Corona iFokus

Corona

Etiketteraktiviteterhjälpa
Läst 110 ggr
Staffan
0

Vårdanställda

På vilket sätt kan vi hjälpa alla dom som arbetar i vården så att dom orkar? Kom gärna med tips! Eller önskemål om du själv jobbar inom den sektorn.

// Staffan

Niklas
1

Ett enkelt sätt är att visa uppskattning och säga att du tycker de gör ett bra jobb när du träffar dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ulla
2

Det bästa är nog att följa råden. Det måste vara oerhört provocerande att se folk som struntar i restriktionerna och veta att det kommer att drabba dig genom att trycket på vården ökar. Att andra gör sitt för att minska smittan känns säkert lugnande.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Maria
0

Jag jobbar på Sahlgrenska men inte i patientnära vård. Det jag kunde önska snabbt när jag tänker efter är att folk kunde följa restriktioner utan att bli upprörda och bara se till sig själv.

Man får se mycket goda sidor hos människor i dessa tider men även det dåliga tyvärr.

/Maria

Draken
1

Vårdpersonalen går på knäna, förmodligen över hela landet. Mer personal och utrustning är ett ganska högt önskemål hos väldigt många ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lia
2

Hålla oss hemma och ringa de äldre istället för att besöka.

Karmatarerskanise
1

Tacka dom och följa restriktionerna.

Maria
2

Jag skulle också vilja uppmana folk att inte söka vård i onödan.

Att känna efter en gång till innan man söker akutvård om det kanske går att ringa istället till att börja med.

/Maria

Draken
0

Som jag skrev i en annan tråd nyss:

Jag går till jobbet för din skuld - Stanna hemma för min skuld

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis