Corona iFokus

Corona

Etikettjobb
Läst 78 ggr
Staffan
1

Jobba hemifrån

Jag är nog inte ensam om att tycka det är trist att sitta hemma och jobba. Jag saknar och träffa och prata och skoja med andra människor på kontoret. Saknar att äta lunch ute. Saknar dessutom godisskålen som brukade ställas fram på fredagar där vi hyrde arbetsplatser senast.

Internet och telefon i all ära men mötet med andra är inte så enkelt att ersätta. Hur sätter man färg på tillvaron när man inte ska ses i onödan?

// Staffan

• Redigerat 2020-11-03 18:34 av Staffan
flocken
1

Jag har jobbat hemifrån i över 6 år.
Bestämmer mina egna dagar.. O det bästa, slipper träffa folk. Jag trivs bäst själv o med den närmsta familjen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Draken
0

Jobbar inom vården så jag jobbar inte hemifrån. Ibland funderar jag dock på hur skönt det skulle vara att kunna jobba hemifrån ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

johan
0

Jag har jobbat hemma så länge att för mig blev det ingen skillnad. Jag har tyckt det var ok för att det var lättare för mig att träffa folk när jag hade behov av det, än att få tyst och lugnt på ett kontor när jag behövde det.

Nu kan jag sakna att inte ta en lunch med folk. Men vad gäller jobb så älskar jag att sitta hemma.

Mvh // Johan

[Hayabusa]
0

Har jobbat hemifrån i över 20 år. Det fungerar väldigt bra, jag trivs alldeles utmärkt. Ser enbart fördelar och vill inte sätta mig på ett traditionellt kontor igen. Vilket inte innebär att jag tycker illa om mina kollegor, absolut inte.

Hur sätter man färg på tillvaron? Tja, bra fråga…för min del är det färg nog att jag slipper kånka iväg till ett kontor :) Kan ha musik, radio eller t om TV på i bakgrunden. Valfri dessutom. Brygga riktigt kaffe när så önskas med valfri fika…ja, vad som helst. Nu är jag ingen "godismänniska" men om jag vore det, så skulle det vara helt OK att ha en godisskål som till 100% är anpassad till mig. Möjligheterna är oändliga.

[Hayabusa]
0

Vill jag ta en lunch med någon/några så funkar det också, även om vi har nya restriktioner att förhålla sig till.

Carmarino
0

Har jobbat hemifrån flera år och trivs alldeles utmärkt med det. Särskilt skönt är det när höststormarna viner runt knuten och regnet öser ner. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Staffan
0

Kan relatera till #6 beträffande att jobba hemma när det blåser och regnet eller snön vräker ned. Men saknar som sagt människorna och ombytet det ger att vistas på jobbet. Sen saknar jag också den rörelse det gav mig att ta mig till och från jobbet. Går såklart ut och promenerar nu också men föredrar att ha ett mål att ta mig till.

flocken
0

#6: haha det är nackdelen med mitt jobb. Kvittar vad det är för väder. Hundarna måste ut.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering