Egen erfarenhet
Fredagen för 11 dagar fick jag feber. Hade sen feber över 39 under lördagen som sen sjönk tillbaka under söndagen. På söndagen och måndagen fick jag ont i kroppen och magen. Under måndagen feberfri. Under dessa dagar sov jag dåligt och svettades på nätterna. Sedan dess har det mest varit hosta men det blir lite mindre jobbig för varje dag.
Är ganska säker på att jag vet när jag blev smittad. Det var fyra dagar innan jag blev dålig. Uppfattade en person jag träffade inomhus en timme som lite rosslig. Hon testade ett par dagar efter vårt möte positiv.
Jag fick ett covid-test hemlevererat i fredags och också upphämtat samma dag. I lördags fick jag beskedet:
"Ditt provresultat är positivt (påvisning av nukleinsyra SARS-CoV-2)."
Har inte träffat någon under den här tiden vilket känns bra nu. Om det är någon som undrar något är det fritt fram att fråga.
// Staffan
- Redigerat 2020-11-03 18:47 av Niklas
Hoppas allt går bra nu.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Nej, men usch vad ledsamt. Hoppas du kryar på dig.
Krya på dig.

Så här långt har det gått bra. Är nu 12 dagar sedan jag först blev sjuk och för tillfället har jag bara lite hosta. Vill inte ta ut någonting i förskott då det känns som att det försämrar oddsen men det är så det ser ut. Just nu.
// Staffan
Ah, tack för uppdateringen. Blir ju att man undrar.
Håller tummarna för dig.

Tack snälla du för omtanken - värdefullt!
💞
Krya på dig. Kram
#0 Hur går det för dig? Hur mår du?
/Maria