Corona iFokus

Corona

Etikett: skyddsåtgärder
Läst 157 ggr
Niklas
0

Hur har du anpassat dig efter Corona-pandemin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du lever annorlunda nu jämfört med före pandemin, vilka är de största förändringarna du har gjort? Vilka anpassningar har varit svårast? Har något varit lättare än du väntat dig?

[Foto från Unsplash]

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Karmatarerskanise
0

Jag har inte umgåtts med andra än närmaste familjen eller åkt kollektivt sedan början av mars. Har alltid handsprit med mig och plasthabdskar. Handlar inte i affären utan beställer och så hämtar vi i bil.

Åsa S
0

Inga födelsedagsfiranden iår och inga utlandsresor men annars lever jag som vanligt försöker dock hålla avstånden + numera stannar jag hemma när jag är sjuk

Nephi
0

Livet har vart sig förvånansvärt likt, sova, äta, jobba, ta hand om hunden och sen det sociala genom online spel 🤷‍♀️
Träffat lite familj emellanåt, lite folk i hundparken, ja det vanliga då.

Några spontana turer på stan och middagar med vänner har dock knappt blivit av alls, men de hände rätt sällan till att börja med så 😊

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Pyttelite
0

Jobbat hemifrån mycket - sällsynta resor med lokaltrafiken och litet umgänge.

Många promenader i naturen - munskydd när det behövts.

Restriktioner vid möte med äldre släktingar.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2020-11-03 21:58 av Pyttelite
Uppkatten
0

Jag har "bott" i naturen med min kamera så mycket som möjligt.

Tagit "paus" från jobbet och börjat plugga för en tid istället.

Beställer hem matleveranser, handlar "live" så sällan som möjligt.

Har nog gjort rätt stora förändringar. Saknar mest att gå och träna, men trivs i naturen och kompisarna kan man ju träffa utomhus.

Skulle behövt gått till frisören redan i mars, men när man sitter hemma och pluggar eller hänger i skogen så spelar det inte så stor roll hur man ser ut 😊 så det har fått vänta.

Men nog vore det skönt om tillvaron kunde bli lite mer "vanlig" igen.

Drömmer ofta om allt jag skulle passa på att göra om allt fick bli "vanligt" om så bara för en dag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

DesK
0

Jodå, vi handlar endast när vi vet att det är få andra som handlar i fysiska butiker. F ö har vi handlar mer på nätet än tidigare. Tyvärr har vi upplevt att kvaliteten på färskvaror var för dålig, när vi beställde via nätet. Vi åker inte in till Göteborgs centrum och mina tidigare planerade resor till Tyskland ställdes in. En sak som såväl jag som killarna uppskattar är att hålla avstånd och att slippa krama människor som vi knappt, eller inte alls känner. Sedan har vi ju vår lille coronahund, han har aldrig gillat närkontakt med främlingar och gud nåde den som försöker ta hans tassar och han badar frivilligt 😃

/Désirée

flocken
0

Min man har tagit över handlingen. Till 90 %. Inte mig emot.
Han gör sånt där man måste träffa okända. Ex hämta paket, hämta hö, köpa djurmat, handla.
Annars inte så stor skillnad.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Draken
0

Lever som normalt, men håller avstånd och umgås inte med folk i samma utsträckning som innan Corona

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Niklas
3

Vi har gjort väldigt många Corona-utflykter i år. Vi lastar bilen med mat och åker ut och tittar på ställen vi inte har varit, eller vill se igen. Det har blivit massor av småvägar utmed större delen av Mälaren, Uppland och Sörmland. Runt 2.000 mil skulle jag tro. Bilen är som vårt andra hem.

Karmatarerskanise
0

#9: så mysigt! Så hade jag med gjort om jag hade haft bil och körkort!

Niklas
2

#10: Ja, jag kan verkligen rekommendera det för alla som har möjlighet. Eftersom vi oftast bara är tre personer har vi gott om plats i bilen och kan ta med utrustning för alla väder. Sverige har fantastiskt många fina platser och de flesta är inte markerade på någon karta eller i turistguider.

[Hayabusa]
0

Har inte gjort några dramatiska anpassningar, säger som #8:

"Lever som normalt, men håller avstånd och umgås inte med folk i samma utsträckning som innan Corona."

Däremot får jag, som alla andra, acceptera att en del saker inte är tillgängliga för en tid framöver. Det ser jag inte som en anpassning utan mer som "gilla läget".

Maria
2

Eftersom jag/vi redan innan nästan levt ett coronaliv så är förändringarna inte så stora.

/Maria

Lia
0

Min man började studera på distans precis innan pandemin, så det var väldigt passade. Jag studerar också på distans. Sen arbetar han deltid istället för heltid nu. Vi träffar endast min mamma, ingen annan. Fram till nu har min man handlat allt själv, men nu har vi beställt matkasse och hämtar det som saknas i skåp vid willys. Vi åker inte kollektivt och det blir mer nätshopping nu. Sen finns handsprit en alltid med oss. Vi gifte oss i augusti, men det var en anpassning till det bättre eftersom det bara var vi och våra vittnen.