande i solstol vid Poolen!
För övrigt så heter det "Feliz navidad "!
https://www.youtube.com/watch?v=xMtuVP8Mj4o&ab_channel=ognet
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Brukar bjuda hem mina föräldrar på julafton, så lite trist blir det allt att inte kunna göra det i år.
Men vi har kommit överens om att fira jul i juli istället.
Och jag gissar att vi kanske träffas utomhus och fikar på julafton, och byter ett eller annat paket. Vi har gjort så tidigare någon jul när någon av oss varit sjuk.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.